Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Nu tycker du säkert att jag är okänslig och dum, men är hon verkligen dräktig? Konstigt om hon inte har något juver alls tycker jag ....:confused:

Nu tycker du säkert att jag är okänslig och dum, men är hon verkligen dräktig? Konstigt om hon inte har något juver alls tycker jag ....:confused:

Nej då inte alls ;) Det finns inga dumma frågor bara dumma svar.
Jo hon är dräktig med väldigt slank sida dock. Hon har ödem i juvret på morgonen men det är borta till kvällen.
Veterinären kände på henne senast igår då även jag ifrågasatte hennes vara dräktig eller ej. Veterinären skakade hov med fölet :D

Vad kul att det går frammåt med Grynets juver också :) Ska faktiskt också börja fölvaka, sätter klockan med jämna mellanrum så får vi se. Tror dock inte på föl inatt. Kollade och jämförde bilder och juvret ser ut ungefär som 2 dagar för hon fölade förra gången så nog närmar det sig alltid.
Själv drömde jag att Viola fick ett svart stoföl :p

*KL*
Mitt sto är idag på dygn 305. Hon har haft juver i 2 månader, stort juver och mycket ödem i 1 månad drygt, förstagångare. Men igår kväll (och imorse) så är juvret i det närmaste obefintligt - vi pratar verkligen två tomma påsar. Nu ser hon ut som mitt sto som är på 289 dygn och som inte haft juver alls. Vad ska man tro om detta? Att det varierat mellan morgon och kväll är inget jag funderat över, det känns normalt och hon har inte varit lika uppfylld i båda halvorna, samt inte visat några andra tecken på fölning. Dock har jag varit inställd på att hon inte kommer att gå hela 335 dagar, nu vet jag inte längre :confused:

Ytterligare en fråga - har någon tips på bra sax eller kniv till fölningsväskan?

Nej då inte alls ;) Det finns inga dumma frågor bara dumma svar.
Jo hon är dräktig med väldigt slank sida dock. Hon har ödem i juvret på morgonen men det är borta till kvällen.
Veterinären kände på henne senast igår då även jag ifrågasatte hennes vara dräktig eller ej. Veterinären skakade hov med fölet :D

Å, vad underbart!:love:
Jag skrev mitt inlägg för att jag själv råkade ut för det, hade ett sto som verkligen var "superdräktig", satte ett litet juver och såg helt sprickfärdig ut. Inget föl kom, vet. kom ut och kollade- och där fanns inget föl att skaka hov med!:eek:

Skendräktig enligt vet, har aldrig varit med om det varken förr eller senare. Hon hade fått föl tidigare och har därefter fått föl igen.

Å, vad underbart!:love:
Jag skrev mitt inlägg för att jag själv råkade ut för det, hade ett sto som verkligen var "superdräktig", satte ett litet juver och såg helt sprickfärdig ut. Inget föl kom, vet. kom ut och kollade- och där fanns inget föl att skaka hov med!:eek:

Skendräktig enligt vet, har aldrig varit med om det varken förr eller senare. Hon hade fått föl tidigare och har därefter fått föl igen.

Ja det är mindre kul att bli "lurad" på det sättet. Gå där i 11 månader & bara vänta & sen blir det inget.

Jag har mer än en gång med detta sto funderat på om hon spelar mig ett spratt för från sidan är hon väldigt slank & det är i stort sett framifrån som man ser magen. Jag fodrar henne väldigt mycket för hon är inte alls överviktig & jag skulle önska att hon hade lite mer hull på kroppen. Hon får fri tillgång på super fint hö samt så mycket kraft i stort sett som hon orkar plus vetekli. Idag är det dag 355 för min del på mitt sto. Ska försöka att ta bilder idag på henne.

Jag tycker att det är bra att folk vågar ifråga sätta sådanna här grejer ifall man själv inte tänkt tanken.
Härligt att du fick föl efter skendräktigheten & fick reda på att stoet kunde få föl..

Inget föl i natt. Lugnt och sansat bara lite rumpkliande och så vilade hon mycket fram på små timmarna. Imorse var det små vaxproppar så visst går det framåt, har bett henne knipa tills jag kommer hem från jobbet iallafall, sen är det fritt fram :) Har bett inackorderingen och grannen gå förbi ett par ggr under dagen. Känner mig grymt ofokuserad på jobbet.

Zwaantje har stort juver och små vaxproppar idag. Vitaktig mjölk.
Det bör ju vara nära nu :D
Kanske rent av i natt, men hon måste vänta tills jag kommer hem från jobbet kl 22. Tror kanske det väntar någon, några dagar till. Fast jag vet inte, för hon har aldrig haft föl hos oss tidigare.
Hon är på dygn 341 idag.

IMG_2305.jpg

IMG_2307.jpg

*kl*

Bilder från igår på mina damer:

Kitty på 331 dygn, inget juver att tala om men mjölk. Fölat på 327 och 340 dygn tidigare. Tror hon drar över 340 den här gången.
527329_10150839587441648_653951647_12392023_434173809_n.jpg

Mary på 318 dygn, jättestort juver men helt genomskinligt. Fölade utan mjölk ifjol efter 340 dygn.
536859_10150839587321648_653951647_12392022_739820563_n.jpg

Penny på 302 dygn, juvret ser ut att bli redo om precis en månad. Hon är duktig på att hålla tiden - har fölat mellan 328 och 333 dygn de senaste 4 gångerna.
72897_10150839587581648_653951647_12392024_150445085_n.jpg

Roligt att se alla dräktiga damer. Har en dräktig med och tänkte hänga med här.

Stoet är e: Landlord-Cortez och dräktig med Corlensky G. Beräknad till 18 maj:bump:.
33033757.jpg

Fotot taget i fredags.

33033762.jpg

Ljuvret i fredags, är klar vätska än sålänge. Hoppas hon håller sig då jag har semester från 14 maj. Men får tack och lov lägga in om semester med kort varsel om det skulle dra ihop sig.

Ikaros:
Jag hoppas du får till några bilder, är nyfiken på hur din slanka pålle ser ut.
Min är ju inte heller så stor (jag vet ju inte hur långt gången hon är så det gör det ännu svårare) och bland alla dessa magar så ser hon absolut inte dräktig ut. :/
Håller tummen för att hon vill posera för dig! :)

Här sitter vi på helspänn. Mjölken droppar sedan någon timme och Viola har själv valt att gå in i boxen istället för att vara ute och äta gräs, hon har ju lyx svit med möjlihet att välja ;)

Bilderna togs vid 18-tiden

DSC_0002.jpg

DSC_0001.jpg

Åh vad jag är avundsjuk! Heja Viola!
Idag var tydligen Grynets juver mindre igen, suck. Så dom lär väl inte föla samtidigt iallafall då :p

Du kan få ett stoföl om vi får ett hingstföl, det har jag tingat ;)

Grynet dygn 333
juver_200948464.jpg

mage_200948617.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 707
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 759
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka