Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

kl på mig själv.
översta textraden ska inte vara med -det var svar i ett annat inlägg

Dom är jättefina båda två! Men vad är det som är fel på dom??

Calle har Streptococcus Zooepidemicus (brukar kallas falsk kvarka). Han har varit dålig ett tag men är på bättringsvägen efter en penicillinkur och får slemlösande då han haft/har en ful hosta. Vi skulle flyttat till nytt stall i söndags egentligen men det gick ju inte pga smittspridning och så (det är ju det här med rekommendationerna att vänta 21 dagar efter tillfrisknande osv -och frisk är han ju inte än), och istället för att vänta ut "gamla stallet" med 12 hästar som kan bli smittade (och räkna om de där tre veckorna för varje häst som blir smittad) så har jag flyttat hem hästarna till föräldrarna där de står ensamma för att isolera dem och korta ner tiden så mycket som möjligt. Hottie har inte visat något än, och förhoppningsvis klarar hon sig. Så jag räknar med att de kommer gå därute i 1 mån+ och blir hon dålig, runt 2 mån.

Men detta innebär att det inte blir:
*någon tävlingsstart i maj som planerat
*några träningar
*någon ridning alls faktiskt (har inte ridmöjligheter hos föräldrarna utan då skulle man behöva åka till ridklubben -vilket ju säger sig självt att det inte går)

-på någon av hästarna på ett bra tag.

Men vilket skit! Hoppas han tillfrisknar snart och att Hottie klarar sig:). Så himla skönt att du har dina föräldrar att flytta dom till när nåt sånt händer. Hagen ser alldeles underbar ut!

jaaa, jag tror nog att jag är surare än hästarna ;) De verkade rätt nöjda över sin situation idag :p

Var det i Ronneby du var på tävling?
Hur gick det? :laugh:

Japp!
Jo, det gick hyfsat. Lite stök i ena galoppen.
Hon är inte mycket tävlad och är lite åt det stressiga sorten.
Fick 60 % och det blev en 13e plats av 21 starter.

Åh, jag saknar Bohuslän! Vi hade hus på skaftö förut men sålde det eftersom det är så himla långt att åka... :( men naturen är ju underbar att rida i :)

haha vad kul -detta är Skaftö ;)

Haha vilket sammanträffande det blev! Vi brukar semestra i Skalhamn och jag har flera gånger tänkt att det skulle vara kul att ta med hästen + att han skulle må bra av det jämförelsevis magra betet.

Nämen! :love: Vi hade hus nere i Grundsund, eller ja, Backa Stora. Jag hängde på SRK på somrarna och red mest bara på Paloma :love:

..och detta är Grundsund ;)
Du vet gården som ligger efter dagiset, precis innan man svänger ner i samhället... Där är det. mooi born and raised i Grundsund -bodde där tills jag tog studenten.

och Paloma -det gamla spöket ;)

Haha vilket sammanträffande det blev! Vi brukar semestra i Skalhamn och jag har flera gånger tänkt att det skulle vara kul att ta med hästen + att han skulle må bra av det jämförelsevis magra betet.

haha jaaa :) på somrarna brukar det trilla in rätt många "sommarhästar" på ridklubben hemma, folk tar helt enkelt med sig hästarna på semestern :)

Haha! Snacka sammanträffande! Och Paloma var världens finaste ju! :love: Hon hjälpte mig att övervinna min hopprädsla och vi hade många härliga ridturer ute i skogen. Jag hittar tyvärr inte mitt gamla hästfotoalbum men när jag gör det kan jag visa gamla bilder, har lovat Fenestra lite bilder på hennes fuxfara också ;) (Förresten så saknar jag "riktiga" Pelles, innan det blev restaurant av det hela!)

Verkligen, det är ju inget stort ställe direkt.
Hihi, fin med världens största mage ;) Ja, hittar du lite bilder så får du gärna visa -vet att jag har bilder här hemma på Maxwell och Figaro iallafall. Nu undrar jag ju lite vem du kan vara, om vi har träffats. Hur gammal är du?

Åh, är det därifrån du är! Jag läser en del i tråden för att titta på alla fina hästar och har förstått att du kommer från nånstans i närheten av Uddevalla. Jag är från Bokenäs och fick min grundutbildning på SRK. På bland annat Paloma, Figaro och Maxwell. Och Senior! Hur gammal är du?

Jag är född 81, dvs fyller 32 i sommar. Var där mest somrarna 96-99 typ :) 2009 var sista sommaren i huset innan vi sålde.

Haha, alla de där hästarna har varit inblandade i starten av min ryttarkarriär ;)
Jag är född -88 så blir 25 iår.

Hm, jag är ju också 81:a och borde väl ha varit där en del de somrarna, även om det nog var mer senare när jag jobbade på lägren och hade med mig min söta, men omöjliga, fjording :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25