Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

mjo, hoppas kan vi alltid göra iaf;):D

Solette har också ändrat beteende sedan någon vecka. Hon vill helst vara ifred vilket är förståligt. Vi ger henne mkt eget space och vakar via kamera m.m. men lite koll måste man ju ha nära henne också:grin:

Hon är för tillfället väldigt lugn och gråvita vaxpropparna kvarstår men upptäckte faktiskt en förändring vid insläpp. Trots att jag var övertygad om att bäckenbanden inte kan bli mkt slappare var det en markant skillnad vid svansroten.. den är väldigt greppvänlig eller hur jag ska förklara det. Ännu ett tecken på att den stundande fölningen ska vara nära..hmm

Jag tror inte det händer denna natt dock för sollan men dansar lite för oss alla som väntar och väntar..:banana::bump::banana:

Och IronWill hur går det för er?

Mettan & Charlottee : Ja det var väldigt så långt era damer drar ut på det hela. Hoppas att det blir något i natt nu! :)

Bright_sara: Paus pga vädret tog mitt sto också, men det här varma goa som varit igår och idag sätter lite fart :)

Isolde är på dag 334. Små gråvita vaxproppar på spenarna i morse, men juvret är inte helt fyllt hela vägen ner så att spenarna står ut. Så lite mer ska de kanske bli.
IMG_2131.jpg

Hon börjar bli slappare bak också och rödare i slemhinnan. Hon står och lyfter för svansen mycket. Men när det fick komma in i hage med mera bete sprang hon glatt omkring och lekte och rullade sig.
IMG_2117.jpg

Men att min lilla welsh är dräktig på dag 274 börjar jag allt mer tvivla på. Fast hon har ju inte brunstat riktigt tycker jag. Hon verkar dock väldigt väderkänslig i sitt brunstande så vi får se vad det vackra vädret gör för henne.
IMG_2129.jpg

härligt att det börjar hända saker för er också!:bump:

Såhär såg solettes gråvita vaxproppar ut igår em i hagen:angel:
535670_10150825447861344_563156343_9651934_407173141_n.jpg

....en hade ramlat av här, propparna kommer och går som sagt.

Trix: Din donna ger verkligen hopp åt min tjej!!! Hon ser ganska likadan ut!!! :D Ska knäppa kort idag och jämföra lite med tidigare veckor och se om det verkar vara nån skillnad... Men i vissa vinklar ser inte min heller ett dugg dräktig ut vilket gör att man tvivlar. Men som tidigare mirakel så kan det ju verkligen ligga någon där utan att det syns alls utanpå.
Skulle ju inte förvåna mig en sekund om min som knappt har mage skulle klämma ur sig ett föl innan Jossa klämt ur sig sitt. :)

Hon har dolt dräktigheten väl :)
Kollad av vet i februari och då sa han att "Hon är 110% dräktig, det är en mycket livlig krabat därinne" ;)

Om du tittar på bilderna på dygn 289 så ser hon bara lite rund ut ;)

http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15121026&postcount=1437

Jag känner på magen varje dag (om jag får) och står jag en stund så känner jag när fölet rör på sig (och nej, det är inte bara tarmrörelser, för tarmar sparkas inte).

KL

Idag hälsade jag på mitt sto hos fodervärden -för att klämma lite på bäbisen som ploppade ut förra helgen, 2v tidigare än beräknat... och jag är lite kär :love::love:

dsc_0128_203414817.jpg

mf_203415331.jpg

dsc_0094_203414464.jpg

Men du kan ju inte lägga ut bilder på så fina pållar utan att skriva med stam!:d

Verkligen en fin fölunge och mammahäst:love:

Mammahäst: f-2005 e: Don Romantic ue: Bellini
Bäbis: e: Florencio ue: Don Romantic

Tjohoo!
Inatt kl 23.50 anlände vår lilla prinsessa:love::love:

Min sambo och jag satt vid övervakningskameran och han tyckte att Menuette verkade rastlös. Ja sade jag men hon har varit sådan i tre nätter och sedan slutat efter ett tag. Splatsh hördes det och det kom en kaskad vatten ur Menuette som hade lagt sig ner. Jag tog fölhinken och gick ut. När jag kom ut var fosterblåsan och två hovar synliga. Det tog nog inte ens två minuter förrän hon var född. Det hade varit så lätt att missa. Hon var uppe på benen snabbt och Menuette hjälpte henne att hitta mjölken. Vilken lycka och så stolt man är över Mammahästen. Jag ska göra en foalcheck på henne eftersom Menuette har formligen sprutat vit mjölk i tre dygn och för att jag tyckte att Menuette reste sig snabbt och jag undrar hur mycket blod den lilla fick genom navelsträngen.

Verkade som om földansen funkade denna gången:) Bilder kommer i 12ornas tråd.

Lycka till alla som är på gång:bump::banana::bump::banana:

Tror hon skulle bo i stallet under helgen så hoppas på rapport idag :p

Grattis!!!!!!:banana::banana::banana:
..vad skönt att förlossningen gick fort och smidigt iaf. Jag ska också göra en foalcheck på min när den kommer eftersom solette också läckt mjölk ett tag nu. Jag ska även börja jaga råmjölk om det går att få tag på nu.. har för mig att jag läst något om frystorkad råmjölk här?:confused:

Inatt trodde jag att solette skulle föla då hon var lite orolig och började vandra och la sig sedan plötsligt ner! Hon rullade några ggr och sedan upp igen och övergick till att äta hö och sova igen:mad:

Antar att det var en kraftig förvärk.

KL

Haha,måste berätta! Drömde att Stella fick ett föl i natt,den var ett föl,men hon hade samma färger som en vildsvinsunge.

080625-65%20vildsvin.jpg

IW var jättestolt över sitt föl,och vi var många som försökte övertyga henne om att det kanske inte var så normala tecken på en häst,men då vart hon sur och fräste ifrån att det var det visst det,att vi bara var besvikna på att Stella inte fått ett föl med bläs och 4 vita strumpor!

När fölet vart nån dag så ramlade ränderna av och låg där på marken,och hon vart helgrå/brun,sen växte det ut en jättefin bläs och två vita strumpor.... :rofl::rofl::banana:

*Inte alls beroende av denna tråd*

Hahaha ja vilken underbar dröm :) I mitt konstiga huvud så lät det faktiskt som nåt som nästan skulle kunna hända ;)

Men nu måste hon faktiskt komma in och uppdatera snart innan jag blir orolig att nåt har hänt.

Underbart :D Jag är också inne varje dag för att följa Stella.
Kanske skulle Stella ha en egen tråd till hennes buke-fanclub?

Knappen

Jag veeeet att det är en massa dagar kvar men nu har hon börjat fylla på ordentligt med mjölk och ser ännu mer lik ut en tunna på fyra ben :D Så nu går jag här hemma och är jätteorolig att hon ska föla de närmsta dagarna när sambon är iväg eller till helgen när vi åker iväg. När började ni med fölvaket? Hon är pigg och glad, lugn som en filbunke och tycler det är jätteskönt att få bli släppt i vårhagen.

Jag har börjat ha lite extra koll på mina genom fönstret då och då, Tardee är på 308 och fyller juvret saaakta men säkert. Hon är stor och tung och verkar börja tycka det är jobbigt så jag både hoppas och tror att det blir fölning redan runt 320.

Sessan är bara några dygn efter, hon är också lite trött från och till men verkar inte alls vara lika nära, hon går nog till runt 340 som hon gjort tidigare år hos wrangler. Hennes juver har det inte hänt något med än, däremot har magen sjunkit så nu ser hon åtminstone inte bara tjock ut längre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 723
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb