Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII
Säger som så många sagt förut: Det är jättekul att se hur mycket du utvecklas och glädjen du utstrålar när du rider Ninya! Verkligen jättekul! Heja dig!
*knapp*
Har äntligen fått lite nya ridbilder. Den här omgången i USA har det inte blivit så mycket ridning pga väder, Sverigebesök mm. Men nu de senaste veckorna har jag och westernhästen kommit igång. På order från kiropraktor och veterinär har dock hästen fått finna sig i dressyrsadel på ryggen igen och jobba lite mer med kontakt. Hon har lång rygg och är överbyggd, och alla westernnybörjare, som hon dock trivs med som fan, behövde varvas med dressyr om hästen ska hålla helt enkelt. Hon ÄR en nedförsbacke, hatar kontakt med munnen, troligtvis pga idioterna som red in henne, osv osv.
Det har dock fungerat SÅ himla bra för oss och både tränaren och jag är förvånade över hur duktig hon varit under förvånansvärt lite protester. Idag fick jag rida själv, tyvärr blåste det så mycket så dressyrbanan gick inte att vara på och hoppbanan = mindre fokus. Sen reds hon bara lite lätt i lördags och har annars stått ett par dagar så pigg som satan.
Det finns SÅ mycket att jobba på, men jag är ändå så GLAD över dom här bilderna, för med tanke på vår historia (min o hästens) så är det här verkligen riktigt bra, speciellt utan tränarens hjälp med att hålla ordning på mig.
Den här hästen är verkligen en av mina bästa vänner i livet!