Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tagalyckans sto fick ett oerhört fint hingstföl för ca 4 veckor sedan, verkligen superfint!! Korrekt i benen, en tuff kille med attityd och modig. Allt har gått superbra. (jag vet, fult o svara när man inte får frågan men jag kunde inte låta bli :p)

Tagalyckans sto fick ett oerhört fint hingstföl för ca 4 veckor sedan, verkligen superfint!! Korrekt i benen, en tuff kille med attityd och modig. Allt har gått superbra. (jag vet, fult o svara när man inte får frågan men jag kunde inte låta bli :p)

Åh, jättenyfiken! Be Tagalyckan lägga in en bild eller två!:bump:

Fult att svara? Frågan var ju riktad till de som visste nåt, och det gjorde du ju :)

Lite nya bilder i brist på annat... Tardee har tunnat ur lite så nu blir det en ökning av kraftfodret om det inte räcker med den nya utökningen av betet de fick i dag. Juvret är i princip helt borta :confused:

s_tgummor.jpg

T19juli.jpg

Tjuver19juli.jpg

Vad konstigt med juvret men jag hoppas det kan komma ut en liten fölis snart! Är jätte nyfiken :)

F har oxå fått mindre juver :( Hon verkar då inte ha bråttom. Går runt fet och fräser åt envis 2 åring som tycker hon ska springa :p

... och nu är juvret på väg tillbaka efter att ha varit tomt i ett par dagar. Puh.

Asch, jag får inte upp bilderna från facebook fast jag gjort dem offentliga...

376267_337986742943660_128038954_n.jpg

Provar igen...

295465_337987676276900_1252809_n.jpg

Syns de?

Dag 321 om jag har räknat rätt.

Senast ändrad:

Welsh ponny av cobtyp e T'Yr Eos Storm Buster. Pappa till fölet är ett halvblod 159 cm hög, e Heartbeat u fullblodssto. Numera kastrerad.

Heartbeat... det lät bekant på en halvblodshingst men det är klart, det kan ju finnas flera...

Tardee har smockfullt juver nu igen men fortfarande bara gul genomskinlig vätska i. Magen verkar variera från morgon till kväll, nu ser hon knappt dräktig ut från sidan alls.

Hasard som godkändes som hingst vid bruksprovet har samma pappa så namnet har cirkulerat här på avelsforumet lite tidigare i vår. Hur länge har Tardee gått nu? Hoppas varje gång jag tittar att hon ska ha fått, vid det här laget är man ganska nyfiken på vad som kommer att ploppa ut. Hoppas det går bra bara, hur länge har hon gått nu?

Lewellyn: Hur många gånger har det fyllt för att sedan sina igen? Hon ser verkligen stor ut på bilderna!

hon har "sinat" helt den här gången bara, minskat ner lite från och till under våren bara.

I kväll såg hon ut så här, hon har minskat lite nu igen:
mage0720.jpg

Tjuver_0720.jpg

Tjuver_720b.jpg

rumpa0720.jpg

Hon är på 334 eller 335 dygn efter senaste betäckning nu. Har pratat med vet. igen i ett annat ärende och hon frågade om Tardee inte hade fölat än. Hon var fortsatt helt säker på att hon var dräktig från den första betäckningen, men det är ju knappast sannolikt ;)

Senast ändrad:

Hon kanske vill föla ifred och inte med din andra häst ute ?
För du har väll en lösdrift ?

Man säger ju att de kan hålla på sig iof inte i all oändlighet men ...

Mia

Japp jag har lösdrift, fast nu går de ju på bete.

Delar jag på dem så går Tardee genom staketet, så nej. Inne vägrar hon stå. Hon är inte speciellt bekymrad över något alls verkar det som, den är väl inte färdig än :)

Lovade lite bilder på sällskap åt din här i tråden:

IMAG0725.jpg

IMAG0723.jpg

Ja jag rättade till luvan efteråt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 353
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Unghästfasoner?