Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Hon verkar ordentligt taggad damen! Va kul när de fortfarande tycker det är roligt att komma ut:)

Så fina ni är! :love:

+ni andra!

Tusen tack:laugh:! Hon är verkligen underbar lilla sockerponnyn och det känns lite otroligt att hon bara är riden i ett år! Eller inte ens det egentligen eftersom hon vilade nästan två månader under vintern och sen ytterligare nästan tre månader i våras i samband med den där luftrörsinfektionen.

KL

Går att spreta fint med benen även efter hoppträning med matte i hoppsadeln.

523070_10151068936392479_806530391_n.jpg

Ganska stor skillnad mot för när hon kom för tre år sedan.

13759_187016603259_7910657_n.jpg

Hej alla!

Nu har jag fått nåt att rida igen. Förvisso har jag inga ridbilder och vi har ännu inte vågat oss in på ridbanan, men vi jobbar dressyr längs sandvägarna vid stallet. Jättekul att ha något att rida på igen!
46355_432058936829965_361642688_n.jpg

Och uppifrån: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/408289_432059293496596_638216937_n.jpg

Och så en bonusbild på utsikten från dasset i stallet. Min fröken har fått flytta in i sjukhage nu och får gå där tills det antingen torkat upp (hahaha det lär ju hända..:rofl::rofl:) eller frusit på (något större sannolikhet).
576905_432068850162307_1868089680_n.jpg

/Lavinia, glad att få rida igen :)

kl

Min 4-åring har fått komma hem på semester och lite "bete" nu efter Breeders! Slänger med lite på hans mamma också.

DSC00376_zps87401df0.jpg

DSC00389_zps65434ad4.jpg

DSC00492_zps4c491884.jpg

DSC00480_zps7b6169e5.jpg

DSC00436_zpsbe99f53e.jpg

DSC00446_zpsf8af7dc0.jpg

DSC00431_zpsb81efd00.jpg

DSC00524_zps603adaa6.jpg

DSC00470_zps2a6ff895.jpg

DSC00521_zpse2bbdb29.jpg

Haha kul bild den sista :p Det måste vara en frieser du börjat rida nu? hur känns det?

Fiorano;
Ni passar så fint ihop. Man blir något avis över att inte ha längd för att rida söta ponnysar när man ser dina bilder :D

IronWill;
Åhh vilken snygg häst, ska bli roligt att se lite ridbilder på er !
Din lilla är ju bara för söt :love:

annaklara;
Fin häst du har och snyggt träns !

mysboll;
Jag tror alldeles säkert att du vågar visa ridbilderna !
Det där tränset har jag kikat på också.

LadyCovergirl;
Vad fina ni är och inte ser det ut som att hon tycker att hon är pensionär inte :D

Jeps;
Det var verkligen skillnad, tjusigt !

Lavinia;
Härligt att rida igen och vilken fin utsikt från toan :D

GabbyOssi;
Fina hästar. Och vilka härliga och torra hagar ni ser ut att ha !

_skritt_galopp.jpg

Sambon var med i helgen för att ta lite bilder men jag hade inte min bästa dag. Tur att hästen är världens finaste iaf.

Idag fick jag bekräftat att vi har plats för tränaren på onsdag också :bump:
DET behövs och ska bli så kul !

Hej!

Jupp, en klar frieser.

Första gången jag satt på han var det som en stor, klumpig stridsvagn som vägrade gå framåt (ja eller inte svarade han direkt snabbt på skänkeln iaf). Nu börjar vi komma på varandra och jag blir bara mer och mer kär.

Det är såklart en stooor skillnad mot "lilla vit", som reagerar på tanken och inte riktigt är lika bra på böja på nacken (läs knäppa av), så jag har klart lite att jobba med (mig själv alltså- han kan massor!).

Det är jätte(haha)kul iaf, även om vi såklart får jobba mycket med "inte bara vika in huvudet".

Och det är helt underbart att gå på dass numera :-)

/Lavinia

Ja Faustinus verkar ha lämant väldigt snygga barn!

Gabby_Ossi jag gillar verkligen dina gulingar:love:

*KL

Imorgon blir det årets första och troligtvis enda dressyrtävling för min del, på ridskolan. Att rida program på tävling är ungefär 73 ggr svårare än att rida normalt på Ninya - Hon blir lätt övertaggad och kan dessutom givetvis programmen utantill och vet EXAKT var ökningarna och inte minst galopperna är i programmet :devil: Även när det går bra på framridningen är det omöjligt att veta hur det fungerar när man väl kommer in i ridhuset... Senast bockade hon på diagonalen (trav) och stegrade i ett hörn (dessa saker trots att jag till och med valde att trava igenom galoppdelarna). Men det var längre in på vintern när hon var överpigg/överspänd, och kastade av ryttaren innan mig dessutom, så nu bör hon fortfarande vara på hanterbart humör åtminstone, hoppas jag :D

Skitnervös faktiskt - Jag VILL ju att det ska gå bra och jag vet att det KAN gå bra om det klaffar, men jag vet också att det kan bli smått katastrof också. Blir himla roligt i alla fall.

Så i min nervösa väntan så slänger jag in några av bilderna från förr-förra helgen.

Trav
1-9.jpg

2-9.jpg

3-13.jpg

Trav (-"ökning")
4-9.jpg

Öppna
5-15.jpg

Förvänd galopp
6-17.jpg

Sluta på medellinjen
7-12.jpg

Trav
8-16.jpg

Lycka till på tävlingen! Har faktiskt börjat gilla orange lite på mörka hästar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
102
· Visningar
7 025
Senast: EZMK
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok