Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Är detta 09:an? Hon ser riktigt fin ut! Hon ser ut att ha lagt på sig lite massa under sommaren. :)

+ Fenestra + Danaa
Vad roligt att ni gillar henne. Värmer i hjärtat! :)
Japp, det är 09an som äntligen har tagit sig i hull och börjat bredda sig lite. Sommarlovet gjorde henne gott och det är snart dags för ett höstlov också.
Hon är e. Damino ue. gammalt tyskt.

Jag måste hålla med MaRomer - jag skulle korta minst 3 hål. För att du ska få ner hälarna med den längden du har nu så skulle du behöva ha helt rakt ben = ingen balans. Dessutom skulle du inte få nåt som helst stöd av sadeln då. Korta, och korta mer än du tror :)

Väldigt sööt häst annars!

Fast nu tror jag inte du läste mitt svar tidigare...eftersom jag har klumpfot på båda fötterna, vilket innebär att jag har kraftigt för korta hälsenor på båda fötterna trots flertalet operationer på grund av mitt medfödda handikapp (som innebär att jag egentligen inte ska kunna gå men kan göra detta tack vare ridningen) så spelar det ingen roll hur många hål jag kortar, hälarna kommer inte att kunna fås ned i allafall.
Kortare läder gör i stället att hela min balans rubbas på grund av de andra felställningarna jag har i kroppen.

Så visst, jag kan korta lädrena men som sagt, hälen kommer ändå aldrig bli sänkt eftersom det är för mig fysiskt omöjligt. :-)

Fenestra;
Det ser jättetrevligt ut, vilken härlig häst !

SnigelEffekt;
Din ponny är verkligen underbar och det måste vara superhärligt att kunna rida på stranden !

Johanna.Ingvarsoon;
En ponny helt i min smak. Jättefint !

Peak;
Vilka härliga bilder på er. Det där vädret önskade jag att vi kunde ha här också, vintern närmar sig allt för snabbt.

LilaTiger;
Vilken mysig ridbana !
Vad uppmärksam din fina häst ser ut att vara på dig. Härligt när man ser så koncentrerade hästar och ryttare !

LilaTiger;
Vilken mysig ridbana !
Vad uppmärksam din fina häst ser ut att vara på dig. Härligt när man ser så koncentrerade hästar och ryttare !

Tack!
Ja, läget på ridbanan är en av de sakerna jag verkligen älskar med vårt stall!

Åh, vad roligt att du tycker det! Det är faktiskt så hon känns, väldigt uppmärksam och lyhörd. :-) sen tror hon ibland att hon uppfattar saker att göra som man inte alls sagt...hehe, tror det är lite av charmen med henne.

Tack! Vi har haft liten träningsperiod för att komma vidare i bla piaff-arbetet för att vara i bra fas och kunna klättra upp i ännu lite högre klasser till nästa år :).
Snygg häst du har! Vad är det för stam, ålder?
Attans att vi inte lyckats sammanstöta på samma tävlingar ;)

Charlotte1975, Vimsan, SnigelEffekt, SuperCassie: Tack så mkt!!! :love: :love:

Myelin: Tack så hemskt mycket :bow:! Ja det är ngt som Frida förärvt väl vidare till sina ättlingar. Du är varmt välkommen att fota! =)

SnigelEffekt: Va härligt det ser ut att bara kunna få länga ut längs havet!! :love:

Johanna.Ingvarsson: Läcker piaff-bild! Härlig bus-bild på herren trots åldern :)
Tror mig ha sett er ute på banorna?!

LilaTigern: Vilket mysigt ekipage ni ser ut att vara :)

*kl*

Bilder på mig o medryttarpållen från dressyrtävling i augusti. :)

Foto: Linnea Månström (samtliga bilder)

_M04_mellan.jpg

_M09_mellan.jpg

_M11_mellan.jpg

_M13_mellan.jpg

_M02-stor.jpg

:love:

Vilken häftig häst :d, vem är detta? (stam, ålder?) Hur gick det för er? :)
Riktigt fina bilder!

Visst är han häftig! :love: Det är en 13-årig KWPN-valack, e. Renovo. Mkt körblod i honom. Det gick inte så lysande på den tävlingen.. :angel: Vi red en LB:3 på 51,82%. Framridningen var ändå helt ok, men väl inne i ridhuset var han mer intresserad av att kolla in allt annat så formen var inte där den ska. ;) Fick ändå positiv kommentar av domaren, att när jag väl får bukt på spändheten så "kommer det bli riktigt bra". :d

Ok, gillade modellen himla mycket på henne! Hon blir nog en riktig kalaspingla!

Peak: Vilken maffig fux, och bara 3 år?! Ser verkligen jättetrevlig ut :d

Aprilia: Wow, helhäftig! Äääääälskar bukfläcken :love:

Just det ja Damino var det ju, så stor hon har blivit!:love:

-Aprilia, åh så läcker häst!

*KL*

Aja, kände att jag får bjuda på en bild på mig och pållen också.

Bilden är från i somras när vi precis kommit igång efter 1 års konvalecens. Båda något ringrostiga =P

placering-0

Tack! Ja du, jag önskar också att vi hade det vädret här. ;) Solen hälsade tyvärr bara på en knapp förmiddag, övrig tid regnar det ganska friskt.

Victovie: Jaha, då förstår jag varför jag inte sett er. Låter kul, hoppas träningen går bra! Tack ska du ha, vad kul att höra. Hon är min egen uppfödning född 2009 med stammen Damino SD - Acapulco - Prince Orac xx - Shogun xx. Ser fram emot att få komma ut och tävla lite nästa år om allt går som det ska. :)

Aprilia: Han är såå fin den hästen. Älskar teckningen! :love:

SnigelEffekt: Tack snälla! Hon är verkligen trevlig, är jättenöjd med henne!

Fenestra: Ja, hon har växt till sig lite, och framförallt växt i öronen. :D

P5060003.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 976
Svar
102
· Visningar
7 025
Senast: EZMK
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok