Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Menuette har inte heller fölat, men hon har tydliga spår av mjölk på bakbenen. Då får vi hoppas på en riktig fölboom inatt istället. Känns som om många är redo nu:)

Földans för alla som väntar :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Jag tycker nästan tvärt om ;)

Grattis till alla fina bebisar!!
och:bump::banana::bump::banana: till de som inte vill komma

tack! Fölningen gick som ur en bok! var i stallet i ca 2 minuterinnan vattnet gick. Inom en kvart var hon ute, föddes några minuter innan midnatt vilket gör att hon o Conny är födda på samma dag! Tyvärr har hon lite veka kotor, men har fått restruktioner o är hon inte bättre innan måndag så får hon kanske specialskor. Men efter en timme ute var hon redan väsentligt bättre o började galoppera som en giraff, o sparkat mot mig har hon redan gjort med när saker inte riktigt har passat ;P

Grattis!!!
Mycket utevistelse för fölet så rättar de veka kotorna till sig av sig själva inom några veckor!:)

ja, jag ville ha sto! Men nu har jag 4 hästar, o en säljbar.. O vill bara ha max 2 :P

Nu ömsom droppar och sprutar mjölken här... Jag hoppas på leverans inatt:bump:

Tack för földansen! Jag trodde den skulle komma inatt men oron avtog och hon blev åter lugn. Fortfarande vaxproppar och fullt med intorkad mjölk (dock ej helvit) längs bakbenen som runnit ända ner till hovarna. Spenarna även dom hårda och utfyllda sedan några dagar. Jag börjar fundera på vad solette sysslar med. Typ allt förutom att föla uppenbarligen:grin:

Sedan vid morgonfodringen rullade hon sig plötsligt och oroligheten kom tillbaka, släppte ut henne i hagen efter (går ensam nu) och hon vägrade äta gräset, vandrade, flema, skrapa samt stod i kissställning upprepade ggr. Efter en kvart ca avtog det hela och sedan dess betar hon lungt. Jag blir gaaaaaaaalen:crazy:
Visst är hon tidig ännu men alla tecken finns ju där vilket gör att jag inte kan slappna av direkt och tro att hon väntar. Hon måste vakas på. Hon följer INTE samma mönster som förra gången.
329 dygn idag..

Mettan det är ett lovande tecken med sprutande vit mjölk! Hejja hejja!!:banana:

Det blev inte mycket till återkomst för imorse fölade Dolly. Tyvärr har det inte varit helt komplikationsfritt, men jag hoppas kunna återkomma ytterligare en gång med lite goda besked.

Det blev en liten hingst för övrigt. ;)

01-1243.jpg

Det blev inte mycket till återkomst för imorse fölade Dolly. Tyvärr har det inte varit helt komplikationsfritt, men jag hoppas kunna återkomma ytterligare en gång med lite goda besked.

Det blev en liten hingst för övrigt. ;)

01-1243.jpg

Nej guud så söt!!
Måste fråga var du hittat det täcket? Är det ett hundtäcke? Skulle vilja ha ngt liknande åt mina när vädret är dåligt!! :D Speciellt om nästa års kull får samma "vår" väder som iår.... :devil:

Grattis till alla underbara fölisar :love:! Det kanske blir fler det närmsta dygnet...
Min Ellen har i dag gått 304 dygn och fölis lever rövare med sina utbrytningsförsök! Pappa är Corlensky och mamma e: Cortus.

wpid-20120518_133558.jpg

wpid-20120518_133508.jpg

wpid-20120518_133444.jpg

wpid-20120518_133433.jpg

Vilken go mage! :D

Ja, Jossa var ikväll redo att sova inne, hon gick in medan jag smorde in Ina med flugmedel. (Hela jag luktar vitlök. Lär klara mig från flugor ett tag jag med...;) ).
Hon var inte så intresserad av hö och gnussade rumpan mot väggen och gav magen ilskna blickar.
Men inte svullen och inga vaxproppar... Hur länge ska den där kallblodsmärren knipa egentligen!!!

Tycker att Ina var lite slappare i muskulaturen ikväll oxå, fortfarande inte mycket till mage. Men vi ser väl om det händer nåt där med snart!

Ja visst är det drygt att vänta. Man är ju ända på helspänn hela tiden.:crazy:
Här kommer en földans, så Jossa kommer igång :bump::banana::bump::banana::bump::banana:
Det blev inget föl i natt här heller. Menuette som både sprutade och droppade mjölk igår, slutade med det framåt kvällen och har verkat lugn inatt. Förvisso ligger hon inte ner längre utan står och drömmer, lyfter svansen, går en runda i ligghallen, ställer sig på samma ställe igen och drömmer vidare. Ibland slänger hon en blick bak mot magen, piskar med svansen och gör kosparkar med bakbenen. Hon har ingen vidare aptit på kraftfodret, men morötter och gräs är smaskens:laugh::d

Jag tycker att mjölken är helt vit nu och nu på morgonen droppar det lite från henne igen.
Åh denna väntan...

Kom igen nu Menuette!!!!!

Här får jag inte känna på juvret alls på Jossa, men det tänker jag inte bråka med henne om heller (det får hennes matte göra. ;) ) så ja är inte säker på mjölkstatusen, men spenarna är mer fyllda nu och bäckenbanden är om möjligt ännu slappare, ser totalt insjunken ut vid svansroten.
Det ska väl vara själva den om det inte blir en liten oxe (några dagar kvar visserligen men ändå). Hade varit så jäkla lämpligt om den där fölen kom inatt så man hann vara med och vara hemma en dag innan jobb.
Nu dansar vi utav bara sjutton så det händer nåt!!!!!!!!!!
(Ina vallar på Jossa i hagen oxå, "Nu jäklar får du röra på dig tjockis så fölet kommer nån gång!!!")

*inloggad på fel konto min kompis vars dator jag lånar att fölvaka med i stallstugan* så raderat och uppdaterar med mitt nick:D

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 726
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv