Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

kl
mina 2 från idag.

Den mörka är beräknad till 9 Juli, första fölet. Fuxen ska föla den 12 Juli, men brukar vara ca 14 dagar tidig... Den mörka syns knappt något på alls, men när man ska knäppa kryssgjordarna märks det, man når dom knappt, helt otroligt vad bred hon är på undersidan :eek:

IMG_0312.jpg

IMG_0309.jpg

Du kan få ett stoföl om vi får ett hingstföl, det har jag tingat ;)

QUOTE]

Japp budet är taget :)

Sitte och tittar på damen som verkar ha bestämt sig för att göra detta till en thriller, just nu vilar hon. Varför inte bara föda!

Vackra Stella, min absoluta buke-favorit (och då håller jag på med islandshästar så det säger endel :) . Jag håller tummarna att hon kniper en månad till.
Söker du köpare till fölet sen är jag absolut spekulant ;)

Vackra Stella, min absoluta buke-favorit (och då håller jag på med islandshästar så det säger endel :) . Jag håller tummarna att hon kniper en månad till.
Söker du köpare till fölet sen är jag absolut spekulant ;)

Tack å hennes vägnar. :love:

Nu är det ju "bara" 3,5 veckor kvar till 330 dagar och runt två veckor tills hon passerar 320 dygn. :)

Vad bra, då hör jag av mig om något skulle ändra planerna. ;)

Måste bara slänga in den här bilden, även om den är skit kvalitémässigt.
Dom är så söta tanterna, och fin utsikt har dom över sjön.
stem.jpg

Den bruna är ett halvblodssto. :) Som är beräknad 10-14 dagar efter Stellan, men den lär gå över
tiden, hennes juver är helt tomt och förra året gick hon över 3 veckor.

Senast ändrad:

kl.
en liten földans från mig till er som har ston som är nära nu..
:bump::banana::bump::banana::bump::banana::bump::banana:
......jag jobbar hela natten så mao kan jag också dansa hela natten om så behövs:D;)

vi kollar kameran nu och väntar. Fölis är helt klart på väg. Zwaantje är orolig och vandrar i boxen, lägger sig ner, tittar på magen och lyfter svansen. Det blir nog föl i natt! Bara nu allt går bra!

vi kollar kameran nu och väntar. Fölis är helt klart på väg. Zwaantje är orolig och vandrar i boxen, lägger sig ner, tittar på magen och lyfter svansen. Det blir nog föl i natt! Bara nu allt går bra!

åh spännande! håller alla tummar :bow:

Kl:23:10 föddes ett bedårande litet sto föl, lägger en bild här och fler på föl tråden. Allt har gått bra och det är en liten fröken med egen vilja ;) Tror att det blir en kopia av mor, svart med två vita kotor och en liten stjärn som bonus :)
Viola%20f%C3%B6l1.jpg

Klockan 23:05 fick Zwaantje ett mörkbrunt hingstföl e Rousseau :banana:. Allt har hittills gått väldigt bra. "Svante" är en riktig supermamma :love:. Fölis har ätit och bajsat och nu skall jag försöka sova.

IMG_2351.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 707
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka