Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
sov i stallet inatt.. Det enda hon gjorde var att ligga o stöna i varje andetag o fisa. Magen är helt klart igång. Slemhinnorna kan inte bli rödare.. Så fan om hon inte fölar idag.. Då kniper hon verkligen.
Tack! Ja solette ser så färdig ut sedan måndags men ingen rinnande mjölk ännu, eller riktigt vita vaxproppar som hon hade sist. Det ser din ut att ha nu däremot så jag tror det är nära för er
Idag har vi sol och varmt väder, perfekt för en liten fölis att komma nu mao! Men sollan kniper...och kniper..
mariaauto Hoppas på föl för dig också denna natt då, spännande!
Mitt sto släppte inte efterbörden efter ordning. Hade ut henne flera gånger utan fölis så hon skulle bli lite stressad och tillslut efter 14 timmar lossnade den. Blir att hålla koll på tempen några dagar så det inte blir någon infektion.
Är så tacksam för mina veterinärer som som hjälper och stöttar en över telefon och är så tacksam att jag slapp få ut dem en röd dag .
Så nu är vi helt färdigfölade i allt vad det innebär.
Nu är det nog inte långt kvar för din flicka Här kommer en földans både till dig, Charlottee och Mariaauto Hejja, hejja, hejja
Här händer det just nu ingenting, juvret började fyllas riktigt bra men har nu avstannat de 2 senaste dygnen så det dröjer nog minst till nästa vecka innan jag kan börja hoppas på föl. 329 dygn idag.
Grattis alla som fått en massa fina föl sedan jag skrev sist och ett stort hurra till alla våra norska grannar som firar nationaldag idag
Stackars Jossa blev vallad av Ina ute på betet då den senare tyckte flygfäna var dryga och när hon skulle springa skulle banne mig sprickfärdiga Jossa med oxå.
Charlotee: meeeeeeeen! Varför håller solette oss (framför allt dig då ) på halster på detta viset! Hade hoppats att få fölnyheter från dig nu påmorgonen. Här kommer en extra földans
Här hemma har isolde fyllt spenarna men inte hela vägen ner så att de står ut åt sidorna. Lite sur i humöret men skulle inte vara det? Det kassa vädret med regn och blåst gör henne knappat fölningssugen heller.
Äter jättebra igen och det gör ju matte glad i alla fall.
Dag 332 idag.
Hundavel & Ras Jag kanske var otydlig. "Jag tror att de är på rätt väg" syftar alltså på t. ex. "våra" uppfödare, och andra uppfödare som har liknande...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.