Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012
På 352:a dygnet tittade äntligen Dinas lilla bebis ut!!! ännu ett litet hingstföl men denna gången brun utan tecken!!!
Verkligen den sista färgen jag skulle gissat på med en fux till mamma och gulsvart till pappa
Tittade på henne igårkväll och kunde inte se några tecken på en fölning, kunde inte få ut någon vätska alls från juvret och slidan var inte ens lite svullen...
Har ändå väckning varje halvtimma, vaknade klockan 01.00 och såg någonting röra sig i boxen, blev direkt klarvaken och sprang ut halvt påklädd... Har ju varit så nervös för Dina som varit helt galen den sista tiden igen... Varit så rädd för att hon skulle bli arg på sin bebis..
När jag kom ut i ladan så låg fölis med bakbenen kvar i fosterblåsan, dock hade Dina redan rest sig och efterbörd och allt hade redan kommit så hon var snabb på det, missade alltså precis fölningen... Dina var inte alls intresserad av fölet, hon slickade bara på allt äckligt slask som kommit med bebisen... När jag fixat till boxen så la sig bara Dina ner hela tiden, med lite koliksymptom
... Hon la sig och rullade sig gång på gång, och fölis var så ostabil så han knappt kunde resa sig, efter 4timmar hade jag fortfarande inte fått honom att dia, trots att jag bar hela hans vikt och höll honom under Dina, juvret var så litet så det gick inte att få grepp om
Till slut fick jag äntligen honom att äta lite och han blev genast piggare! Han bajsar hela tiden och tyckeer det är jätteskoj.. haha
Först när jag tog ut dem i morse kom Dinas moderkänslor fram! Nu släpper hon honom inte en meter
Dock är han fortfarande väldigt ostabil i balansen, men hoppas att det blir bättre snabbt!! Är rädd för att det kanske kan vara en bieffekt av hennes beteende, när hon sparkat som en idiot i boxväggarna...