Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jessie födde ett nätt och sött stoföl i förmiddags. Allt gick enligt skolboken, tyvärr var jag hemma en sväng och kom när lilla Freja precis hade rest på sig.

283681_456131934410863_410813091_n.jpg

Grattis!!!!

*KL*

Grattis höstmåne :)

Min skimmel lämnar fettisklubben nu :D Fick hingstföl ute i natt i hagen på 333 dygn utan minsta förvarning eller tecken. Andra året i rad den jäveln lurar oss :devil: men i år var matte beredd lite för tog hem henne på lösdriften då bäckenbandet släppte trots inte fullt juver osv. Så hon har en bra mjuk halmad ligghall med skugga och bra med träd och bete :)

säger ett grattis här också :)

Tardee är på 346 dygn i dag, juvret åker jojo mellan morgon och kväll och hon är nöjd och glad i sin gräshage... ser inte ut som att hon har de minsta planer på att föla snart. Givetvis vakar jag på ändå, men börjar bli trött nu. Sambon har äntligen en ledig natt från jobbet så i natt får jag sova! I sängen! :banana:

Förstår att du blir trött på att vaka. Får säga till dig som till mitt föls mammas nya ägare (åh jobbigt det där lät): Hota ringa KFM och få igenom en vräkning ;) Det gjorde en kompis förra året på 350 dygn. Dagen efter hade hon fölat :D

haha ja vi har diskuterat både spännband runt magen och vräkningsorder med henne, och hon verkar nästan hålla med... ungen gör det dock inte. Den trivs bra där den är verkar det som, rejält liv i magen från och till och jag hoppas verkligen inte att den är så stor att det blir problem. Hon var ju väldigt stor tidigt så jag hoppas på att hon bara har mycket "vaddering" runt den lille.

För göra som jags koja om häromveckan. Hoppa på dem så det säger POFF och ungen flyger ut ;)
Vissa är ju stora. Min vita var ju en gigantisk BOLL men fölet nätt :)

Tack och tack Mary. Jo de kan vara riktigt luriga :D

Nu roar jag mig med uppdatera hemsida och gå igenom bilder. Måste ta med mig riktiga digitalkameran ut så man får bättre bilder. :) Mobilen hänger inte med lika bra.

Grattis! :D
316 dygn idag och juverna är enorma, vet inte riktigt hur det ska känns när bäckenbanden släppt men hon är ganska mjuk runt om svansen på sidorna. Kanske inbillar mig här kommer lite bilder för några dagar/ en vecka sen :) ursäkta dålig mobilkvalite, ska ta några riktiga snart :)
33142129.jpg

33142130.jpg

trött tjej

Tack för alla gratulationer :) Kan fortfarande inte tro att det är sant.

Grattis Yttik till fler föl!

Jag tror den lille skiten är på väg att sparka sig ut genom magen, jösses vad det lever om. Mitt vad det är dunsar det ut en decimeter mage här och där... Tardee börar bli less på den verkar det som. Jag tycker den borde ligga stilla om den ska komma ut snart...? ;)

Va likadant på mitt sto, visst kände jag sparkar innan me. Men ngr dagar innan, då va d riktigt ordentliga! Hela magen buktade ut! Man såg d tom på kameran på natten! :p
Så vi får hoppas att d e nära för dig me nu! :)

ja det är så det har varit här också, det kändes små duttar ganska tidigt men nu är det verkligen helt galet. Jag sa försöka komma ihåg att filma det i morrn tänkte jag :)

Bäckenbanden är ju som bekant släppta och juvret i stort sett helt fyllt utom spenarna. Fortfarande gul vätska i dock... ska nog mäta med refraktometern i morrn igen.

Regnstorm och hagel i dag så det blev inget filmat... får bli i morrn istället... om nu magen är kvar då. Nyss låg hon och tittade sig åt magen, pustade och stånkade. Hon klev dock upp för att börja käka igen efter 4 - 5 minuter, men i natt blir det till att vaka "på riktigt". Fortfarande varken vit mjölk eller vaxproppar dock.

Kaffe nu och sen ska jag gå ut och stänga av hagen så att de inte kan gå iväg så långt från ligghallen. (Vill helst låta bli att ränna ut och in hela natten, går de iväg så ser jag dem inte från fönstret.)

Nepp... inte i natt heller. Nu får jag lite avlösning i vakandet i alla fall, två nätters vila och sömn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 179
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 354
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård