Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tack :bow: mkt nöjd hittills bara fortsätta hoppas hon följer det spåret.

Där ser man. vem? Har en Karnawals sista arabdotter hemma hos mig oxå (jobbar där han stod sin sista sommar).

Det här stoet lever fortfarande som glad pensionär hemma hos sin ägare. Wodna heter hon e.Karnawal u.Woalka ue. Maz (Mas?)

Hon är inte alls arabtypisk i utseendet men en himla trevlig häst!:)

Där ser man. Hade du den till avel?

Hade planer för en typad hingst igen, men bilen som inte ville gå igenom besiktningen puttade plånboken till en back up som inte är fy skam alls!
Saknar lite typ, men har en bra kropp och riktigt bra prestations meriter - Sokrates
Sen är Heze sen så kan det vara skönt med en betäckning på fölbrunsten och med en vettig veterinär/hingsthållare så då åkte vi till Fjugesta och hingstens stall för att få bästa service i hopp om dräktighet så att vi iaf kan få ett Juni föl nästa år och fundera lite på hingst tills dess om Heze vill fortsätta vara med i aveln. Hon är ju rätt grov av sig så många "svenska" typade hingstar går bort och så många saknar all form utav prestation. Inte lätt. Men kul :laugh:

Nej inte till avel. Vi tävlade hopp och dressyr bland halvbloden på hobby nivå (eller vi startade faktiskt en medelsvår dressyr).

En sådan härlig och klok liten häst som man kunde göra allt med!

Hade en arabhingst på utbildning hos mig också (Chock-Koliber). En vacker häst men dessvärre stora problem att rida vilket jag insåg snabbt och tackade nej samt tipsade ägaren om att kastrera och kolla upp smärta. De sålde honom senare.

Nu ska jag inte kapa tråden om detta längre;) men återigen ett STORT GRATTIS till din gulliga unge! Ser framemot att se flera bilder när du hämtat hem dom:)

väntar ju på mitt shetlandsto, hon har fortfarande ett par veckor var till beräknat, men känner mig osäker. inga juver, aldrigt kännt sparkar... skvätte lite åt hingsten men vet att vissa ston kan gö så trotts dräktighet... imorgon ska hon nog kollas av vet så vi vet säkert.

295182_10150958232989261_352376962_n.jpg

vad tror ni? de svarta stoet....

hon är ju onekligen rund om magen i alla fall! Fast å andra sidan ser inte skäcken så slimmad ut heller ;)

Spännande! Jag gissar på dräktig. Magen ser tyngre ut än på skäcken, som har mer vanlig gräsmage. Men kort kan luras väldigt så vem vet?

Jag har inte skrivit mycket här men i måndags morse kvart i 9 fölade mitt sto, en jätte fin hingst kom ut. Allt gick bra hade lite problem med moderkakan som inte ville lossna men efter dropp och longering lossnade den äntligen.:)

liten update från oss...

Tardee har fyllt juvret ändaå ut i spenarna nu, fortfarande "genomskinlig" gul vätska i dock. Refraktometern står kvar på 26.

Men då kan det inte vara så långt kvar nu! :) Hoppas du kan få en fölis i helgen om du inte redan har fått en inatt vill säga.... ;)

Nädå, i natt har det varit så lugnt så lugnt... fast nu spöregnar det så lika bra det :)

tja jag vete tusan det... hon går där med den relativt nyklippta svansen släpande i backen och ser helt opåverkad ut. Betar, sover och brallar runt som vanligt. Tröttheten verkar gå i perioder. Fast nog ser det bökigt ut när hon ska rulla sig :)

Svanspåse tycker tydligen varken hon eller Sessan att hon ska ha, den hjälps de åt med att få av och stampa ihjäl den :angel: Så nu blir det ytterligare en svansklippning...

Senast ändrad:

Varje gång jag loggar in på Buke nu så hoppas jag på att få en fölrapport från dig. Håller tummarna för att det snart ploppar ut :banana::bump::banana::bump::banana:

Varje gång jag loggar in på Buke nu så hoppas jag på att få en fölrapport från dig. Håller tummarna för att det snart ploppar ut :banana::bump::banana::bump::banana:

Håller bara med,och hoppas allt går lätt och smidigt--- ett litet skäckat stoföl tittar ut.... ;-))) :banana::banana::bump::bump::banana:

Näpp, inget föl än :p

Jag har besök av familjen den här helgen så jag är inte så aktiv som jag brukar. Kommer det trots allt ett föl de närmsta dagarna så uppdaterar jag er direkt så klart :)

väntar också på fölrapport från dig! Håller fortfarande koll på denna tråd även om jag inte aktivt skriver här längre;)

Håller tummarna!

:bump::banana::bump::banana:

Även jag väntar och är jätte nyfiken på ditt föl :bump:

Hoppas det kan komma snart ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024