Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Här ekar det i halmen:mad:

ùnas juver är som russin och det är snöstorm...

Idag är det 330 dagar, så hon kommer m a o gå över tiden...

Nåt som är bättre är att vi blivit polare och nu kommer hon när hon ser mig:love:, innan gick hon inte att fånga. Hon är supernyfiken och gosig om än MYCKET försiktig. Hon fick ha ett täcke på sig för första gången i sitt 4 åriga liv idag pga av blötsnöstormen och hon tyckte det var skitläskigt. Vågade först inte röra sig med det på och fnorkade som en galning

Luisa är 156-157 cm i mkh. Lasse liten mår som den prins han är! :love:
Det ser ut som att han kommer att bli ganska mörk, ev svartbrun.

Snart ska jag släppa ihop dom med resten av gänget så pojkarna får leka :D

Hon ser så mycket större ut!

Vad härligt med Lasse. Vad får pojkarna för shownamn?

Då måste du filma ihopsläppet. Kan tänka mig att båda blir förtjusta i att få en lekkamrat. :D

:D

du kanske har sagt det förut men då har jag glömt, några favoritnamn klara till Stellas unge?

Till förra ungen hade jag idetorka.. men detta år är jag rätt säker.
hingst-Hollister
sto-Hollie

Solette/Highcruiser

Jag har nog bara ett namn som jag är förtjust i. Men nej, jag har inga namn egentligen. :p

Jag gillar dina skarpt. :)

tack:laugh:

du får väl se vad som tittar ut så kommer säkert namnförslagen hagla härinne på buke över stellas fölunge;)

jag tror det kommer en riktig liten gräddbakelse!:love:

Haha, jag är så kräsen bara. Det ska vara kort och lätt att säga.

Just nu är Misha det enda namnet jag har på min lista än så länge. :D

snart kommer moderator och säger att namnen ska diskuteras i fölnamntråden :angel:

(sorry, kunde inte låta bli ;))

Stella har börjat jäsa nu, jag tycker nog att magen blir större för varje dag som går.

_DSC5526.jpg

Menuette som har "kraftfodervägrat" ett tag har nu börjat äta igen, men det krävs en skvätt juice i maten som hon föredrar torr. Så nu känner jag mig trygg med att hon får i sig det hon behöver igen. Tänk att man kan noja så över vad dessa blivande mammor hittar på:eek:

Hon är på dygn 309 nu och ev börjar bäckenbanden bli lite mjukare. Hon har satt lite juver, men bara en mikroskopisk skillnad. Vulvan har ibland sett lite svullen och lång ut, för att nästa gång jag tittar, ha återgått till sin vanliga storlek. Det rör sig nästan hela tiden i magen verkar det som:love:

Min käre sambo har satt upp en övervakningskamera i ligghallen nu, så jag kan ligga i sängen och kolla på om nätterna. Testade i natt att "provvaka" mest för att jag ville kolla vad de brukar syssla med på nätterna:)

Spännande nu, när det börjar närma sig för många:bump:

Hur går det för Nougat? Du har väl vakat några nätter nu?

Nu är Loppan på dygn339 och hon har aldrig gått över tiden.
såg lite flytningar igår men inget föl inatt.nu på em har hon vaxproppar och blodiga flytningar så det kanske blir något i natt
uner dom föl jag tagit på henne har hon aldrig haft flyningar så jag set det och inga vaxproppar.så nu behöver jag lite föl dans här så mitt föl kommer ut

ååh spännande!!! Håller tummarna för ett friskt och starkt föl i natt :D

Kunde inte hålla mig längre... ;-)

Går också i väntans tider *myser
Har en dam efter Gazpon-Mandrake Major** som är betäckt med Sir Donnerhall II. :-D
320-dygn den 21 april, men hon lär nog inte föla försen i maj.

Hej! :)
Har ett par frågor! :)
Är det ngn som testat att tempa sina hästar innan fölning? Min har 37,7 i vanlig temp, men igår kväll (317 dygn) så gick hon ner till 37,0. Inga andra tecken på ngt annorlunda å inget föl inatt... E d normalt?

Sen nästa grej, hon la sig ner vid 22 igår å har legat still i samma ställning heeela natten, snacka om skön sömn! :p Har rört huvudet lite ibland bara. Men brukar dom ligga ner hela natten? Tänkte ni som börjat vaka kanske vet?

Tacksam om ngn har ngt svar!

Mvh Angela

Hej Angela!

Jag tempade mitt sto innan hon skulle föla 2010 och hon hade samma temp varje kväll (kommer tyvärr inte ihåg själva siffran) men just den natten hon fölade så gick tempen ner en halv grad några timmar innan. På henne stämde det exakt, hon fick aldrig några vaxproppar eller andra väldigt tydliga tecken.

Men det kanske inte stämmer på din för då borde hon ju fölat nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 385
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 749
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka