Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Catrool Vad roligt att ni är på gång igen, alldeles lagom till härliga sommarvädret och allt !

Min häst är tyvärr inte helt hundra så vi funderar på hur vi ska gå vidare med utredningen. Skrittar för tillfället och ska börja trava på torsdag och se hur han känns.

Sen har jag blivit med en häst till. Efter många dagar och flera kilon senare på resande fot så kom han äntligen fram i måndags:

:love:

@Catrool Vad roligt att ni är på gång igen, alldeles lagom till härliga sommarvädret och allt !

Min häst är tyvärr inte helt hundra så vi funderar på hur vi ska gå vidare med utredningen. Skrittar för tillfället och ska börja trava på torsdag och se hur han känns.

Sen har jag blivit med en häst till. Efter många dagar och flera kilon senare på resande fot så kom han äntligen fram i måndags:

Ja men eller hur, så fantastiskt med värme och grönska! :)

Åh vilken fining du köpt :love:

Tillbaka i sadeln efter vårens ofrivilliga vila :laugh: en stunds skritt och lite trav runt spåret är vår prestation, men det är mer än inget!
13308220_10154735139080400_5647684641084169207_o.jpg

Ida gick i skogen idag men jag har svettats med ponnyn jag hjälper till med ibland (hade runt 30-grader i solen). Jag gillar honom, han är trevlig när man får lite snurr på honom men man får va lite tung i rumpan ibland för han kan busa till det rätt ordentligt när han känner för det :angel: Det är en liten tjej som inte är så rutinerad som har honom (första ponnyn) och han har skickat av henne mer än en gång, så jag tar honom ibland :p
C-ponny är han dessutom (jag som hela tiden trott att han var d-ponny :p ), haha man kanske skulle satsa på ponny istället? ;)
dsc_0006_57508fe22a6b2252be726066.jpg

dsc_0020_57508fe62a6b2252d2cad246.jpg

dsc_0042_57508fe02a6b226bd4ee8b53.jpg

Wow, vilket steg! :eek: :love:
Vad är det för ras? Ser inte ut som ett vanligt halvblod...

Suddig ridhusbild men detta är en storhäst e Ahorn jag rider lite nu. Den är vansinnigt krävande att sitta på, ägaren fixar inte riktigt med galoppen eftersom han har ett brutalt stamp i bakbenen och tom vår tränare tycker att han är den ultimata beach-16-hästen att rida för han kräver så sjukt mycket magmuskler hahaha:D. Har iaf börjat hitta hur jag ska sitta och idag fick jag till en väldigt fin ridkänsla i traven :).
13315577_10208284447980754_4410500746606673650_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 309
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar