Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI
Hade en kompis med mig i går som tog lite bilder och hon lyckades ta en bild när hon slog över i passage.
Vi tränar ju p åden samlade traven och att få in mer luft under tassarna och swung i stegena.Men ibland blir det missförstånd mellan oss och hon slår över till Passage vilkten hon inte riktigt har musklerna till för att kunna gå i igentligen.
Men man kan ju inte fya henne när hon slår över eftersom vi ju faktiskt vill att hon i framtiden ska gå även i de.
Men man får ge efter lite och lägga ner henne lite och jobba i vanlig arbetstrav och så göra nytt försök.
MEN ändå jag är otroligt glad över att ha en bild på när hon går i passage, även om form och energin inte är den bästa.
Kul att ha en bild på hur de ser ut idag och sedan ta fram denna och gämföra med hur det kommer se ut sedan när vi verkligen ska börja jobbamed passagen på riktigt.. Och de ligger ju rätt långt fram i framtiden men ändå kul=)
Kul att hästen visar potensial för att kunna gå i passage vilket ingen kunde tro för 3 år sedan. Det fanns inte på värlskartan.
Trav
Min fina lilla guling
En bonusbild på galoppen tycker denna är cool trots att min underskänkel har ett eget liv hahaa
Men satan igatan vad pigg hon var där haha inte van å behöva hålla igen henne=)
Jag är just nu väldens lyckligaste och stoltaste hästägare
Så här såg det ut för 1 år sedan!
Visst är det en stor skillnad=)
markbunden galopp?? NÄÄÄÄÄ vad får er och tro de haha
Traven kraftigt på bogarna och mkt under tygel
Försökte vi oss till att flytta in eller ut baken eller andra övningar som vart jobbiga såg det ut såhär.
Så vi har gjort en otrolig resa och hon har blivit sååå fin, men de klart vi har LÅNGT kvar för att kalla oss duktiga och som sitter och rider runt felfritt....De tror jag iof aldrig vi kommer göra.. rida runt felfritt alltså. Men vi tränar på glada i hågen ändå=)