Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

OJ! Ser ut att gått framåt! Han har sett fin ut förr också men nu såg han riktigt läcker ut :)

"hade en förbränning som en shetlandsponny" ;)

Den frasen har använts här med:angel:. Jag e shetlandsponnyn och min sambo är mer som ett fullblod och fixar inte riktigt VV mat. Då får han hysteriskt blodsocker fall efter en timme eller så:cool:

Gravidkilona är dock assvåra att bli av med:eek: Finns ju för mycket tid att fika på;)

*knapplån*

från idag.. om jag kortar tygeln typ 50cm så blr det kanske liiite bättre.. vet inte varför jag fick så långa
417360_10150961049186315_931798507_n.jpg

Jättefin!!! Så läcker han var i grått, har aldrig tänkt på att det var så snyggt på en brun :)

Vilken härlig häst han är! Snacka om att hans inlärning går spikrakt uppåt :) Sista bilden är hur läcker som helst :love:

kl

Även jag kan ställa mig till de som har en förbränning som en shetlandsponny. Jag som trodde att jag skulle tappa massor nu när jag börjat rida regelbundet igen samt fått tag i ett jobb som mest innebär att gå runt dagarna i ändan. Ack så fel jag hade... Tur att sjukgymnasten är tillbaka från semestern nästa vecka så jag kan komma dit och sätta igång med träningen igen efter mitt sommaruppehåll.

Idag har jag varit och ridit medryttarhästen med ägaren som fotograf och hjälp från backen. Det verkar som om jag äntligen hittat galoppknapparna nu, men tyvärr fastnade det inte så mycket galopp på bild eftersom hon stod och hjälpte mig efter bästa förmåga under tiden vi galopperade. Men hellre det, så kan det bli fina galoppbilder nästa vecka istället :)
Men jag blir helt tokig på hur jag använder mina ben. Det ser HEMSKT ut på vissa bilder och ibland förstår jag inte ens hur jag kan vrida ut tån så himla mycket som jag gör. Om någon har något tips om hur man kommer tillrätta med detta så vore det tacksamt!

Kronologisk ordning på bilderna. Tog med både bättre och sämre:
IDA_3863.jpg

IDA_3864.jpg

IDA_3874.jpg

(NEEEEER med foten, FRAAAM med tån!!!)

IDA_3906.jpg

IDA_3948.jpg

IDA_4147.jpg

IDA_4072.jpg

Det är lustigt det där med förbränning. När jag inte rider och tränar som vanligt, då är jag extremt lättfödd.
Sätter jag igång och rider 2-3 hästar om dagen då tar det inte lång tid innan magrutorna kommer. :p

Jag tror att det vore lättare om du hade haft en sadel som passar både dig och hästen! Det ser ut som om sadeln
glider långt fram på hästen och att du inte kommer ned i sadeln. Tror inte att det är dina fötter som är problemet
utan kanske på bålstabiliteten?

Men eller hur! Undrar om det beror på att man spenderar så mycket tid i stallet att man glömmer bort att äta allt det där man inte behöver? Eftersom det vanligen inte finns något kylskåp att ta för sig ur där.

Det kan ha varit så att jag sadlat långt fram idag, höll på och fipplade med att byta schabrak samtidigt som jag pratade med ägaren så jag kollade nog aldrig var jag la sadeln (vilket är oerhört pinsamt att erkänna).
Nu hittar jag inga bilder på när jag sitter i den utan stigbyglar, men jag upplever att jag kommer ner mer då. Idag var hon dessutom väldigt seg = mer klämmande med benen = känns ännu mer som om jag sitter en bit ovanför sadeln.
Eftersom jag bara är medryttare kan jag tyvärr inte byta ut sadeln heller. Alternativet jag har är en allroundsadel, men i den får jag ännu sämre sits och faller mest fram samtidigt som jag drar upp knäna.

Ska försöka få med mig någon som kan fota på tisdag och komma ihåg att släppa stigbyglarna för att visa skillnaden. Det känns som om jag kan slappna av mer i benen när jag inte behöver hålla ordning på stigbyglarna

Känner igen det där :p, men jag tappar ialf mesta godissuget när jag har flera hästar att rida och får motionerat ordentligt! Med ingen häst ökar suget markant - helt fel tillfälle kan jag tycka ;)...

*kl*
Min älskade ängel som alltid ställer upp för mig, vad hade jag gjort utan mitt sto <3
311687_10150961035515951_2016798500_n.jpg

484530_10150961062925951_1107814610_n.jpg

309028_10150961060445951_588539118_n.jpg

LOL :D

Ja så är det. Och tänk vad bra du kommer rida när du även får dina nya stövlar!!!

Lägg ett par minuter varje dag på att stretcha höftböjare, insida lår och säte så kommer nog mycket rätta till sig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 986
Svar
106
· Visningar
7 246
Senast: miumiu
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok