Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Hade förhoppning om att fölis skulle kika ut idag.....när jag tog in damen från hagen så var hon jätteorolig, gick runt i boxen, stannade o sträckte på sig, lyfte svansen o kollade på magen, upprepade detta flera gånger......men när vi varit ut efter nu flera ggr så har hon varit helt normal o stått o ätit. Ska ut o kika igen nu strax....
Blir väl till o springa mellan hus o stall hela natten :banana: men det gör jag så gärna:):):):):):):)

Å så spännande!!! Hur går det nu då, blev det något föl inatt?

klockan 23 igår kväll kom han:) Vi kom ut till stallet o då låg han där halvvägs ute. Allt har gått jättebra, stoet mår super och fölet är en väääldigt pigg liten krabat. Reste sig nästan direkt och redan efter 30 minuter hoppade han omkring i boxen.
En hingst, brun med stjärn...

Tjo ho vad kul! Grattis! Nu börjar det pluppa ut små föl både här och där :)

Imorse hängnade jag av hage till mitt sto så hon får gå själv. Hon går ihopp med två andra en valack och ett shettis/welsh sto som är känd för att vilja norpa andras föl så det ska vi undvika. I och för sig så tror jag att det skulle mycket till för att min madam skulle gå med på det men fölet kan ju komma till skada om det blir bråk. Märks att hon börjar bli lite otymplig nu, vaggar liksom fram och står och lyfter på svansen lite av och till, börjar även se svullen ut i rumpan, fast juvret fortfarande en bit kvar, men det närmar sig även här :D

Lyckades ta en dålig bild med mobilen på Stella idag. 286 dygn.

te.jpg

Hon är rund och fin i kroppen i alla fall! Och har en liten mage från sidan. :love:

Ja, sen kanske hur dom sett ut innan. Jag har en kompis vars sto som inte fått föl fick man nästan gräva för att hitta ett litet juver på henne. Min har värsta taxöronen jämfört med henne!

Fina Stella med sin balla färg!:love:

Solette är på dygn 292 idag!:banana:

..hon har faktiskt börjat vissa en del obehag, tror det blir en rejäl unge denna gång:angel:

Hon blir verkligen mörk i år! :)

Det närmar sig. :eek:

Stackars Solette. Men med hennes mage så får man väl förvänta sig något rejält, alternativt en sindel med hur långa ben som helst! :love:

Stella får nog en pyttebebis. ;)

:D ja jag är rädd för att den blir stor OCH med långa spindelben:eek:

..11:an hade låånga ben som nyfödd men annars väldigt liten kropp. Gick väldigt smidigt för Sollan att föla ut honom.

Jag tror inte heller stellas unge kommer ut så stor.. eller så gömmer den sig bara väl därinne i magen:p Ska bli så spännande att se vad det blir med allt det vita och fina färgerna som ungen har att brås på!!

:rofl: Visst var det du som ville ha en normalstor häst också. ;)

Visserligen så fick min förra stallägare en spindelbebis förra året. Han var verkligen
pytteytte liten med långa ben, även om morsan var stor som ett hus. :love: (Han har sele på sig
för att man fick bära honom mellan hage och box. Han vägrade att gå ut ur boxen, han la sig ner.)
baby_a_by_eldfuxen-d3f6ihf.jpg

Stellas bebis kommer bli en fux utan tecken i b-ponny size. Lika bra att köpa en vagn redan nu. :love:

haha japp det stämmer. Inga jättehästar det räcker med en dvs solette:D

nu sitter jag på jobbet men hitta den här bilden på min FB.. här var väl Zolero en vecka och mkt har hänt.. men du ser ju benen:angel:
224971_10150157715976344_563156343_6830840_2242716_n.jpg

inte en chans att stella får en helfux!! MASSOR av härliga vita tecken! Jag är övertygad!;)

Luisa var ju ganska stor på slutet och hon är ju ett sto med väldigt djup i bålen, men hennes ungar föds alltid små och springer under magen på henne trots att hon inte är så hög. Men dom är alltid perfekta och sedan växer dom till sig :love:

Dessutom är Luisa en sån märr som aldrig faller ur med föl vid sidan. Hon måste ha dunderhonung i tuttarna!

inte en chans att stella får en helfux!! MASSOR av härliga vita tecken! Jag är övertygad!;)

Den enda fölunge jag har fått utan ett enda vitt hårstrå på var en paint :angel:
Men hon fick en ursnygg mörk svettfuxfärg med eldröd man så det blev fint ändå :D (för övrigt helsyskon till den Lewellyn väntar i år från Sessan!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 744
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka