Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Bilder på våra dräktiga ston var det ja...

Så här trött är Tardee nu... sötnosan :love:
tr_tt_tardee.jpg

Juvret har stått stilla så här länge nu. Dygn 343 i dag.
Tjuver343.jpg

Rumpan har helt klart ändrat form i alla fall... :o
Trumpa343.jpg

Samma rumpa 25 maj
rumpa25maj.jpg

Mitt sista sto som ska föl har 1månad kvar nu.
Shetandsto, rejält tjock nu. Större nu än förra året, oxå enare föl i år o hunnit gå på bete... ca 300dygn idag.
Lugn, social o påbörjat fyllt juver men absout inte mkt.
Ska e om jag kan fota morgon.

Undervisningsbilder på hur det ser ut när bäckenbanden släppt !

Hon är ju så jättesöt när hon står och hänger med underläppen

kl*
Mitt sto fick mig att tro att det var något pågång idag! Ställde in hästarna då det regnat så mycket så tänkte låta dom torka några timmar. Då började hon krafsa med hoven och lyfta den, sen snurrade hon runt, varv på varv med benen sänkta som att hn tänkte lägga sig ned, samtidigt viftade hn på svansen. Sen kliade hon sig mt väggen och ställde sig och stirrade ut i tmma intet..

Sen gjorde hon samma sak igen och sen var dte inge mer :/ Hon är på dygn 314 idag så det är väl ingen risk, men trodde faktiskt något var pågång idag. Hon har fyllt juverna jättemycket på bara en dag också

Undervisningsbilder på hur det ser ut när bäckenbanden släppt !

Hon är ju så jättesöt när hon står och hänger med underläppen

Tack!! Vad skönt, då mindes jag rätt... fast det var absolut inte så där tydligt i går! :)

Nu blir det lite tätare bevakning på henne minsann.. och ja hon är alldeles bedårande, och vääääldigt kramig. Vill helst vara i famnen hela tiden lilla gumman.

Hoppas på att det bara säger plopp snart för ditt sto Lewellyn.:laugh:

Jessie är helt lugn. Jag blev helt paff igår, och lite besviken, när juvrena gått ner och inte alls var så spända. Däremot äter hon dåligt i boxen, hade mest spridit ut allt hö nyss när jag var där. Min stackars vallack som står inne som sällskap undrade vad som var på tok när jag kom. Han flög upp ur sin säng som han låg så skönt och sov i vid senaste kollen. Nu ska jag sova lite till...ZZZzzz

Åh ja tack! Det hoppas jag också, jag ser nog ungefär lika trött ut som hon gör nu haha :)

K
Följt tråden länge utan att uppdatera nåt om mitt sto, har ett dräktigt islandssto, ca 314 idag så inte dags riktigt än men snart!:) hennes första föl, har mycket juver men började fylla för längesen..
Längtar så tills det är dags!

Öh...du som undrade hur det ser ut när bäckenbanden är släppta. Du har ju ett skolboksexempel skulle jag vilja säga :D

Mackan är betäckt efter att jag sprutade igång henne. Hon tog bara ett språng! Nu ber jag till avelsgudarna.....:bow:

haha jaa.. fast det såg inte ut så där när jag undrade, det var inte ens hälften så mycket släppt då så jag blev osäker.. :o :p

Heja Mackan!! *håler tumme*

Fina tjejen och visst har banden släppt :D Bra bilder på det med ;)

Jag har ett sto mindre i väntelistan nu! :banana: Damen som var beräknad 20 juni har nu ploppat ut föl i natt. Beställde hingst men fick ett sto så jaja ;) Klagar väl inte men ville ha en kille med fyra höga vita strumpor och bläs att spara men viktigast är frisk bebis :love:

Jessie är också trött.

487204_10150914346403067_944695980_n.jpg

331 dagar idag. Men står just nu och käkar gräs och visar inga tecken.

Klart de är trötta på slutet. Tungt ju. Hoppas hon snart får sig ett föl med och kan lätta på tyngden :)

Grattis Yttik! Hoppas allt gick bra, och ett sto är ju inte fel det heller... :) Jag hoppas lite på en hingst jag också, men kommer givetvis bli lika glad över ett sto :)

Och ja, att de är trötta är ju verkligen förståeligt. Tardee ligger inte ner alls heller, rullar sig ibland bara men ligger inte ner och vilar. Hon är dessutom ganska svullen i bakbenen nu också, så jag får hjälpa henne med det så gott jag kan tills hon blir lättare i kroppen igen. Juvret har ökat på i storlek lite under natten så jag hoppas verkligen att det inte dröjer så länge till nu. Fortfarande "genomskinlig" gul vätska dock.

kl*
Hur går det för allas ston? kommer det några fölisar?

Här är det nästan för lugnt, juverna har gått tillbaka igen från att ha varit sprängfulla.. Snart når hon den "magiska" gränsen, om 5 dagar är hon på 320! Då ska jag börja kolla henne fler gånger än 2 om dagen. Hon och mina andra 2 har fått stå inne på dagarna i några timmar för o torka och ta det lugnt. Känns dkönt för då har jag lite extra koll på henne. Stallet är 8m från mitt hus :) men det verkar inte vara dax än på ett tag så :)

Näpp, här har också juvren varierat lite, mycket stort i morse men tillbaka som det var i går på eftermiddagen. Hon har däremot varit lite rastlös nu i natt och vankat lite fram och tillbaka så det blir inte mycket sömn för mig... lika bra att ta det säkra för det osäkra. (Dessutom har jag en sjuk höna som behöver tillsyn varannan timme. Puh.)

Jessie födde ett nätt och sött stoföl i förmiddags. Allt gick enligt skolboken, tyvärr var jag hemma en sväng och kom när lilla Freja precis hade rest på sig.

283681_456131934410863_410813091_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård