Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ush, håller tummar o tår att hon kniper minst en månad till...

Kl
Idag är Dezza på 335d, föl i sikte? Icke då :-S kollade hur det låg till på reffen me för säkerhets skull, men den var på 5 :grin:

Här är Stellas stora juver, det är stort tycker jag, men stallägaren och semin vet säger att hon inte är klar med fyllandet än.
Som sagt, hon kommer ha dubbel e-kupa när hon är klar. (De ljusa prickarna är lerstänk från att hon busar i hagen.)

juver-1.jpg

juver2-1.jpg

Hon själv är som vanligt, keligare dock. Vill att jag ska klia på henne på hela kroppen.
Pigg som en spigg - kommer galopperandes i fyrsprång i hagen när jag kommer...

Fast det var inte alls så stort som jag trodde... Dom kan ju fylla ut och sedan stanna upp och tom gå tillbaka o ha sig ganska mycket.

Det är väldigt långt ifrån ett fullt juver.

Om jag jämför det där med bilder från när min tjej var dräktig som förstagångare 2008 så är det ungefär lika stort som det var tre veckor innan fölning på min. När hon fick föl 2010 hade hon ungefär så stort juver med en månad kvar till fölning och lika året efter (2011).

Så loppet är inte kört än! :) Håller tummarna!

Jag tycker det ser mindre ut på bilderna än vad det gör i verkligheten. Men jag är glad att du tycker det!

När man tittar på henne från sidan så ser hon ut som en nykastrerad valack. :p

Vad skönt att höra lite lugnande ord, jag har bara hört skräckhistorier hela dagen av avelssfolk. (Min stallägare är dock lugn. Vilket är skönt!)

KL

Idag är Ùna på 327 och helt nipprig! Jag hörde upprapade dova hingstliknade brummanden från deras hage och sprang dit i panik för jag trodde någon av hingstarna hade smitit... och där står hon och betäcker gamla Svala 26år för fullt!:crazy::eek:

Så något håller helt klart på att hända med hormonerna!
Juvrena är dock oförändrade sen jag la in en bild så jag misstänker att hon kommer gå över tiden!

Det höll Stella på med i början av dräktigheten, skulle betäcka alla ston och stona brunstade glatt mot henne.
Tvåårsstona började till och med att föltugga åt henne sen. :o

det är större än solettes men jag tycker också det ser ut som att hon har en bra bit kvar att fylla ändå.
Klar vätska hade min ett par veckor innan bf som förstföderska.

slänger in en till juverbild av solette en månad ca innan bf förra gången (2011).
33008058.jpg

..veckorna går fort och snart är lilla stella där;)

KL

Åh va roligt det är att se alla bilder ni har! Jag längtar tills min dam fölar, hon är nu på dygn 345 ungefär och har fyllt juvret men inte fullt ännu. Hon leker varenda dag med sin kompis och är ständigt hungrig. Jag hoppas hon väntar ett tag till så värmen hinner komma!

vad tycker ni är "normal" dräktighet, läste någonstans allt mellan 335-370?

KL

Jättekul att läsa om era -och håller tummarna för alla som är på gång.
Jag går själv och är nervös för mitt sto som har BF 22/5. Hon är ute hos fodervärd så får bara höra rapporter, som sagt -BF 22/5 men hon har visst börjat fylla juver och är stor som ett hus (förstagångare) så kan kanske bli lite tidigare.
Superspännande!

*kl*

Va roligt att se alla föl som "pluttar" ut nu, det är ju jätte roligt med föl har jag upptäckt..även om det innebär en massa oro att något ska gå fel :crazy:

Igår fick mor och dotter gå ut en stund, full fart på lillplutten :D

33002518.jpg
[/url][/IMG]

Vågabäckens Hillevi, f: 2012-04-08

Hoppade in här av nyfikenhet och såg denna bild det första jag gjorde och jag bara måste kommentera: Det här kan vara bland det sötaste jag någonsin sett! :love:

En sån underbar liten fölis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 739
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp