Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012
Mitt sto fölade i natt!!!!
hon va på dygn 318, visade INGET tecken alls.. Inga vaxproppar, inget bäckenband som släppt, ingenting.
var ute hos dem efter jag ridit, vid 21.30. Hon va helt som vanligt, gick in och gick ut igen vid 23.20 jag fodrade med hö i hagen och ropade på hästarna, mitt sto kom först, sen valacken. anna kom inte, ropade och ropade, efter ca 10 min gick jag ut skogen därifrån dm andra kom och jag möts av en chock!
På marken ligger en blöt liten krabat, fosterhinnan halvt över bakbenen. Anna stod och slickade och pratade med bebisen, sprang fort och hämtade sambo och handdukar.
Torkade och torkade men sen kom dom andra hästarna och då blev det bråttom. Lyfte upp henne ( det är ett litet sto!!
) och gick raskt genom hagen micke ledde på anna, sen bytte vi då det blev för tungt. Väl inne i stallet kom moderkakan ut på anna. Torkade bebis torr och gick ut ur boxen. Efter en stund hittade hon mjölkbaren och anna verkade såå nöjd!
sen busade hn runt lite och hon va pigg men lite ranglig. Hon är fux med en stor stjärn i pannan och ett vitt bakben, som mamma.
Har inte sett henne bajsa, har inte varit med hela tiden utan lämnade dom ifred efter jag fixat iordning boxen ch såg att den lille åt och att mamma var okej. Vilken kväll/natt!