Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ingen fölis än! :) 309 dygn nu.

Men det faktum att hon fortfarande droppar vit mjölk gör mig orolig. Vi har extra råmjölk hemma i alla fall, och veterinären
har som sagt plasma. Ska ringa och fråga om vet tycker att vi ska ge extra råmjölk i flaska eftersom att hon droppar, om nu
fölis kommer i natt.

Däremot så tycker jag att juvret är mindre igen, men det finns ju uppenbarligen mjölk. Jag får inte komma nära med kameran då
ser hon ut såhär. :eek: :mad: Jag får däremot klia och klappa. Magen kliar och juvret kliar och ALLT kliar. Hon är superklängig
och vill nog helst sitta i mitt knä.

I natt så har hon varit lite mer orolig. Slängde sig ned en gång för att sedan fara upp i världens fart. Men ingen bebis.
Äter även upp sitt kraftfoder igen.

Sorbisen; Vi håller tummarna på att hon stänger igen mjölkkanalerna och kniper en vecka till i alla fall. :)

Molin; Her Royal Roundness tillåter inte kameror nära sitt juver. :o Hon är riktigt knepig just nu.
Det är väldigt skönt att ha kunnigt folk runt omkring nu, känns bra att stå på ett stuteri.

Yttik; Jag försöker, jag har mutat med diverse gottigheter. Men det verkar inte hjälpa. :p

Jerseyko; Skönt att höra om andra ston också. Stella börjar svullna i sina ben av att stå så mycket, funderar på
att linda frambenen, men kanske är dumt?

Hon har börjat äta mer, äter upp allt hö och sitt kraftfoder.

Däremot så är det fint väder här. Solsken. :mad:

Lady_Vip; Dräktig får jag hoppas att hon är i alla fall. :eek: Vore hemskt snopet om det visar sig att hon är skendräktig. :D

Charlottee; Min magkänsla tycker nog att hon mest luras, men man vet aldrig. Men så har vi ju all mjölk som hon läcker...

Övervakade en förstföderska en gång 3 veckor med mjölk och vaxproppar så hoppas din kniper!

KL

Inatt så fölade Nice, allt gick bra och det blev ett hingstföl! :)

Åh lång väntan Ikaros! Siktar hon på rekord? ;)
Nä nu är det dags att klämma ur sig fölis, säg åt henne att putsa fönstren, gå i trappor, storstäda huset eller så tar du med henne till Ikea; knata runt där får fart på de flesta höggravida har jag hört. :P

Ja föl dans tackar vi för... Nu får det vara nog ;) Ja någon form av rekord försöker hon nog ta.
Här kommer lite nya foton från igår...
004.JPG

005.JPG

Lite rund börjar hon bli. Men fy vad foder hon äter nu ;) Hon borde vara hel fet ;)

Grattis till alla er som fått föl i natt :love:

Yttik; Det är bra, dansa på. :D

bright_sara; Det låter ju bra! :) Hoppas Stellan tar efter det, men hon står verkligen och droppar hela tiden.

Hon ser ju nättare ut än mina som inte ens nått 300 dygn :o Hallå.. säkert du räknat rätt i tid? ;) :banana: Dansar lite till

Iron: :banana::banana: ! :D

Ringde min seminveterinär nu. :love: Jag får låna en råmjölks refraktometer. Det var bara att svänga förbi och hämta upp den. :love:

Enligt min samt hingstägares beräkning så ska det stämma ;) Ja hon är väldigt nätt.

När min kompis gick över tiden hotade hon lämna in vräkningsorder hos fogden. :D Prova det!

Tack så mycket alla! :D La upp bilder i föltråden som är nålad.
Nu är det "bara" två månader tills vårt andra sto ska föla, beräknad till den 7 Juli. Hon är dräktig med samma hingst :)

HAr funderat en del på det där med mjölken som väldigt många här på sida kikar på. Jag hade varit extremt försiktig med att mjölka ur ett sto, nu vet jag att ni bara pratar om droppar mewn tanken är ju att det ska hålla tätt till bebisen kommer om man börjar mjölka ur enstaka droppar så har man ju ändå förstört barriären, eller? Tänker speciellt på dig IronWill som varit orolig så läng för att bebisen ska komma för tidigt, borde man inte då vara ytterst försiktig för all stimuli, samt väldigt rädd om mjölken? För inte kan det väl vara så att allas ston går runt och läcker och så tittar ni på den droppen som just kommit ut? För mig så känns det där med att titta på mjölken som något som ska brukas med största försiktighet. Kanske sticker jag ut näsan nu men jag försöker alltid tänka efter vad all inblandning vi människor gör verkligen leder till. För mig så känns det som att vi gör det för att vi vill veta innan det går att veta för trots allt så kommer ju fölet när det kommer. Kanske vi ska kika efter andra tecken som inte innebär att pressa ur mjölk, eller? Jag tror iallafall inte att det är bra att börja pressa ur mjölk ur juvret och ffa inte så tidigt och speciellt inte när man är orolig för tidig fölning, kanske är jag helt fel ute och vill inte trampa på några tår bara väcka en tanke.

Hoppas att fina Stella bestämmer sig för att gå läääänge med sin bebis i magen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 701
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 752
Senast: lizzie
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka