Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

ah, men då är du inte så mycket äldre än mig då (född -88). Vi har säkert mötts på ridklubben på somrarna. Jag har hjälpt till en del på ridlägren och har ridit mina egna ponnyer/hästar där flera gånger i veckan.

men du! kan det vara så att ditt namn börjar på A och hästens på F? ;)

om jag rabblar ett par hästar så kanske du minns.
* c-ponny: brun New Forest med bläs och strumpor bak, på den tiden var jag väldigt liten och ponnyn väldigt stor (jag rider henne ibland idag och NU passar jag på henne), hon var en ungponny.
* d-ponny: en GUL connemara med svart man och svans, bläs och strumpor.
* d-ponny: en nästan svart ridponny, var "känd" för att vara helgalen och skenade gärna runt.
* stor häst: fuxsto med bläs och strumpor, även den "känd" för sitt temperament.

och mina initialer är CJ

+ mooi
Jag får helt enkelt ta och hitta det där fotoalbumet så får ni se om ni känner igen mig :D Jag var alltid anmäld elev till nåt läger men var där och hjälpte till på alla andra mot att jag fick rida Paloma ibland :love: Den ponnyn räddade mig från att ge upp hästarna och fastna i festandet hemma i Uppsala! Mamma anmälde mig till första lägret på chans och mer eller mindre tvingade med mig, och det slutade med att jag frivilligt cyklade mellan huset i Backa Stora och SRK varje dag, hela sommaren! :)

Den enda privathästen jag minns på rak arm är Barney, och det är mest för att han sen köptes av en tjej som jag gick hippologen med :)

åh vad spännande detta blev :D ja det får du göra!
och barney, lillasystern i den familjen är ett år äldre än mig, hade nog en b-ponny på den tiden som var mycket ilsk ;)

yes. fux med bläs och stubbman

kl

Idag hämtade jag mitt nya kandar på posten och pollen fick gå premiärtur med de på i skogen vilket gick väldigt bra. Är helt galet nöjd!:love:

doumlbert_zps3dda6435.jpg

men vad snyggt det var :) Vad är det för nåt?

De kommer ifrån Döbert! Jag va helt överlycklig som lyckades få tag i ett full som passade haha. Är inte de lättaste att få tag på kandar i storlek x-full om man inte har en väldigt stor plånbok;)

Tack! jag har mörkbrun sadel men har kört på svart innan för jag tycker att de har varit smidigt men nu när jag fick på honom brunt så förstod jag att de är ju absolut de han ska ha:D

Ja jag tycker de också men har blundat lite för de eftersom han är så svår att hitta saker som passar. Tyglar är inte alls smidigt för dom blir gärna för korta men allt på de här kandaret satt kalas. Har beställt ett nytt pannband ifrån holland med så sen är vi kanonsnygga;)

*KL

Har inte varit vid min egen dator på ungefär 3 veckor, så har en massa bilder jag inte hunnit gå igenom alls från senaste veckorna. Så när jag väl kommer igång med det blir det nog en liten hög med bilder igen.

Men tills det händer så tänkte jag bara slänga in denna från ett pass för ett par veckor sedan, travlängning på diagonalen. Underbara häst :love:
1-10_zps4fe84736.jpg

Definitivt en favoritbild! Har haft lika bra pass som detta fler gånger, men det är ju sällan man har turen att lyckas få det fångat på bild ändå. Sällan Ninya lyckas suga in sin tunna till mage såhär mycket :eek::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 317
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25