Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Men så jättesöt fölunge! Grattis! Håller tummarna för att stoet blir helt rent snabbt :)

Charlottee: så drygt att vänta när hon är så redo! Heja heja solette :banana::bump::banana::bump:

Stort grattis till er som fått föl inatt!!! :D
Nu verkligen ramlar det in en massa föl!

Jossa hon kniper, men Ina verkar ha vuxit lite i magomfång då hon ser betydligt större ut. Så det hålls tummar här så hårt det bara går!!! :D

bammy kniper men nu e det hyfsat nära. Magen bubblar som f-n, slemhinnorna e röda. O juvret e stenhårt 24/7

ja det är verkligen drygt! När hon visar kraftiga tecken men ändå kommer det inte någon fölis:confused:

Såg att jag har räknat fel på ett dygn i mina sista uppdateringar här.. hon är alltså på dygn 327 idag och 328 fölade hon sist på.. så kanske hon väntar till imorgon?;)

.. hursomhelst tack för földansen! Det behöver vi:D

I förrgår såg ùna ut såhär:
33057521.jpg

33057518.jpg

33057523.jpg

Det ser inte direkt ut som det är nära eller hur??

MEN.......:love:

Klockan 24.00 igår kväll kollade jag till henne, då stod hon och åt hö, juvren såg ut som på bilden dvs ingen mjölk alls bara lite svullna. Inte vidare mjuka bäckenband. Hon var helcool och jag tänkte: det kan VERKLIGEN inte komma inatt.

Klockan 3.00 när jag kom ut låg hon ner och brevid henne halvägs in i fostersäcken låg en gigantisk prinsessa:love: (Hur fick hon plats i magen utan att synas???) jag satte mig i ett hörn av ligghallen och njöt av hur fantastiskt livet är. hon reste dig jättesnabbt. ùna släppte efterbörden direkt när hon ställde sig. MEN ingen mjölk!!! Juvren var lika små som på bilden ovan! Så medan lilla fölis stapplade runt och snuttade i luften så började mjölken rinna till. Men det var inte mycket! Det var med möda jag fick ut några droppar.

Efter 45min när fölis hittade mjölkbaren så var den alltså inte alls samarbetsvillig, ingen mjölk i spenarna. Tack o lov är unga prinsessan mycket företagsam så hon TOKsnuttade tills hon fick mjölk och gav inte upp fast det nästan var tomt. Först nu har produktionen börja komma igång. Fölis är pigg och glad:banana::bump::rofl:

33057532.jpg

(Åh jag vill ha en bättre kamera:devil:)
33057546.jpg

33057545.jpg

Nu flyttar vi ut ur tråden!

grattis till en fin unge!!:love:

..skönt att mjölken kommit ordentligt nu iaf, ston kan verkligen lura en rejält!

Jättesöt! :laugh:
Jag hade sett till att göra en foalcheck på den så snabbt som möjligt, för att se att den har fått i sig tillräckligt med antikroppar (råmjölk). Har stoet haft så lite mjölk som du beskriver så finns en stor risk att fölet inte har fått i sig tillräckligt.

Oj så söt!! Men hur tusan fick hon plats i den lilla magen?? :)

Texas - det är guld/svart-bandad Wyandotte!

Oj!!! Snacka om att kunna lura!!! För bara nån dag sedan var vi ju alla i princip säkra på att hon var tom.
Stort grattis till en stor och fin tös!!! (Hur i hela hon fick plats är en gåta, men plats fick hon. ;) )
Hoppas det går bra med mjölk och allt nu! :)

Helt otroligt och vilken fin kicka och vad fin mamma har blivit mot raggsockan du visade kort på för ett par dagar sedan .:D

Stort Grattis till er men som någon sa ta en foalcheck på henne även om hon är pigg nu så kan det visa sig om ett par månader .

Men tänk att det fanns en så pass stor tjej därinne ändå! Så jättekul, grattis!!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 739
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar