Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag hoppas på söndag.. vill ju fira midsommar först ;) Men men.. lär jag väl inte få :D

haha jag földansar lite för dig och hoppas det skvätter över lite dans på tardee också :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Vaxproppar och vit mjölk :banana: Nu går hon i hagen vid stallet med min åring och jag får fnatt :rofl:

Är detta sto jag drömt mardrömmar om när det gäller fölningar så mitt hjärta skenar nu

håler alla tummar jag har! jag inser att jag nog ska räkna med att få vaka ett par veckor till, Tardee har totalt stannat av.

Sessan har jag gett upp om och håller koll efter brunst istället. Jag har ju haft mina tvivel om henne hela vintern, men lyssnat på alla som sagt till mig att inte ge upp och som låtit positiva - jag har ju så klart hoppats på att jag har fel.. men innerst inne känns det ändå som att jag har haft rätt hela tiden.

Antingen resorberade hon och blodprovet reagerade fastän inget levande foster fanns eller så har hon kastat nån gång där efter 90 dygn. Jag har inte sett några tecken alls på kastning så jag tror på det första.

Jag vill också ha ett midsommarföl!
I morse var Jessies juver sprängfyllda, men inga andra tecken alls.

Kanske ska låta henne stå inne i den halmade boxen lite mer så att hon fattar att hon ska ploppa ut ungen. Nä, skämt och sido, den kommer när den kommer, jag vill bara ha något mer tecken så jag kan bosätta mig i stallet. Bara 327 dagar idag.

Ja de kommer ju ut när de är klara... men visst tar det extra lång tid de här sista veckorna och dagarna? :)

Fruktansvärt! :P
Försöker låtsas varje dag att jag inte alls väntar föl, det bli så olidligt annars.
Men sen så blir man ständigt påmind om den där badbollsformen i hagen ändå och så pirrar det till i magen.

haha japp!! minsta lilla förändring gör att jag vakar på med tätare intervaller på natten, men nä... sen går det tillbaka och står stilla igen. Jag har funderat på att sova om nätterna en vecka eller nåt men det vågar jag banne mig inte. (23-åring som nu är riktigt stor och tung och har det lite jobbigt med allt hon bär på)

Kan meddela att det suckas i boxen men inget föl än så vi missade i alla fall midsommarafton ;) Nu har vi haft skiftbyte så nu får jag sova några timmar och har den inte kommit än får jag vaka vidare. Senaste titten innan jag åkte hem sprutade det som en dusch ur juvret och hon småstönar o suckar så .. snart så :D

Matte har masserat rygg och rumpa med mjuka cirkulerande rörelser och damen njöööt av mys och gos under kvällen :)

Jag håller tummarna för er och fortsätter följa. Mitt sto är faktiskt lite piggare i hållningen igen och har fortsatt kalla hovar. Hon har en dryg månad kvar och är inte jättestor men det finns helt klart ett föl därinne. "Litenheten" känns rätt skön eftersom pappan är halvblod (dock av den mindre modellen) och stoet är liten C och jag skulle oroa ihjäl mig om hon vore som vissa av ballongerna man sett här inne :).

Nope :o

Så nu tuggar jag frukost för åka ut igen till henne *tuggar och kollar mail samtidigt* :p

Tror hon njuter av behandlingen ;) Massagemys, kel, borstande och allt :p Nu står hon inne igen efter fått vara ute och röra på sig i en hage. Gammal stel dam så knakade fint. Nu är hon inne igen och fått lite blöt betfor och hösilage.

Så snart ut igen :p

Haha vad tror du jaaag känner. Kommer fan dra åt hennes mage snart så det flyyyger ut :rofl:

Då får väl jag liva upp tråden :-)

Förförra måndagen föddes Kenyas förstfödda, ett bedårande stoföl

junimidosmmar2012541.jpg
[/IMG]

junimidosmmar2012468.jpg
[/IMG]

och kl 06.10 imorse föddes Kimbas förstfödda en sockersöt pojke :-)

juni2012mestkimbasfl072.jpg
[/IMG]

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka