Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Jag har hittat en bild till den är mer från sidan och i trav.

KM12maj12-2.jpg

Det är väl på ett ungefär så här han har gått i programmet.

Domaren har skrivit att grundformen räcker för klassen, själv tycker jag att formen blir bättre och bättre. Jag har kommit så pass till ridning att jag har kunnat korta tyglarna en bra bir mot vad jag haft tidigare.

Men nu efter att ha läst kommentaren igen så kan jag förstå var h*n vill komma då han faktiskt inte var helt bärig i galoppen för dagen. Har ändå fått 7/14 för Lösgjordhet.

Senast ändrad:

Jag vet inte varför men det första jag tänker är "Hunter, vilket snyggt Hunter-ekipage" :D

(Hunter är en westernklass men med engelsk utrustning ;) )

Kanske för att du har mörka ridbyxor och pållen påminner om en quarter i kroppen :)

Jag vet inte varför men det första jag tänker är "Hunter, vilket snyggt Hunter-ekipage" :D

(Hunter är en westernklass men med engelsk utrustning )

Kanske för att du har mörka ridbyxor och pållen påminner om en quarter i kroppen :)

:D Haha, det kanske man skulle prova på.

Har vuxit ur mina tävlingsridbyxor... :o :angel:
Har aldrig funderat på innan att han gör, men det kanske är så, fast å andra sidan så liknar han inte de två quarters som står här på stallet. :confused:

Fina kraten! Känns som att han borde vara 100 år, så länge som du haft honom! ;)

Hej! :love:

Hihi, han fyller 24 idag faktiskt! :D Fick sitt favoritgodis, apelsin, i maten. :d

Så trött jag blir på Photobucket! :devil:

Försöker med bild-:devil: en gång till då.

KM12maj12-22.jpg

Vad red du för klass? :) Tänkte, det är ju lite olika "krav" på formen beroende på vilken klass du rider. (Du kanske har skrivit det men jag har missat det)
Kram

Vad red du för klass? :) Tänkte, det är ju lite olika "krav" på formen beroende på vilken klass du rider. (Du kanske har skrivit det men jag har missat det)
Kram

Nej, jag har inte nämt vilken klass mer än att ena fotot är taget i en 10m galoppvolt. Ville inte färga era ögon för mkt med att låsa vid en viss klass, men det var kanske dumt tänkt.

*kl*

Ja, nu borde väl min lillskrutt också platsa in i 'dressyrhästarnas' kategori till slut :)

Vi har i år debuterat på dressyrbanorna och gjort hyfsat bra ifrån oss.

debutdressyrfrasse.jpg

Vår första tävling LB:1, vi kom 2a. :D

la1_1.jpg

Från ett LA:1-försök (det lär vi vänta lite till med innan vi gör nytt försök) :grin:

raddharefina.jpg

min 'bebis' har blivit vuxen

Har inte presenterat vårt nytillskott då det var väldigt dramatiskt när han föddes och sen opererades han inte ens ett dygn gammal.
Han låg med bakåtslaget huvud och kom inte ut, jag lyckades bara få tag i ett öra. Som tur var kom vår granne till vår hjälp. Han lyckades gå in och trycka tillbaka fölunge ngt och sen fiska tag i huvudet så att fölis kom rättvänd ut.

Nu är fölis en vecka och mår än så länge bra, tänkte att jag lägger en bild på honom och vår äldste pojk.

BoGabriel OnTheRocks ska han heta och kommer gå under arbetsnamnet Bosse.:)
Gabriel var tänkt från början men måste ha med Bo, grannens namn, också för utan honom hade vi inte haft vare sig föl eller sto i livet.

Född 8 maj e Don Primero u Gabrielle -Weltbürger - Bellini

CSC_1219.jpg

Är det denna fining som låg i den JÄÄÄÄÄÄTTESTOOOORA magen:D

Skönt att både föl och sto mår bra och att grannen fanns tillhands!:)

Oj det lät dramatiskt :crazy: tur det gick vägen!
Förresten har Hottie fölat med!

Vilken dramatisk start på livet! Men söt var han iaf så det förslår! :laugh:

CSC_1219.jpg
[/QUOTE]
Otroligt vackert huvud och uttryck!:love: Vilken mardrömsituation! Underbart att det gick vägen. Grattis till en sån fining!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 747
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 588
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama