Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

kl

Tack alla för gratulationerna!

Har inte haft tid att fota så mkt ännu men här är ett smakprov :D

*mätt och belåten på bb*

29803236.jpg

My god din katt ser ut nästan precis som min! Fast min är nog större, han väger 10kg...

Här är Lykke imorse på 2månaders dagen! :)
006-1.jpg

Jag undrar lite när min dam har tänkt att börja gå. Hon är super stadig i benen. Hjälper vi henne upp så står hon själv om hon har något att hålla i. hon blir 4 månader på Söndag..

200911041388.jpg

200911041390.jpg

Sådär har My också alltid varit. Hon tryckte sig upp till stående med benen redan från allra första början, och hon stod själv med stöd av någons händer eller mot en soffa eller liknande när hon var fyra månader:

Lite tidigare än så gick hon när vi höll om hennes kropp, och strax därefter räckte det att vi höll henne i händerna. Hon började gå i sin gåstol vid 5 månaders ålder och det tog inte många dagr innan hon susade fram i full fart.

Satt själv gjorde hon stabilt vid fyra månader och hon började krypa på sin 7 månaders dag =)

När hon var 7,5 månad tog hon två steg själv i bara farten, men föll pladask sen när hon kom på vad hon gjorde. Samtidigt började hon ställa sig mot möbler, och vid 8 mån stod hon själv. Nu är hon 9 månader och en vecka, och i måndags tog hon sina första riktiga steg. Hon tar inte många steg, men hon provar helatiden, och det kommer nog snabbt gå frammåt.

Man ska ju inte jämföra, alla är så olika, men tänkte att det kanske var lite kul att höra eftersom de verkar vara lite lika i stabilitet =)

//Julia

Åå lillrumpan! Söt! Hihi. Duktig hon är.

Elias blir 7 månader idag och har börjat sitta helt själv alldeles nyss (ett par veckor sen kanske). Tippar dock lite då och då :D Jämför inte med nån utan tycker bara att det är skönt att han inte redan är uppe o springer! Han är ju så liten o vill gärna att han ska vara bebis när han har den åldern. Han har däremot stått stadigt på benen sen 2-månaders ålder (i knäet alltså).

dscn2208_59409038.jpg

matstolen2_59793228.jpg

hi hi, ja tiden går fort, det märker man när man tittar på gamla bidler!

Nej, det finns ju ingen anledning att jämföra, men det är ändå roligt att höra om alla bebisar och vad de kan tycker jag. Inte för att jämföra alltså, utan för att det är spännande och roligt och KUL att det är så olika. Tids nog lär sig ju de allra flesta barn att både sitta, gå, stå och springa =) Och jag tycker som du, det är skönt om de får vara bebisar ett tag, My kunde gott väntat med en hel del tycker jag! Det är dock väldigt skönt att hon är så kontrollerad just nu, verkligen gungar i knäna och känner efter som benen bär henne. Känner hon sig osäker så sätter hon sig på rumpan och kryper i stället, det är bra. Värre var det för två månader sedan när hon skulle stå mot allt och föll bakåt stup i kvarten!

Duktig han är som sitter lille Elias, och så söt han är! Precis som socker =)

kl

Nu ska jag bidra med några bilder också =) Lill skruttis är helt fantastisk här hemma! Hon är på så gott humör jämt och det är riktigt roligt. Hon klappar händerna stup i kvarten, vinkar och säger "heda" (hejdå), pekar mot lampan när man frågar vad lampan är och säger "dä" (där), skakar på huvudet när hon inte vill ha mer mat, vickar på pekfingret när man säger ajabaja och diggar med huvudet när man sätter på musik och säger "dansa". hon förstår ganska många saker nu och det är riktigt härligt att kunna kommunicera mer med henne. Det känns som det händer hur mycket som helst nu! hon tog som sagt sina första steg i måndags... vart tog min lilla bebis vägen?

Fortfarande har jag inte hämtat hem något bildbearbetningsprogram, har inte haft tid =)

Sitter still i 2 sekunder

Busungen ständigt på hugget

vink vink (bra sätt att få henne att stanna upp så man kan ta kort)

klappa händerna

Stå upp och klappa händerna

Gå med vagnen

Äta mat...eller snarare kladda med mat. Förstår inte alls varför jag alltid har så mycket att städa efter maten (golv, väggar, möbler), att kläderna behöver bytas varje gång och bebis bli tvättad från topp till tå...

//Julia - som nyss varit och vaggat och vyssat lilla skrutten för 10:e gången sen hon la sig halv åtta...

Äta mat...eller snarare kladda med mat. Förstår inte alls varför jag alltid har så mycket att städa efter maten (golv, väggar, möbler), att kläderna behöver bytas varje gång och bebis bli tvättad från topp till tå...

Underbart! :D

Just nu bestämde jag mig för att Theo aldrig ska få försöka lära sig äta själv! ;)

Och om jag skulle ändra mig så ska han få lära sig det utan kläder... :rofl:

Men det är ju KUUUUUL att kladda ju! :D

My brukar också få äta utan kläder, men bara när det är lagom temperatur för att sitta naken.

//Julia

haha underbara bilder. Tror nog att Lowa får nöja sig med att mamma matar henne. haha

kl

Nu ska jag bidra med några bilder också =) Lill skruttis är helt fantastisk här hemma! Hon är på så gott humör jämt och det är riktigt roligt. Hon klappar händerna stup i kvarten, vinkar och säger "heda" (hejdå), pekar mot lampan när man frågar vad lampan är och säger "dä" (där), skakar på huvudet när hon inte vill ha mer mat, vickar på pekfingret när man säger ajabaja och diggar med huvudet när man sätter på musik och säger "dansa". hon förstår ganska många saker nu och det är riktigt härligt att kunna kommunicera mer med henne. Det känns som det händer hur mycket som helst nu! hon tog som sagt sina första steg i måndags... vart tog min lilla bebis vägen?

Fortfarande har jag inte hämtat hem något bildbearbetningsprogram, har inte haft tid =)

Sitter still i 2 sekunder

Busungen ständigt på hugget

vink vink (bra sätt att få henne att stanna upp så man kan ta kort)

klappa händerna

Stå upp och klappa händerna

Gå med vagnen

//Julia - som nyss varit och vaggat och vyssat lilla skrutten för 10:e gången sen hon la sig halv åtta...

Haha vad otroligt härliga dom ser ut tillsammans :love::bump:
Särskilt översta bilden ser så full av liv ut.

Freyja-bus- energisk söt dotter? ;)

Breccia- vad otroligt näpen hon är din lilla sötskrutt :love:

Underbart! :D

Just nu bestämde jag mig för att Theo aldrig ska få försöka lära sig äta själv! ;)

Och om jag skulle ändra mig så ska han få lära sig det utan kläder... :rofl:

Elina har alltid velat äta själv, pust :crazy:
På dagis här får de alltid äta själva (montessoridagis) och då äter de små utan kläder - just för att de känner att de spiller och väljer efter ett tag att inte göra så. Elina kan äta spillfritt när hon VILL (inte så ofta alltså :D) men ibland är det ju kul att kladda ... (19 månader). Iallafall är utan kläder inte alls en dålig idé!

Elina har alltid velat äta själv, pust :crazy:
På dagis här får de alltid äta själva (montessoridagis) och då äter de små utan kläder - just för att de känner att de spiller och väljer efter ett tag att inte göra så. Elina kan äta spillfritt när hon VILL (inte så ofta alltså :D) men ibland är det ju kul att kladda ... (19 månader). Iallafall är utan kläder inte alls en dålig idé!

Åh vad jag önskar att jag kunde köra den modellen på dottern!
Men hon får sånna nässelutslag så hon får spunk efter en stund.
Ser rätt ofta ut som hos Freyja_bus här så det hade varit smidigt, men men.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 369
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 033
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 601
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar