Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

mysboll;
Hon är verkligen söt din tjej och vilket jobb du lagt ner. Hon ser jättefin ut i kroppen nu !

RebeccaJoli;
Vilken jättefin projekthäst du har :love:

frittan;
Vad härligt det är med äldre hästar som är välbevarade och pigga. Han ser ut att fungera i många fler år, jättefin !

Zuzzi;
Vad härligt med en hoppsadel, det var många år sedan jag red i senast. Ska försöka hitta en till min nu har jag tänkt, då han på alla möjliga vis visar att han vill minsann hoppa och letar hinder.
Det ser jätteroligt ut att hoppa !

Victovie;
Vad roligt att få komma upp i sadeln igen, ser lika trevligt ut som alltid !
Och vilken söt hund, en riktig dressyrhund hehe !

frittan;
Vad härligt det är med äldre hästar som är välbevarade och pigga. Han ser ut att fungera i många fler år, jättefin !

Ja, det är jätteroligt! Han är i full tävlingskondition och vi tävlar och tränar. Hoppas han ska hålla länge till :) Tack!!!

:banana:

Tack!! :) Haha, leka med? :p Hon är svårriden men extremt talangfull som så många ponnyer e.Vermont (ee.Master 850), inget man leker med ;). Hon är på väg ut mot de internationella banorna, känns jättespännande! =)
Trevlig skimmel du har!

m85: Tack, ja helt underbart att få sitta på henne igen!
Haha, hon är väl integrerad i familjens dressyrinriktning vår kära schäfer ;)

Senast ändrad:

_IMG_9921.jpg

Ett litet pass i e.m solen

_IMG_9897.jpg

Hm undrar vad jag gör med fötterna, trampar nästan igenom stigbygeln :D

_IMG_9918.jpg

Mitt hjärta som blev 11 år i förrgår :love:

Hon är superfin! Riktigt riktigt läcker!
Är det också er egen uppfödning?

kl

Tyckte mig läsa att någon refererade till en viss Nelson Pessoa här i nån tråd innan? :D

Never fight with instincts!
IMG_0166.jpg

Gud va åren går! Minns när han var yngre o alla fina bilder som vi så ofta fick se på er från Spanien :d, o fin är han fortfarande!

Aida: Tack! :bow: Tyvärr inte vår uppfödning men vi köpte henne som 6-månaders gammalt föl och hade henne fram till 6 års ålder.

Haha, en väldigt brunstig märr? :D

*kl*

Tävlade KM i helgen med min gammelgubbe och vi blev fotade av en av tjejerna.
KM12maj12.jpg

Vad skulle ni säga om formen? Vet att det kan vara svårt att se i en bild så här bara, men kanske nått iaf? Tyckte
nämligen att domarens synpunkt på den var lite off. Kan säga att bilden är tagen i en 10m galoppvolt.

+m85 och ni andra:

Tack! Ja han börjar ta sig :)

Idag var han en riktig kossa dock, vi red ut i sällskap med några stallkamrater och det passade tydligen inte! Vilken häst tycker inte om att rida ut lixom? Nä det var rodeo som gällde för hans del, så bara för det fick jag trimma till honom på ridbanan när vi kom tillbaka hem, och då skärpte han till sig tillslut :D Är en tuff herre minsann, med minst en miljon rävar bakom öronen :D

Måste säga att den där ponnyn Victovie får ju mig att önska att jag var några decimeter kortare! Jag har aldrig fått rida ponny, gick från min shettis (hon räknas inte;)) till storhäst direkt, jag var så lång som barn oxå... Tråkigt! :(

aida: Hahahahaha! :rofl:

Haha, sicke buse ;), skönt han gav sig sen!

Ush va tråkigt att du fick övergå till storhäst direkt. Stackare! :( Ponnytiden är så guld värd... Sj verkar jag inte kunna släppa ponnyerna. Nu har jag ett ponnyföl e.Verdi (e.Vermont) u.ELIT-prem NF-sto och planerar betäcka henne med Vermont iår, hoppas kunna behålla båda för att rida in o utbilda bredvid halvbloden :love:

Ja det känns som man missat en bit av hästlivet lixom, men jag har tagit igen det med min lilla fux-ferrari nu :) Hon är den där ponnyn jag aldrig hade som barn :)

Jag tycker det är jättebra med vuxna som rider ponny, och vill skola ponnyer, det är GULD värt! Åh va roligt med fölis! Ska du visa den något? :)

En liten aning ja :angel:

Det var den enda posen hon ville göra när vi skulle ta fina bilder i kvällssolen ;)

Ska bli spännande att se vad det blir av era ponnyföl, även om den söta som föddes i år inte fick heta Aida ;)

Haha, nej tyvärr blev det inte Aida på denna sötnos o kommande dressyrponnyn ;). Hade inte väninnans avkomma hetat Aida så hade det kanske blivit det istället för Frännelids Kaprifol ("Kapri") :)
547925_10150772780030951_717330950_9757467_82173289_n.jpg

KL*

Alla som kommenterade bilderna på Stella, Vad gulliga ni är. :love: Tack å hennes vägnar!

Hon poserade lite för kameran igår också. :love:

spring_by_eldfuxen-d4zxxsp.jpg

Tack så mycket! Han är en valack född 00, e: Leopardos (ee: Landadel) u: Hi Voltage (ue: Hallo) och har hos tidigare ägare gått som hopphäst. Jag har haft honom sedan slutet på 2009 och vi ägnar oss åt dressyr! :)

*kl*

Tävlade KM i helgen med min gammelgubbe och vi blev fotade av en av tjejerna.
KM12maj12.jpg

Vad skulle ni säga om formen? Vet att det kan vara svårt att se i en bild så här bara, men kanske nått iaf? Tyckte
nämligen att domarens synpunkt på den var lite off. Kan säga att bilden är tagen i en 10m galoppvolt.

Ingen som vågar säga något? Jag lovar att vi tål kritik. :p

Jag tycker det är svårt att bedöma bara utifrån en bild. ;) Du har inte fler bilder? Dumt att domaren inte förklarade bättre! Kanske han/hon menade på att hästen skulle aktivera sig mer med baken, ha en mer ärlig igenomsläpplighet i hela kroppen?

*kl*

Idag har vi puttrat i skogen, plaskat i vatten och käkat snö :D

img_0497_202685546.jpg

img_6840_202687282.jpg

img_6812_202687226.jpg

Om bilden är någorlunda representativ för hela ritten så är formen något låg, nacken ska ju vara högsta punkten oavsett klass.
Men jag får rent spontant intrycket av att hästen är i ganska god balans i övrigt. Vad skrev domaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 747
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 588
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama