Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

KL

Jag hoppas att min "dressyrhäst" snart är igång efter senaste skadan och att hon/vi blir lika fina som vi var i våras. Helt otroligt vad dom tappar i muskler fort.

260185_238090542883772_1963440_n.jpg

Tack mackan, vad kul att höra! Är dock tyvärr lite dålig på att uppdatera. Använder den mest för att lägga ut bilder som andra vill ha. Är för lat för att maila ut bilderna.

Aprilia, ja, det var verkligen jättehärligt! :)

KL.
Lite fler bilder på liten Skorpa som igår fick springa av sig själv i en av sommarhagarna.
TeiturochTinna332_zps08b793b9.jpg

TeiturochTinna312_zpsbad10867.jpg

TeiturochTinna272_zps1390ccad.jpg

TeiturochTinna253_zpsbbd64735.jpg

TeiturochTinna2501_zpse02f3d06.jpg

TeiturochTinna195_zpse23ecac7.jpg

jättefin! Även jag som inte är intresserad av islänningar har märkt att du har fina kvalitetshästar!

Tack! Dom där bakbenen börjar komma igång även under ridningen, vilket är riktigt roligt!

Tack!
Jag har verkligen lyckats hitta små guldkorn..alltid lika roligt att höra det från andra!

*kl*
Det blir ju dåligt med ridbilder för mig, dels för att jag sällan har fotograf med mig i stallet men främst för att vi mest har snö och is överallt så ridningen är begränsad till ett visst antal vägar... Men, idag hittade jag iaf Wille i den övre hagen, uppflugen på den högsta gravhögen. Som herre på täppan! :D Det såg så härligt ut i solen att jag var tvungen att föreviga ögonblicket :love:

DSC_0425.jpg

DSC_0426.jpg

Peak;
Måste vara helt underbart att kunna åka till havet och få njuta så där !!!

Babe;
Alltid lika tråkigt med skador. Hoppas att ni snart är igång igen !

Michis;
Man blir verkligen sugen på en egen liten isis när man ser dina alltid lika underbara bilder !

Ninnurur;
Men vad söt !
Det var herre-på-täppan känsla på de bilderna ja :D

Det är en fantastisk ras!
Är lite "finns en för alla smaker".
Min förra kille var en riktigt fin gångartshäst, trygg i sig själv och alltid genomsnäll. Dock sa jag alltid "han skulle varit lite känsligare, han skulle haft lite mer nerver" osv. (Jag ÄLSKAR den hästen högt, kommer alltid att ångra att han såldes).

Nu står jag här med mitt känsliga, nerviga, lite kluriga sto och inser att man ska passa sig för vad man önskar ;) Skåmt åsido, hon är fantastisk nu när vi vuxit ihop. Men det har tagit sin tid.

Jag tränar en hel del hästar, främst inridning och unga hästar, och det är en sån fantastisk upplevelse. Varje häst är verkligen sin egen individ (både ad gäller storlek, form och lynne) samtidigt som man märker hur vissa saker går igenom i vissa linjer och hur vissa hingstar nedärver vissa saker starkt.

Vi har en halvbror till mitt sto i stallet där jag jobbar, dom är som natt och dag. Trots samma pappa. Det alla avkommor har haft gemensamt än så länge är dock fantastiska rörelser och underbara bakben!

Nu svävade jag iväg en hel del men rasen är verkligen fantastisk.
Dom kräver sin ryttare!

kl

Jag har inte så nya bilder på mina pållar, tycker isen kan försvinna snart!

Pensionären som numera är dressyr & skogsmulle. Bilderna är från december, sista ridpasset innan han fick vintervila :)
c_redigerade12_50c347f09606ee3a750e0b34.jpg

c_redigerade05_50c347c79606ee3abfb948ee.jpg

Och en från i somras
dhihi07_500c5f2f9606ee25e600000f.jpg

Lillhästen är igång dock, knäppte lite porträttbilder för några dagar sedan :)
bilder_108_51361560e087c34bf8ae2771.jpg

bilder_107_51361555e087c34ba4427bfd.jpg

Vilken fin liten Skorpa!
Mycket snyggt klippt också. Blir inspirerad inför nästa klippsäsong!

Tycker också du har superfina isisar - sport modeller och riktigt fint ridna dessutom - jättekul att se !

oj så fin tjej!

Fick mig och tänka på vår nya stallkompis, han rör sig jättebra och är riktigt snygg, föredetta tävlingshäst. Dessutom är han ´supertrevlig och lyhörd! jag som inte kan så mkt om rasen är verkligen förtjust i honom :love:
Nu är han dressyrhäst.

Med ägarens tillåtelse och bilder tagna av mig.

644376_10151342177796344_2131597049_n.jpg

599155_10151342178371344_1431181885_n.jpg

482651_10151316224366344_1160561568_n.jpg

Och sist en bild på min 2åring e Zuidenwind, min prins!
529668_10151331871436344_769796829_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama