Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Har inte presenterat vårt nytillskott då det var väldigt dramatiskt när han föddes och sen opererades han inte ens ett dygn gammal.
Han låg med bakåtslaget huvud och kom inte ut, jag lyckades bara få tag i ett öra. Som tur var kom vår granne till vår hjälp. Han lyckades gå in och trycka tillbaka fölunge ngt och sen fiska tag i huvudet så att fölis kom rättvänd ut.

Nu är fölis en vecka och mår än så länge bra, tänkte att jag lägger en bild på honom och vår äldste pojk.

BoGabriel OnTheRocks ska han heta och kommer gå under arbetsnamnet Bosse.:)
Gabriel var tänkt från början men måste ha med Bo, grannens namn, också för utan honom hade vi inte haft vare sig föl eller sto i livet.

Född 8 maj e Don Primero u Gabrielle -Weltbürger - Bellini

CSC_1219.jpg

vad skönt att hjälp fanns nära, jag var nästan säker på att det låg 2-3 föl i den magen :p:p

men vilken "liten" sötnos :love:

Vilken underbar bild! :love: Tack o lov att det finns så bra grannar :bow:

Empress: Snygg häst! :d
Stam o ålder?

Fy vad otäckt!! :eek: Vad var det som behövde opereras?
Jättevackert huvud! :love:

Två bilder på min från hoppträningen på hennes 5-årsdag igår:

Chatsi5r.jpg

Chatsis5rdag.jpg

Empress: Snygg häst! :d Stam o ålder?[/QUOTE skrev:
Tack :)
Han är född 2005
e. Florencio ue. Martini

Vi har haft 1 års konvalescens och efter det enbart fokuserat på att debutera i tävlingskörning. Detta år är första gång vi testar uppsuttna tävlingar och som sagt, det har gått över förväntan. :laugh::laugh:

Marvin;
Hon är så vacker din tjej :love:

Fenestra;
Oj det låter som att fölis föddes lite väl dramatiskt, tur att det gick bra iaf !
Väldigt fin bild !

Ett STORT grattis i efterskott till svarta damen :banana::bump::banana:

Min lilla grå blir 1 år i morgon!!
Nu börjar han verkligen likna en häst, en dressyrhäst :love:

2260493010059748183S600x600Q85.jpg

KL Mitt sto e. Bocelli-Bugatti Hilltop gick 3 års test i söndags och fick dubbeldiplom!!! Jätteroligt men det allra bästa var hur fint hon hanterade hela tillställningen.

1337289193_resized.jpg

1337289178_resized.jpg

Och några bilder på dottern och hennes fina nya ponny som jag hoppas att hon kommer att lära sig massor på :love::

1337291474_resized.jpg

1337291447_resized.jpg

1337291549_resized.jpg

Din 3åring är supertjusig, men jisses vilken underbar ponny! :love: Stjäl hela showen! :D :love:

GRATTIS! Så roligt, väldigt tjusig häst.

Och ponnyn! :love: ¨¨

Vimsan: Den där ser ut att kunna bli riktigt läcker! :d

Hon är verkligen jättefin! Stooort Grattis till dubbeldiplom, vilken rad hennes uppfödare har. Helt galet!:D
Ponny och dotter är också hemskt söta:love: Du har ingen sån på lager åt oss också?

Idag fick lilleman gå ut en liten stund efter en veckas boxvila. det var skönt tyckte både han och mammahäst.

CSC_1145.jpg

CSC_1143.jpg

CSC_1134.jpg

Grattis!! Vad roligt!

Måste säga att hon är extremt lik min e. Bugatti Hilltop exteriört. Fast smalare. :angel:

Och vilken helt underbar lite ponnyplutt!

Ja det är mkt uppförsbacke i honom.:love: Nu är bilden tagen ur en sån vinkel så det blir uppförsbacke pga det men han sätter sig mkt i galoppen.

CSC_1139.jpg

Senast ändrad:

Vad UNDERBART med ett barn som rider i sina vanliga kläder o inte är uppstissad till tänderna...minns ni den tiden när PÅWNIEN var det väsentliga o inte vilka ridkläder man hade på sig...:cool:

Grattis till dubbeldiplomet du har en väldigt vacker häst!

KL Tack alla för snälla ord. Min fina Bocelliavkomma är en fantastiskt trevlig individ och jag gillar henne massor. Hennes uppfödare har verkligen en kanonrad med visade avkommor!!! :bow: Hon är lik sin mor så det kanske inte är så konstigt att hon påminner om din Bugatti Hilltop :).

Ponnyn är fantastiska Stendyssens Diablo RWM 61 som vi precis köpt för att ha i avel och för att han förhoppningsvis ska lära dottern att rida. Han är 17 år e. Stendyssens Banlo - Kildemose No See Im. Hon valde klädseln själv och hon är väl inspirerad av morsan som nästan alltid går omkring i mjukisar och lodar.....:laugh: :o

1337291497_resized.jpg

Fenestra; kalasfin fölunge!!!:bow:

knapplån

33esief.jpg

Äntligen har min sambo visat mig hur man lägger in bilder :D

Lägger in bild från dressyrträningen i mars på mig och min älskade häst Norpan!

Nobodys Perfect
1997
Bellini - Helmers Brud - Brisad

Min älskade ängel Lesette som tyvärr fick vandra vidare i december förra året pga kolik. Detta är från sista träningen med henne. Hon är väldigt saknad.

23k4rw1.jpg

zyebtg.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 761
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 588
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?