Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Hej IronWill

Jag har ett sto som är beräknat mer eller mindre till samma dag som Stella (1 juni). Hon har precis lika stort juver och dessutom mycket mer ödem än Stella har. Hon är förstagångare precis som din.

Jag hade tidigare ett sto som båda gångerna hon var dräktig fyllde upp juvret ca 2 månader innan fölning, vilket ledde till många veckors "fölvak" och extra kontroller. Båda gångerna höll sig fölet inne till 2 veckor innan 330 dygn. Båda fölen var friska och krya, inga problem.

Innan jag läste i den här tråden så var jag inte ett dugg nervös, men alla kommentarer om kastning på G m.m. har gjort mig lite nojig.

Fast jag tror ändå inte att det kommer att gå åt skogen, varken för Stella eller för min märr. Däremot räknar jag med att fölet kommer i mitten på maj i stället för juni.

Håller tummarna för ditt sto.

inget föl i sikte Loppan är på dag 336 nu och verkar inte se ut att vilja klämma fram bebis...där emot var det ett stort hål i halmen som fröken grävt.hoppas att det kommer något inatt börjar bli trött efter flera veckors vaka

Lite bilder på min dam 314 dygn idag och jag tycker faktiskt att juvret ser större ut på bild än IRL. Jag är övertygad om att hon kommer gå ett bra tag till ;) Hon har haft ett föl innan som föddes på dygn 352 har jag för mig och det var 4 år sedan. Det var ett par extra veckors passning iallafall :)

Viola%20314d%20%282%29.jpg

Viola%20314d%20%281%29.jpg

Viola%20314d1.jpg

Viola%20314d2.jpg

Men nu kan jag se dom igen, någon annan som kan?

"knapplån" Tänkte bara höra ....har ett sto som satt vaxproppar igår kväll. Har börjar trycka upp rumpan mot väggen i boxen sedan några dagar tillbaks oxå. Äter inte nästan nånting sedan igår, står mest bara o hänger.

Nån som har erfarenhet av fölningar som vet om detta med vaxproppar....betyder det att hon borde föla inom ett dygn ca ??? Jag har ju läst en hel del men är ju säkert flera här som har bra koll.

Första fölet för stoets del är det.

Nu tror jag jag fattar, var inne i redigeringsläget testar med en bild igen
Viola%20314d%20%282%29.jpg

Tror det fungerar nu, testar med de andra bilderna med ;-)
Viola%20314d1.jpg

Viola%20314d2.jpg

Viola%20314d%20%281%29.jpg

"knapplån" Tänkte bara höra ....har ett sto som satt vaxproppar igår kväll. Har börjar trycka upp rumpan mot väggen i boxen sedan några dagar tillbaks oxå. Äter inte nästan nånting sedan igår, står mest bara o hänger.

Nån som har erfarenhet av fölningar som vet om detta med vaxproppar....betyder det att hon borde föla inom ett dygn ca ??? Jag har ju läst en hel del men är ju säkert flera här som har bra koll.

Säger som ovan, börja vaka på henne, absolut. Snart blir det fölis ska du se :D

Jag skulle börja vaka. Oftast fölar dom inom ett par dygn när dom får vaxproppar men det är absolut ingen regel, dom kan mycket väl gå en vecka och mer också...

Men som sagt, läge att börja vaka är det.

tack för era svar:) ja jag har varit ut till henne flera gånger i natt o har stenkoll även nu på dan. Har tagit ut henne i en liten torr hage ( med gräs) men hon verkar inte som vanligt, väldigt orolig o går fram o tillbaks.....min tanke var väl att det vore toppen om hon fölar ute....inga väggar som hon kan klämma fölet mot.
Hoppas verkligen fölis komme nu i natt. Jag har tävlingar i helgen o vill ju inte missa fölningen......min man är ju såklart hemma o håller koll men ändå...så åååh vad jag önskar fölet kommer inom ett dygn nu......

Nu hoppar jag in lite i tråden då jag följer denna i tysthet. Jag har inte själv något dräktigt sto men jag tycker det är jättekul att följa er andra.

Ville bara säga till dig att jag hoppas att det pluppar ut en liten fölis innan helgen då med tanke på din tävling, eller så kan man ju hoppas på att hon kniper över helgen. Kände att jag blev tvungen att dra en liten anekdot från 10 år tillbaka när vårt ponnysto skulle få föl. Hon passade på att föda ute i hagen dagen innan jag skulle iväg på tävling med min vallack. Allt gick jättebra men min vallack som tyckte att han precis blivit pappa tyckte inte att det var läge att åka på tävling. Först ville han inte in i transporten och väl på tävlingen flög jag av på framridningen och inne på banan stod han mer på två ben än på fyra. Han hade tankarna på något helt annat håll den dagen : )

Tack för ditt svar!

Här räknar vi nästan med att den kommer tidigt också, det vill säga - om det inte är något som är fel.

Idag har vi lite kristaller på juvret, av den genomskinliga vätskan.

Idag rök även manen. :devil: Hagkompisen hade tuggat av 10 cm till. Nu är det kort man igen.

Liten bonusbild också. Hon vägrade stå fint för en helkroppsbild.

eldfux_by_eldfuxen-d4w1ijq.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 739
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden