Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

KL

Fina sommarbilder alla har:love:

Här är en bild från mig:
394678_474491812578951_376023353_n.jpg

Jättefin:love::love: Gillar vippöronen:)

dressyrteamet: Visst är det roligt att ha haft dem sen de var små kalvar... Han är jättefin. Ska du behålla?

kommer du behålla fast än att hon blir för liten? och, vad menar du med för liten? för vad?

Ja man får ju ett speciellt band med dom. Speciellt när man känner både pappan och mamman väl också :laugh: Man ser ju likheter från föräldrarna hela tiden. Jag har varit helt inställd på att sälja honom under en längre period pga hans storlek...men så har jag ju testat att rida han nu lite grann inför en ev. försäljning...och ja det är väl typiskt att man ska gilla honom ännu mer nu. Är så enormt kul att han är så modig i skogen, vill gå först, går på bilvägar, uppför sig bra fast han kommer ut på fältet, bryr sig inte om dom andra hästarna viker åt annat håll när man rider etc. Guld värt med såna individer.

Ja, jag har ju också en mammahäst och en son som är 4 i år. Har varit helt på det klara att jag ska sälja honom, men nu lutar det nog mer åt att det blir mamman som säljs :cry:. Man har en fantastisk ridkänsla på honom samt att han är extremvettig i huvudet. Tyvärr vill jag bara ha en häst då jag inte känner att jag hinner med att ha två i träning/tävlingskondis men det är sorgligt och svårt:(
Förstår om du tycker att det är svårt att sälja honom. Tror du han kommer stanna som ponny?

KL

Rotade lite i arkivet idag och hittade gamla bilder från första gången jag red min prins. Han hade precis kommit hem igen från ett 2 månades stationstest i Österrike och han hade inte varit ute i hagen på lika lång tid där av 0 muskler :crazy: Här kommer "före och efter" bilder... lite skillnad:laugh:

Oktober 2009, 5 år gammal. Inriden i februari samma år.
i54167651._szw1280h1280_.jpg.jfif

Juni 2012, 8 år gammal. Tränas och tävlas lite på halvfart nu under bet.säsongen.
552574_10150984099663666_765921137_n.jpg

Jag tror han kommer växa på sig lite till, men det blir nog inte mycket. Bredda sig gör han ju betydligt mer, men höjden kanske ett par cm till. Kollade på honom hos veterinär och kollade tillväxtzoner och veterinären trodde han skulle växa max 3 cm till. (men man vet ju aldrig...) Jag hade en gång en 2½ åring som var 144 och som hamnade på 156 som vuxen. Hade även en arab som var ca 146 som 3 åring och blev 158 som vuxen. Man vet aldrig, men jag tror dock inte denna kille blir så stor. Då har vi samma känsla då, extremvettig i huvudet och härlig att rida. Samma här. Otroligt roligt att jobba med såna hästar.

Men du är ju alldeles lagom stor på honom så jag förstår inte varför du ska sälja honom av den anledningen?!

Han är jättefin förresten :)

dressyrteamet;
Han är verkligen helt underbar :love:

Den där kan du ju inte göra dig av med ! Ser ju inte tokigt ut storleksmässigt trots att han inte är så stor. Sen lär han ju som sagt även muskla på sig och bli mer vuxen i kroppen.

harri;
Vad fin han är !

Hade hjälp med mig till stallet häromdagen i form av äldstra brorsdottern som tillsammans med den yngre alldeles säkert helst skulle följa med varje dag. Nu är ju tyvärr inte min kille kanske den ultimata barnhästen men det gick riktigt bra;
_IMG_0612.jpg

_IMG_0601.jpg

18-årigt fullblodssto som inte är lättriden i dressyr men positiv och samarbetsvillig.

Suzytrav256.jpg

Suzygalopp256.jpg

Bilder från december 2010

Suzytravsvng.jpg

Suzyhgalopp.jpg

För liten för mig att rida på. Hon var runt 80 cm hög när hon föddes ett "vanligt" D-ponnyföl brukar vara 90 cm högt.

Nu är hon 6 veckor och har precis nått upp till 90 cm med rumpan.

Hon var ju dock prematur så hon kan ju växa till sig.

Men sälja henne tror jag aldrig att jag kommer att kunna göra. Stella ska troligtvis aldrig mer få föl, så den här ungen
kommer att vara allt jag har kvar efter henne när hon inte orkar med längre. Hon blir ju tyvärr inte yngre. :cry:

Senast ändrad:

Hur gammal är Stella? Kommer du försöka betäcka nästa år?

Vi får be till växagudarna och dansa växadansen så går det nog bra :)

Stella blir 19!

Tyvärr var jag med om en hemsk fölning i år där stallägarens sto inte klarade sig. :cry:

Jag vågar inte riskera Stella igen efter att ha sett den fölningen där allt som kunde gå fel, gick fel.
Trots veterinärer på plats och så vidare.

Jag får börja med körning annars. :D

Det är faktiskt jobbigt att vara mamma, man blir liksom trött.
Tro mig.... jag vet :D:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 979
Svar
104
· Visningar
7 141
Senast: sweep
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Svar
2 001
· Visningar
98 943
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok