Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag ringde både min veterinär och Charlottees veterinär, båda är seminveterinärer. Min veterinär sa att vissa ston kan få så när det är nära
fölning, och Charlottees veterinär sa att hon sett det på vissa ston och att om det inte är något övrigt som är fel med stoet så gör man inget åt saken.

Men vilken STOR unge som var därinne !

Hon är bedårande fin ! Stort Grattis !

Vad bra :) Att du kollade av det och att det inte skulle varaa något att oroa sig för :

Jag hade ju en fölunge som gick bort ,där man misstänkte att stoet på något sätt smittat fölungen när den föddes väldigt svag . Eller rättare sagt att stoet fått in bakterier pågrund av att hon öppnat sig innan och sen gått över till bebis .:cry:

Som jag förstog saken iallafall ,.

Nu är det spännade ut med era fölisar nu :love:

Mia

Man funderar ju på vart stoet gjort av sina övriga inre organ. Snacka om att den gömde sig väl. :p

Usch vad tråkigt när det blir så! :cry:

Men som du sa, så är det lika bra att höra med veterinär en gång för mycket än en gång för lite. Nu tyckte ingen av veterinärerna
att det var något att oroa sig för så länge hon åt, inte hade feber och så vidare, sen så har hon så väldigt lite flytningar också, det syns
bara om man kollar slemhinnorna i vulvan.

Jag blev ju ombedd att säga till om jag inte kunde skriva på ett par dagar, så då får man väl göra det. ;)

Eftersom att min stallägare åker iväg idag så får jag stanna kvar i stallet hela helgen och kommer troligtvis inte
att kunna åka hem, och i stallet finns inget internet. Så skriver jag inget här i helgen så är det för att jag inte har
något internet. ;)

Jag vet inte hur man ska förklara dem, men min hade flytningar rätt länge, de var först bara om man kikade på slemhinnan som man såg och d evar lite gul-oranga. Sen ökade de och 2 veckor före fölningen var det blodiga flytningar som kom ut efter hon kissat. Och sen 5 dagar före fölningen började det öka så lyfte man på svansen såg man lite vid vulvan och samma dag var det lite kladd på svansen oxå och dropp på bakbenen.

Jag blev ju ombedd att säga till om jag inte kunde skriva på ett par dagar, så då får man väl göra det. ;)

Eftersom att min stallägare åker iväg idag så får jag stanna kvar i stallet hela helgen och kommer troligtvis inte
att kunna åka hem, och i stallet finns inget internet. Så skriver jag inget här i helgen så är det för att jag inte har
något internet. ;)

Men!!? :confused: Så kan du ju inte göra när Bukes favvo-sto nummer 1 är på 320 dygn och det är földansdags! :mad::devil::angel:

Låna en iPhone av nån och uppdatera mobilt vetja! :idea:

något internet. ;)

Åh lilla Stella, vi som längtar så efter att få veta hur det går! :love:

Gör som lewellyn säger och låna en iPhone! :D

:rofl:

Jag dissar Iphone tills min telefon dör helt. :devil: Jag älskar min halvtrasiga tegelsten och kommer att
gråta blod när den väl säger upp sig. En Iphone kommer inte att klara sig länge med mig som ägare. :o

Jag kanske lyckas låna någon av grannarnas internet för att uppdatera här.
Får hon sitt föl så lär jag väl dyka upp med bilder även innan helgen är slut. :D

Ha ha låter lysande :D För du kan bannimej inte låta oss vänta till Söndag utan att få veta något .

Sen så är det så att Iphonen är människans näst bästa vän Faktiskt och beroende framkallande :p

Mia

Aj-fönen...
Håller med dig Maja_kandi. Smartphone funkar alles finfint... Och är nog minst lika beroendeframkallande, bara det att vi som använder de inte skryter lika mycket om vårat beroende, även om det finns där... ;)
Lycka till med Stella i helgen och om det sker nåt så ser vi framemot bilder! :D

Spännande:) Då får vi vänta ett tag med uppdateringen nu då...

Menuette har ju fått vaxproppar nu:bump:

I morse såg de ut så här:
DSC_0181.jpg

Nu fem timmar senare ser de ut så här, större, blötare och mer gråa än gula, tycker jag. Hon har även lite vita spår längs insidan på bakbenen:
DSC_0190.jpg

Menuette själv är trött och verkar t om lite irriterad på mig, som springer där och fotar och tittar jämt och ständigt:angel:
DSC_0184.jpg

Superbra att du ringde och rådfråga!

Det var ju ungefär så veterinär ML sa till mig också angående gula flytningar. Är stellas tunna eller tjocka? Solettes är gula och tjocka. Men luktfria och stoet verkar må bra för övrigt, hade som sagt exakt likadant förra året och ingen infektion. Hon har bara dessa flytningar innan dräktighet.

Håller annars med övriga angående din uppdatering, borde vara staffbart att inte skriva om stella över helgen så nära fölning!:devil::love:;):D Håller tummarna för er!

Jag har ju tillgång till internet från stallstugan men kör ibland från smartphone.. jobbigare att skriva från den bara.

Nä nu får våra damer klämma ut sina ungar så vi också kan få mysa med våra efterlängtade fölisar!!!:bump:

Solette idag på 328 dygn (dygnet hon ploppa förra året som sagt) men verkar inte så sugen just nu.. i övrigt vidhåller jag att hon ser fölningklar ut i många avseende. Dock ingen vit mjölk.

Tack ska du ha:) Känns lite overkligt på ngt sätt att det kanske är dags nu. Första fölet för mig andra för stoet. Dygn 341 idag! Så spännande:bump:

Hur går det för er?

I-fånen... ;) Men de går ju utmärkt att kolla buke från en vanlig smartphone ju! :idea:

Ja så klart, eller från bärbar och mobilt internet ;) Men jag ville minnas från tidigare att IronWill inte hade en smartphone heller, utan en "gammal vanlig". Smart-fånarna kan vara hur smarta de vill - de är inga iPhones ;)

Dom vita vaxpropparna ser lovande ut! Tror du får föl ikväll/natt! földansar lite ifall att..:banana::bump::banana::bump::banana::bump:

Lycka till nu!

blev lite fel där, jag menar förstås att hon har flytningarna under dräktighet! Och inte innan..:p sorry!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 216
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 375
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 734
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025