Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Gattis till alla som fått föl! :)

Stella är inte nöjd alls. Igår vankade hon absolut hela dagen i hagen och vägrade äta. Mjölken sprutade på kvällen igår.
Men ingen fölis. :) 319 dygn idag.

Jag hoppas att hon inte tänker föla torsdag kväll - söndag eftermiddag, stallägaren är som sagt borta på kurs. Men med min
tur så tänker hon nog föla då. Jaja det finns annat folk på gården som kan fölningar så hjälp har jag ju ändå.

Nu du skulle inte förvåna mig om vackra Stella fölar ute under dagen !
Hinner stallägaren åka så kommer ni klara det galant .

Lycka till nu det är många som väntar på Stellas bukeföl :D

Mia

Nu har vi vaxproppar och rinnande mjölk!
:bump: :banana::bump::banana:
Hoppas bara hon håller sig till ikväll när folket är hemma igen. Många är ni väl som minns mastodontvakan med Allahelgonafölet där hon gick 388 dagar och fölade mitt på dan :angel:
Tur husse jobbar halvdag idag.

Jag har missat den här snyggingen Stella. Har inte hakat på tråden så länge. Vad är hon för ras?

Ja hon fölar säkert idag, det är Stallägaren som vaktar henne idag och jag ska åka och köpa hästmat. :devil:

Iglatjarn Welsh Cob, Hon har okänd härstamning. Så hon får ett litet bastardföl. ;)
Folk brukar gissa på att hon har welsh cob i sig när de ser henne röra sig.

Senast ändrad:

Nu har vi vaxproppar och rinnande mjölk!
:bump: :banana::bump::banana:
Hoppas bara hon håller sig till ikväll när folket är hemma igen. Många är ni väl som minns mastodontvakan med Allahelgonafölet där hon gick 388 dagar och fölade mitt på dan :angel:
Tur husse jobbar halvdag idag.

Ha ha den kommer jag ihåg halva buke följde henne på nätet i kameran :D

Det blev väll ett stoföl ? Om jag inte minns fel . Vad har hänt med den fölisen ?

ia

Misstänker en portion Welsh i henne ja :) vem är hon betäckt med?
Fölisen är stora damen på min profilbild <----
Diplomsto, champion osv. Hon blev toppen :love:
Har blivit betäckt två år men första fölet föddes tyvärr missbildad så den blev avlivad direkt, och i höstas resorberade hon andra försöket. Så nu är hon betäckt igen. Tredje gången gillt hoppas vi! Dag 12 idag.
Hon är jättemysig. En riktig pingla med massor av humör men gosig och jättekul att rida.

Stella är betäckt med Mr Right, en tysk ridponny som har 60% Welsh i sig, mixat med halvblod, fullblod och så vidare.
Han är reggad som en WPB hingst här i Sverige, så fölet blir en WPB. :)

*kl* Nu har mitt sto varit orolig några nätter. Hon har haft små gulaktiga vaxtappar och imorse hade de växt rejält. Ett par timmar senare hade de byts ut till små vitaktiga. Hon har släppt bäckenbanden sen länge och är väldigt slapp i vulvan med. Hoppas det kan komma snart.

Jag flyttade till ny stad under dräktigheten så vi står i ett annat stall nu och där har jag inte möjlighet att vaka på samma sätt då vi inte har något bra utrymme med värme som jag kan hållas i och det är ju riktigt regnruskigt och kallt. Så det blir att åka fram och tillbaka. Nu bor jag bara 2 km från stallet så det går ju bra men det är riktigt drygt på nätterna när sömnlösheten sätter en på prov.

Så håll tummarna att det kommer snart:bump:

Aah, det blev föl inatt! Efter att ha varit orolig ett par timmar la sig Tillan och fölade vid 2-tiden. Fölningen gick snabbt, ungen var snabbt på benen och diade. Tyvärr kom inte efterbörden som den skulle, så veterinär var ute nu på morgonen och fixade det. Hoppas på att det inte blir några komplikationer efteråt nu.

01-1239.jpg

03-1241.jpg

04-1242.jpg

Därmed lämnar Tillan den här tråden, själv återkommer jag med Dolly. Nu ska jag SOVA! :D

Aah, det blev föl inatt! Efter att ha varit orolig ett par timmar la sig Tillan och fölade vid 2-tiden. Fölningen gick snabbt, ungen var snabbt på benen och diade. Tyvärr kom inte efterbörden som den skulle, så veterinär var ute nu på morgonen och fixade det. Hoppas på att det inte blir några komplikationer efteråt nu.

01-1239.jpg

03-1241.jpg

04-1242.jpg

Därmed lämnar Tillan den här tråden, själv återkommer jag med Dolly. Nu ska jag SOVA! :D

GUD så söt ser ut som ett sto???:love:

Men åhh så bedårande!:love: Grattis till alla som fått föl! verkar vara flera (bla min solette) på G;)

Ironwill spännande att även stella verkar vara på gång nu, ni kanske hinner före oss ändå!:D

KL.
Min kära dam har haft vaxproppar som kommer och går sedan måndags morse.. varit väldigt orolig men är sedan igår kväll relativt lugn. Men hela hästen ser väldigt fölningsklar ut och sent igår var vulvan enormt svullen och illröd men inte då.
Nu har jag inte sovit mkt alls på 2 nätter så åkte faktiskt hem nu på dagen för att vila och ladda om. Stalltjejen har koll. Ja 2 vaknätter är inte länge men när man tror att stoet verkligen ska föla är anspänningen stor och man blir helt matt..
KOM IGEN NU SOLETTE!!:bump:

Så här ser juvret ut nu, hur länge kan hon gå med dessa vaxproppar tro?
554761_10150817225101344_563156343_9631297_587017071_n.jpg

Ååååååh!!! :love: :love: :love: GRATTIS!!! I'm in love! Helt underbar! Tillan vet verkligen hur man bakar fina ungar! :love: Blev det en flicka eller pojke? :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 380
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 739
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar