Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Heheh min islänning är helrakad hon med, till och med på benen ner till kotan samt halva huvudet.
Hon svettas annars som en gnu i ridhuset.

Verkligen roligt att se kort på en så fin islandshäst! :love:

*KL*

Så kul att se så många fina kort på så många fina hästar! Buntar er allihop, annars blir det en roman... :D Bidrar med några kort som maken tog igår på min Lusitano :)

Här har vi lite "Proud horse and proud matte trav":

CSC_0133_zps5b1bda9c.jpg

Arbetstrav:

CSC_0125_zps5c8a419d.jpg

Lite piaff:

CSC_0134_zps2d1a675d.jpg

Spansk skritt (tyvärr över hand men men, svårt att få till allt bra på ett enda pass):

CSC_0137_zpsbd821ffc.jpg

Någon typ av travdans, samlad trav skulle jag tro? (Det kan vara passage också, jag är faktiskt inte riktigt säker på vad detta är?):

CSC_0124_zps6033e389.jpg

Galopp:

CSC_0142_zpscdd5d2b8.jpg

Trav UTAN att öka...

CSC_0141_zps0e971cbb.jpg

Åh vad häftigt att se en islänning utan päls :eek: :D Z är så fin :love:

ja det tyckte jag också när jag fick se honom :D men tydligen rätt vanligt.

Tack angående Zolero, lite extra kul att höra nu när han är bättre, han såg så eländig ut ett tag. Lång väg kvar att gå men sålänge han har viljan ger jag inte upp!

Kryddan vad fina ni är! Häftig häst :d

Det är jättevanligt att man helklipper dom höst/vinter, för att kunna hålla igång träningen hela vintern.
Dom får ju en enormt lång och tjock vinterpäls, så har du en häst som du tränar t.ex. inför tävling och behöver sätta lite tryck i så orkar dom inte alt. det tar 100 år för dom att torka.
Min var klippt sådär i höstas ;)

Haha, nej det har du rätt i! Var inte riktigt vaken där... :D :p. Tack så mycket och tack Sassiball! :)

nej det förstår jag! de har ju massor av lurv och hausti som är på mina bilder svettas tydligen lätt och blir fort varm. trodde bara att det var vanligare med halvkllppning :) när underlaget utomhus blir bättre ska jag få nöjet att testa honom, kan tänka mig att han skiljer sig rätt rejält från turridningdhästarna inom rasen som är dom jag har testat på tidigare.

*knapplån*

Jag flyttat min häst till nytt stall där hon verkar friskna till. Jag hoppas att vi kan komma igång ordentlig med henne nu.

426554_356652117781551_930182553_n_zps9df66f08.jpg

861204_356737754439654_1191003805_o_zps9eb65cd8.jpg

bild9-1_zps57e7e839.jpg

Senast ändrad:

Nån gång när jag har lärt mig rida (dvs. i bästa fall strax innan liemannen knackar på) ska jag ha mig en egen lus. Han är så vacker din kille :love: Och du rider så bra att man nästan vill lägga ridbrallorna på hyllan och skita i projektet :D

Nån gång när jag har lärt mig rida (dvs. i bästa fall strax innan liemannen knackar på) ska jag ha mig en egen lus. Han är så vacker din kille :love: Och du rider så bra att man nästan vill lägga ridbrallorna på hyllan och skita i projektet :D

Tack så mycket! Det var väldigt snällt av dig! :) Korten är menade som inspiration, inte tvärtom... :D Tack så jättemycket Charlottee, Deimion och Rawrich också! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama