Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
.
.
..
.
.
.
.
.
Annars, häftigt med kallblods skäckar!
Det kommer väl från Dölehästen? Då lär de bli Nordsvenska skäckar snart, hurvida dom blir godkända eller ej låter jag vara osagt... Men renrasiga dölehingstar får väl godkännas som nordsvensk här i Sverige?
Lite dumt att det blandas så, bevara den svenska nordsvenska rasen?
Dock är lite färg alltid välkommet tycker jag
Skäck inom Nordsvensk är inte en godkänd färg nej, och kommer alltid från korsning med annan ras, men inte från Döle. Skimmel däremot, som för att godkännas måste kunna härledas till de "blå" Dölehästarna
Skäckiga Nordsvenskar kan registreras när det blivit tre rena led av nordsvenska hingstar (far, morfar, mormorsfar), tar alltså några generationer, men de går aldrig att stambokföra i grundstamboken utan hamnar i Avd 2. Tycker man ska bevara de gamla färgerna!
Det syns verkligen på bilderna hur mycket du tycker om henne Ni är så fina ihop!!
Här kommer ett par bilder på min snöflinga!
Hon vilar efter inridningen men jag har inte riktigt kunnat hålla mig borta från ryggen helt, har blivit ett par skrittrundor innan töandet gjorde världen till blankis
Här kommer bilder på mina tjejer från i lördags!
Var så gott väder ute med +7 ute och sol så jag passade på att rida båda hästarna, första uteritten själv med den grå och busgalopp i snön med brunisen
Jag lägger in lite bilder åt Mustangs vägnar. Var förbi henne i söndags och fotade hennes hästar i vårsolen. Mer om hästarna får hon svara på
M v h Scorpan
Vi börjar med Bella (som säkert heter nån superduper snyggt egentligen) =)
Kläder & Bli fin
I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
Foder & Strö
Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Hästmänniskan @lilsan
Upplever att du verkligen är kvar i hur en 17-åring resonerade kring häst. Lite "jag kan absolut allt tillräckligt bra för att...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.