Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

*Kl*

Tränade igår och fick rida "typ" 5ggr så mycket som jag gjort innan. Fegar lite under igångsättning men tränaren var helt övertygad och damen gick bättre än någonsin. När hon kom in så rulla hon sig i boxen för första gången och efter en stund(1-2tim) vid utsläpp i hagen, så travade hon ut i hagen :p... Idag blev det skritt barbacka igenom skolorna lite, öppna, sluta o skänkelvikning och hon var mjuk som aldrig förr vilket känns helt underbart bra :laugh: :love:

Vem rider du för? Du håller till i mina gamla hemkrokar så är lite nyfiken på vilka tränare som är aktiva där nu:).

kl

Här kommer några nya på mig och min skrutt.. är från en film då min kille inte hinner fota och filma samtidigt konstigt nog :p så ursäkta kvaliten

00007_Capture.jpg

00007_Capture_1.jpg

00007_Capture_4.jpg

Vem rider du för? Du håller till i mina gamla hemkrokar så är lite nyfiken på vilka tränare som är aktiva där nu:).

Hah. Såg att jag skrivit i bildtråden, skulle ju va snacktråden.

Rider just nu för Olof Axelsson som gästar oss vid 3tillfällen, annars Christina R.

Du har typ min drömhäst förverkligad tror jag, himla fina är ni :love:

*KL

Lite bilder från gårdagens pass med Ninya, snor min text från filmtråden:

Tömkörde som uppvärmning och red sedan utan sadel (blir ständigt mer och mer medveten om hur mycket bättre det är utan den - om man bortser från säkerheten om/när Ninya far iväg). Inte det bästa trycket jag haft i henne, men ett väldigt trevligt pass! Försökte jobba mycket med böjning utåt på böjda spår för att fånga upp alla kroppsdelar så gott jag kunde, mest i trav men även lite grann i galopp. Vågar inte uttala mig om ifall hon blev mer "ihop" än vanligt eller inte (Fast ju mer jag tänker tillbaka så kändes hon mer ihop än hon brukar), men bra kändes det i vilket fall och varenda avsaktning från galopp skedde utan några protesterande slag med huvudet - vilket är mycket bra för att vara mig/oss oavsett. Fina underbara gris :love:

Trav (ska precis påbörja skänkelvikning)
13-10_zps5e41511e.jpg

Trav
8-17_zps7c1fd5ae.jpg

10-8_zps8e7ffee2.jpg

Skänkelvikning
12-11_zps6e76966f.jpg

Trav
14-8_zpsd8b6fdfb.jpg

Avtravning
16-9_zpsb59b4011.jpg

15-9_zpsca72395f.jpg

Nakenbild
17-4_zpsfbc641fb.jpg

åh tack :o:love:

undrar om min herre dör om han får ett rosa schabrak... hm... tror det är värt att prova :d

Säger som så många sagt förut: Det är jättekul att se hur mycket du utvecklas och glädjen du utstrålar när du rider Ninya! Verkligen jättekul! Heja dig! :)

*knapp*

Har äntligen fått lite nya ridbilder. Den här omgången i USA har det inte blivit så mycket ridning pga väder, Sverigebesök mm. Men nu de senaste veckorna har jag och westernhästen kommit igång. På order från kiropraktor och veterinär har dock hästen fått finna sig i dressyrsadel på ryggen igen och jobba lite mer med kontakt. Hon har lång rygg och är överbyggd, och alla westernnybörjare, som hon dock trivs med som fan, behövde varvas med dressyr om hästen ska hålla helt enkelt. Hon ÄR en nedförsbacke, hatar kontakt med munnen, troligtvis pga idioterna som red in henne, osv osv.

Det har dock fungerat SÅ himla bra för oss och både tränaren och jag är förvånade över hur duktig hon varit under förvånansvärt lite protester. Idag fick jag rida själv, tyvärr blåste det så mycket så dressyrbanan gick inte att vara på och hoppbanan = mindre fokus. Sen reds hon bara lite lätt i lördags och har annars stått ett par dagar så pigg som satan.

Det finns SÅ mycket att jobba på, men jag är ändå så GLAD över dom här bilderna, för med tanke på vår historia (min o hästens) så är det här verkligen riktigt bra, speciellt utan tränarens hjälp med att hålla ordning på mig. :) Den här hästen är verkligen en av mina bästa vänner i livet! :love:

jagdreamytrav3_zps49369d55.jpg

jagdreamytrav4_zps1c70d3e2.jpg

jagdreamygalopp6_zpsbd2d42d2.jpg

jagdreamygalopp5_zpsefb47751.jpg

jagdreamygalopp1_zpsbfc99c3c.jpg

jagdreamygalopp4_zpsc7a0f826.jpg

jagdreamygaloppklapp_zps236d8341.jpg

Åh vad fin hon var, och vilken teckning :love: fina omgivningar med!

+ Flixon

Visst är hon fin? :love: Fast hennes otroliga färg går inte att fånga på kamera har jag märkt över årens lopp... Hon skimrar i guld i solen. :love:

ÄLSKAR anläggningen också. Tyvärr är den till salu nu då ägaren känner att han + hans fru blivit för gamla.. :(

Jag skulle ha tagit en bild i från andra sidan. :idea: Det är bara det ena ögat som är blått.

Blått öga eller inte-dom var ju otroligt lika! Jättehärlig teckning på båda!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet

Hund, Katt, Andra Djur