Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

okej låter som en bra plan :)

Jag tycker hon är väldigt fin iaf! (av vad jag sett tidigare bilder samt film)

Tack :) hon är min lilla prinsessa ;) :D

Sedan kan jag inte låta bli att drömma om att ta föl på henne någon gång i framtiden, även om hon är tänkt att ridas nu. Vi får väl se i framtiden.

Tror hon menar att du tippar lite framåt och behöver räta upp dig för att hamna bättre över hästen. Tippar man lite framåt är det lätt att hela ekipaget lutar lite framåt liksom :)

Förövrigt söt sak, vad är det för nått?

Aha, ja det kan jag hålla med om att jag behöver jobba på. :)

Han är en korsning mellan welsh cob och någon totalt okänd häst (tjuvbetäckning).

KL.
Min lilla skorpa börjar komma igång ordentligt nu och blir mer och mer ridbar för varje ridpass.
Dock har hon alldeles för mkt energi och det är när hon är trött som hon är som bäst för då orkar hon inte springa heeeela tiiiiiiden.
Egentligen fel gångart för att "passa in" här men är så glad över att hon äntligen börjat tölta, dessutom blev det inga travbilder från ridpasset.
tinna066_zps453ee56b.jpg

Japp det är det :)

Hur känner du till det? Är ju tvungen att fråga :D

Bodde där förut! ;) Och var med och planerade ridbanan,men hann flytta innan den vart gjord. :p

Haha ok, jag bor där nu nämligen :) fast jag har inte min häst där utan i grannbyn 800 m bort men jag rider ibland på banan :)

Tänk vad världen är liten ibland ;)

Håller med IW, ser jättefin ut!

KL

Passade på att lasta och åka till havet igår eftermiddag när det var så fantastiskt väder. Både hästen och jag njöt i fulla drag.

liten_zps7aea5dd5.jpg

DSC_7020_zps0e3fe65f.jpg

+ aida + Monifa, taack! :) Var underbart igår, hörde rykten senare på kvällen att det hade varit 12 grader varmt.Vi håller till i vackra skåneland. ;)

kl

Under dagens pass körde vi på en lite mer minimalistisk outfit ;) av ingen anledning mer än att jag ville se hur det gick, om han skulle gapa under ridningen eller liknande (hade även samma variant på den andra hästen). Och det gick finfint :p :)

0161c518873111e299af22000a9e29bc_7.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama