Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Grattis till en snygging! ser högrest och fin ut.

..instämmer med IronWill.. vilka lååånga fina catwalk ben han ser ut att ha på bilden!:p

Kl
Grattis viktoria och kanel till era fina föl!

Hehe värmen verkar satt fart på stona här tråden för nu tycker jag att det händer mycket !

GRATTIS till dom bedårande söta fölen.

Stort grattis till er båda, så fina (ska rusa till föltråden snart)! Det verkar ha gått smidigt, fick ni hjälpa till något eller löste stona allt själva?

Grattis till både Kanel och Viktoria! Nu tittar det ut små nya fölisar titt som tätt ju!:love::love:

Jag känner mig lite seg idag, fast lycklig :grin:.

Tack för alla grattisar och földanser !!!

Svante skötte allt själv, vi hjälpte inte till. Jag tittade på kameran tills hon lade sig ner, då hastade jag och min pappa ner. Huvudet var redan ute när vi kom och allt gick smidigt. Mamma häst låg kvar länge och åt, superlugn. Efter en timme stod han och efter drygt två lyckades han äntligen förstå var maten fanns. En timme innan min födelsedag föddes han.
Ja, hans ben är verkligen lååånga. Frambenen är ganska krokiga också :D Hoppas de rätar till sig, ser inte så lätt ut att gå just nu.

Mimus: Ja det är ju roligt med ett nytt sto, eller hur! Skall inte Birka få en liten bäbis? Cinnamon fick inte ok av vet för att vara dräktig, tråkigt:cry:. Trodde vi skulle kunna seminera henne i år.

Viktoria:Grattis till din supersöta tjej :love:. Våra föddes ju nästan precis samtidigt!

Grattis Kanel, ja visst det var inte mycket som skilde i tid där :)
Jag behövde inte hjälpa till, har huset precis bredvid stallet så jag satt relativt lugnt, är barnmorska själv (vet inte om det är bra eller dåligt) och vet att man ska försöka undvika att lägga sig i det normala. Så jag bet på naglarna och hejjade på inifrån istället, fick ut efter en stund och kollade till, Viola låg kanske 15 min, på sin höjd sedan reste hon sig. Lillan är en bestämd tjej som reste sig snabbt och ville dia, "men hur var det nu... mellan vilke benpar skulle man vara?" och "hur långt ner måste man nu böja huvudet?", var tvungen att ge mig på lite amnings tips, men tji fick jag lilla fröken ville inte, stretade emot och höll på, kan själv sa hon, sagt och gjort så sög hon, naturen är bara för bra :) Har också sovit dåligt inatt vaknat hela tiden av att hon ha sörplat och haft sig, galopperat runt i halm osv. Litet busfrö det där tror jag. Har bara haft hingstföl innan och upplevt dom bägge som lite "tröga", denna känns mycket mer försekommen. Raka fina ben och starka kotor, men så är hon ju welsh cob :) <3

Grattis till de underbara fölisarna!!!:bump::banana::bump:

Själv väntar jag febrillt på mina två som nu gått över tiden båda två....................! Ramona har gått över 9dagar (fölade prick på dagen sist) och Dina 5dagar..
Inatt har doch Ramona varit super orolig, inte ätit någonting alls, varken hö eller kraft.. Hon har rest sig och lagt sig hundra gånger och då legat ner helt på sidan och krystat!!! Jag slängde såklart på mig jeansen som låg på golvet men valde att avvakta tills jag var helt säker, men då såklart, reser hon sig och blir stående.. Detta upprepas 5-6 ggr under natten och det slutade med att jag sov fullt påklädd i sängen. Men inga föl här inte... Börjar istället dagen med 17+, vindstilla och stålande solsken i gräshagen för Tanterna! Nu tusan ska det bli föl inatt!!!!!!:devil:

Här kommer nya foton på mitt sto som gått 356 dagar idag.
Hon är inte speciellt stor tycker jag ;)
001.JPG

021.JPG

015.JPG

008.JPG

Tack för att du sa att Veterinären skakat hov!
Jag är hyggligt säker på att min är inte fullgången än och hon är inte mycket mindre än din!!!
Skönt att se att det även finns slanka smala mödrar, då finns det hopp om att min kanske får innan hösten. ;)
Hur är det med juvret nu då? Har hon börjat fylla något?
Ina har haft fylligt ganska länge och hennes spenar har varit ganska stora, men nu har de helt plötsligt blivit små, men juvret är lika eller kanske lite större. (Hade ju föl förra året så det kan ju påverka en del gissar jag)

Inte jättestor men helt klart kläckfärdig!;)

Jag håller helt klart med dig speciellt när det gäller kläckfärdig ;) Och jag önskar hon hade lite mer hull & fodrar där efter.
Hm funderar på trapp träning ikväll med henne.

Tack för att du sa att Veterinären skakat hov!
Jag är hyggligt säker på att min är inte fullgången än och hon är inte mycket mindre än din!!!
Skönt att se att det även finns slanka smala mödrar, då finns det hopp om att min kanske får innan hösten. ;)
Hur är det med juvret nu då? Har hon börjat fylla något?
Ina har haft fylligt ganska länge och hennes spenar har varit ganska stora, men nu har de helt plötsligt blivit små, men juvret är lika eller kanske lite större. (Hade ju föl förra året så det kan ju påverka en del gissar jag)

Ja jag har ifråga satt hennes dräktighet & det kändes gott att vara säker på att hon är dräktig.
Juvret är svullet på morgonen men nästan ingen svullnad på kvällen. Men svullnaden har gått ner mer i spenarna dom sista två dagarna.

Ja jag har ifråga satt hennes dräktighet & det kändes gott att vara säker på att hon är dräktig.
Juvret är svullet på morgonen men nästan ingen svullnad på kvällen. Men svullnaden har gått ner mer i spenarna dom sista två dagarna.

Det förstår jag att det känns bra, men det syns på bilderna att hon är dräktig helt klart även om hon är liten. :)
Väntar med spänning!!! :)
Vad är det för ras och stam på henne och hingsten (och färg på sistnämnda)?
Vad tror du det blir?

Det förstår jag att det känns bra, men det syns på bilderna att hon är dräktig helt klart även om hon är liten. :)
Väntar med spänning!!! :)
Vad är det för ras och stam på henne och hingsten (och färg på sistnämnda)?
Vad tror du det blir?

Hon är e: Fleetfoot RW 107, ue: Prince River xx, uue: Dawn of Spring & är dräktig med Bocaccio Arden som är skimmel.
Jag vågar inte gissa vad det blir.

I natt har Stella kraffsat runt i boxen och bajsat på olika ställen - hon lägger allt i en pyramid annars.
Juvret är något slappare, men spenarna är lite fyllda. Ingen vätska. 306 dygn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 707
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 758
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka