Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI
Men eller hur! Undrar om det beror på att man spenderar så mycket tid i stallet att man glömmer bort att äta allt det där man inte behöver? Eftersom det vanligen inte finns något kylskåp att ta för sig ur där.
Det kan ha varit så att jag sadlat långt fram idag, höll på och fipplade med att byta schabrak samtidigt som jag pratade med ägaren så jag kollade nog aldrig var jag la sadeln (vilket är oerhört pinsamt att erkänna).
Nu hittar jag inga bilder på när jag sitter i den utan stigbyglar, men jag upplever att jag kommer ner mer då. Idag var hon dessutom väldigt seg = mer klämmande med benen = känns ännu mer som om jag sitter en bit ovanför sadeln.
Eftersom jag bara är medryttare kan jag tyvärr inte byta ut sadeln heller. Alternativet jag har är en allroundsadel, men i den får jag ännu sämre sits och faller mest fram samtidigt som jag drar upp knäna.
Ska försöka få med mig någon som kan fota på tisdag och komma ihåg att släppa stigbyglarna för att visa skillnaden. Det känns som om jag kan slappna av mer i benen när jag inte behöver hålla ordning på stigbyglarna