Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som dom där pojkarna har mycket roligt tillsammans, har du någon lugn stund?
kl
Nu ska jag bidra med några bilder också =) Lill skruttis är helt fantastisk här hemma! Hon är på så gott humör jämt och det är riktigt roligt. Hon klappar händerna stup i kvarten, vinkar och säger "heda" (hejdå), pekar mot lampan när man frågar vad lampan är och säger "dä" (där), skakar på huvudet när hon inte vill ha mer mat, vickar på pekfingret när man säger ajabaja och diggar med huvudet när man sätter på musik och säger "dansa". hon förstår ganska många saker nu och det är riktigt härligt att kunna kommunicera mer med henne. Det känns som det händer hur mycket som helst nu! hon tog som sagt sina första steg i måndags... vart tog min lilla bebis vägen?
Fortfarande har jag inte hämtat hem något bildbearbetningsprogram, har inte haft tid =)
Sitter still i 2 sekunder
Busungen ständigt på hugget
vink vink (bra sätt att få henne att stanna upp så man kan ta kort)
klappa händerna
Stå upp och klappa händerna
Gå med vagnen
Äta mat...eller snarare kladda med mat. Förstår inte alls varför jag alltid har så mycket att städa efter maten (golv, väggar, möbler), att kläderna behöver bytas varje gång och bebis bli tvättad från topp till tå...
//Julia - som nyss varit och vaggat och vyssat lilla skrutten för 10:e gången sen hon la sig halv åtta...
Underbart!
Just nu bestämde jag mig för att Theo aldrig ska få försöka lära sig äta själv!
Och om jag skulle ändra mig så ska han få lära sig det utan kläder...
Elina har alltid velat äta själv, pust
På dagis här får de alltid äta själva (montessoridagis) och då äter de små utan kläder - just för att de känner att de spiller och väljer efter ett tag att inte göra så. Elina kan äta spillfritt när hon VILL (inte så ofta alltså ) men ibland är det ju kul att kladda ... (19 månader). Iallafall är utan kläder inte alls en dålig idé!