Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tack:) Jag har precis kollat igenom dina (jag menar Solettes) juverbilder och hon ser ju ännu mer färdig ut än Mettan!:)

Vi dansar för er också, så hoppas vi att det händer inatt!:bump::banana::bump::banana::bump::banana:

sov i stallet inatt.. Det enda hon gjorde var att ligga o stöna i varje andetag o fisa. Magen är helt klart igång. Slemhinnorna kan inte bli rödare.. Så fan om hon inte fölar idag.. Då kniper hon verkligen.

Tack! Ja solette ser så färdig ut sedan måndags men ingen rinnande mjölk ännu, eller riktigt vita vaxproppar som hon hade sist. Det ser din ut att ha nu däremot så jag tror det är nära för er:love:

Idag har vi sol och varmt väder, perfekt för en liten fölis att komma nu mao! Men sollan kniper...och kniper.. :crazy:

mariaauto Hoppas på föl för dig också denna natt då, spännande!:)

Hoppas ni som vakar snart får era små pärlor :bump:.

Mitt sto släppte inte efterbörden efter ordning. Hade ut henne flera gånger utan fölis så hon skulle bli lite stressad och tillslut efter 14 timmar lossnade den. Blir att hålla koll på tempen några dagar så det inte blir någon infektion.

Är så tacksam för mina veterinärer som som hjälper och stöttar en över telefon:bow: och är så tacksam att jag slapp få ut dem en röd dag :crazy:.

Så nu är vi helt färdigfölade i allt vad det innebär.

Nu är det nog inte långt kvar för din flicka :laugh: Här kommer en földans både till dig, Charlottee och Mariaauto :banana::bump::banana::banana::bump::banana: Hejja, hejja, hejja :D

Här händer det just nu ingenting, juvret började fyllas riktigt bra men har nu avstannat de 2 senaste dygnen så det dröjer nog minst till nästa vecka innan jag kan börja hoppas på föl. 329 dygn idag.

Grattis alla som fått en massa fina föl sedan jag skrev sist och ett stort hurra till alla våra norska grannar som firar nationaldag idag :laugh:

550951_10150820685896344_563156343_9639737_499636754_n.jpg

NU DÅ!!!??:bump:

Idag märks en förändring på Glens juver, börjar fylla i!
Hon är, trots sin dåliga form, pigg och glad!

Sist kom fölis en vecka för tidigt, stor och stark, hoppas att det snart kommer en pigg och fin, dygn 309 nu...

Heja heja heja!!!!! :D

Stackars Jossa blev vallad av Ina ute på betet då den senare tyckte flygfäna var dryga och när hon skulle springa skulle banne mig sprickfärdiga Jossa med oxå.

*kl*

Nu får faktiskt alla de här sprickfärdiga stona ta och föla någon gång, det här går ju inte för sig! ;)

Hej kommer lite sent in i det hela! Jag har oxå en väldans dräktig dam som går här hemma och väntar på att få "ploppa"! ;)

Peggy är 8 år och väntar sitt andra föl efter Regent. (Ardenner)

327 dagar idag.....

Bamora fölade strax innan midnatt ett svart stoföl med stjärn, vit kronrand fram o vita kotor bak. Bild kommer imorgon! Sitter i stallet nu

Grattis! Ser fram emot bilder!! :)

Charlotee: meeeeeeeen! Varför håller solette oss (framför allt dig då ;) ) på halster på detta viset! Hade hoppats att få fölnyheter från dig nu påmorgonen. Här kommer en extra földans :bump::banana::bump::banana:

Här hemma har isolde fyllt spenarna men inte hela vägen ner så att de står ut åt sidorna. Lite sur i humöret men skulle inte vara det? Det kassa vädret med regn och blåst gör henne knappat fölningssugen heller.
Äter jättebra igen och det gör ju matte glad i alla fall.
Dag 332 idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 734
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025