Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Tack allihopa! :) :love:
Är roligt att visa upp en positiv sida av rasen :)

Jackan har jag fått på mitt jobb så vet inte varifrån den kommer men märket är Matterhorn iaf.

Riktigt fin och trevlig polle!! :) Vad har du för blå jacka på första bilden? Är ute efter nån liknande. :-)

kl*

Red ett dressyrpass på en MYCKET trevlig fröken igår!

dsc_0552_50733b739606ee11127b5e83.jpg

dsc_0588_50733b75e087c30252a92fd7.jpg

dsc_0567_50733b739606ee113fa8406a.jpg

dsc_0642_50733b76ddf2b367b3000b7c.jpg

dsc_0700_50733b79ddf2b367b0000c7e.jpg

dsc_0922_50733b7ce087c30279b1262d.jpg

Sorry för en smärre bildbomb ;) Kunde inte välja!

Ni ser alltid så prydliga och fina ut tillsammans :love:
Vilket jobb du gjort och gör med dina fina tjej !

kl

Nu har jag äntligen fått bilderna från när vi blev fotade i slutet av september! :laugh:

IMG_1905.jpg

IMG_2023.jpg

IMG_2026.jpg

IMG_2107.jpg

IMG_2147.jpg

IMG_2170.jpg

IMG_2127.jpg

IMG_2221.jpg

Bildbooomb! :D

Fin häst! Så positiv den ser ut :-)

Medryttarinnan, m85, IronWill: Tack så hemskt mycket snälla ni!! IronWill, ja något har hänt iallafall :D Haha. Har en svinbra brant galoppbacke som jag använt mig av en gång i veckan i snart 2 månader, och det har gjort susen! :D

Wow va fin hon blivit!! Håller med om att hon ser ut att ha biffat på sig! Fina tjejen!

Mysboll, superfina bilder, spec nr 6! Vilken galopp! :love:

Vad fin hon har blivit, minns bilderna från när du precis köpt henne. Jätterund och fin i kroppen är hon! :laugh:

Hon är helt underbar :love: Hoppas VERKLIGEN hon växer ikapp sig nog mycket för att du ska kunna rida henne sedan också. Fast blir ju skitroligt att följa henne i vilket fall :)

Tack så mycket. :love:

Ja vi får väl se, Hon stannar oavsett hur liten hon blir. Blir hon pytteliten så ska jag köra och så hitta någon liten som kan visa henne på championaten.

MaRomer, Visst hade hon varit läcker som en storhäst. Tur att det är ett sto. ;) Då kan jag ta ett föl på henne om hon blir fin och hoppas på
att få en avkomma som är större än vad hon är!

523783_10151109198180748_1071727518_n.jpg

Detta är Fleur, min nya, typ halva häst.. Hon är efter Chirac-Urbino och härstammar från Hobyfamiljen. Hon är inte alls igång, vilket inte jag heller är, så våra korta pass passar oss bägge ;O Bättre bild kommer sen när vi har lite mer ridvana och nån som kan fota oss! Jag fotade henne efter ett pass med den andra ägaren.

Åh flugskimmel är ju så vackert! Härlig stam också, har hon några avkommor?

Passade väldigt bra i den blå färgen:)

Alltså, hon är liksom bara alldeles alldeles UNDERBAR :love:

Vaggvis: Vilken tokläcker fjording! :d

Fiorano: Fin ponnyn blivit!!!

Mysboll: Du och din fina tjej passar så galet bra ihop, man bara blir glad av att se er på bild!

Minfux: Ni är så fina, vilket jobb du lagt ner på henne :bow:

nej, tyvärr har hon inga avkommor. Hon rör sig väldigt bra fortfarande trots sin ålder o att hon inte är igång. Lite synd att jag inte lärde känna denna hästen för tio års sen! Hon är väldigt lik bammy i sitt sätt att röra sig, så jag börjar hoppas att bammy är som hon o rida om sisådär 10-15 år :P

Det är möjligtvis inte La Petite Fleur? I så fall har jag klappat en del på hennes mamma som stod i ett stall jag rände runt i som liten :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 779
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 595
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.