Bilder på bebis

Sv: Bilder på bebis

På förekommen anledning, som man brukar säga. Denna film illustrerar vikten av att djur transporteras korrekt i bil.

Till er som är oroliga, ingen fara. De använder gosedjur i krocktesterna så ni behöver inte vara rädd för blod.

Men snälla nån, du menat att du hellre väntar tills det händer nått? Som djurägare hoppas jag du tar ditt förnuft till fånga och börjar tänka mer på djuret än dig själv. Djuret lider inte i buren, det är bara du som lider av att ha det i buren.

Vad händer om ni krockar och alla människor behöver åka till sjukhuset? Är det inte bättre då att ha katten i bur så det blir lättare för polis/brandkår att ta hand om den?

Och vad händer om djuret får panik och hugger tag i din arm eller liknande när du kör? Du kan orsaka andras död på så vis.

Det där var intressant! Trist att behöva sätta buren på golvet bara. Undrar om metallburar funkar bättre?

På förekommen anledning, som man brukar säga. Denna film illustrerar vikten av att djur transporteras korrekt i bil.

Till er som är oroliga, ingen fara. De använder gosedjur i krocktesterna så ni behöver inte vara rädd för blod.

Var en jätte bra film

kan vi sluta disskutera detta det var inte detta jag frågade om utan detta var nåt ni riktigt luskade ut för att ha nåt att klaga på...

tack....not

konstigt, det är visst inte på islandshästforumet som folk kommer och attackerar i grupp, konstigt såfort ni hittat nån att hack på här inne så kommer ni alla 3 med stadiga kommentarer och håller med varandra, hemskt fånigt. digisnivå.

Senast ändrad:

kan vi sluta disskutera detta det var inte detta jag frågade om utan detta var nåt ni riktigt luskade ut för att ha nåt att klaga på...

tack....not

Luska ut... jisses, börjar du bli paranoid? Ämnet dök upp och du påpekade att du har katten lös i bilen och vi förklarar varför det är olämpligt. Du berättar om ett totalt irrelevant fall om en släkting som alltid haft sin katt lös på hatthyllan i bilen utan att något har hänt. Ja du, min morfar körde rattful i många år utan att något hände. Innebär det att det är safe för alla att köra rattfulla då eller?

Kan du inte ta lite goda råd om säkerhet? Det handlar om ditt väl och ve, kattens väl och ve och omgivningens väl och ve. Omtanke brukar det kallas men kan du inte se det så är det sorgligt... för din del.

tack....not

konstigt, det är visst inte på islandshästforumet som folk kommer och attackerar i grupp, konstigt såfort ni hittat nån att hack på här inne så kommer ni alla 3 med stadiga kommentarer och håller med varandra, hemskt fånigt. digisnivå.

Tycker det är jätte bra att folk säjer till när nåt är fel. man ska alltid lyssna på kunniga människor.

Luska ut... jisses, börjar du bli paranoid? Ämnet dök upp och du påpekade att du har katten lös i bilen och vi förklarar varför det är olämpligt. Du berättar om ett totalt irrelevant fall om en släkting som alltid haft sin katt lös på hatthyllan i bilen utan att något har hänt. Ja du, min morfar körde rattful i många år utan att något hände. Innebär det att det är safe för alla att köra rattfulla då eller?

Kan du inte ta lite goda råd om säkerhet? Det handlar om ditt väl och ve, kattens väl och ve och omgivningens väl och ve. Omtanke brukar det kallas men kan du inte se det så är det sorgligt... för din del.

ja men herre gud jag BAD INTE om att ni skulle påpeka detta såklart jag fattar själv vad som kan hända det är ju mitt val och min katt.
så jag vill INTE ha fler råd från er(angående detta) kan ni inte bara accsepptera det? nej ni ska i grupp mala vidare och få det att låta som att jag är helt knäpp som inte lyssnar på er otroligt kunniga människor???

kan vi inte bara sluta disskutera just denna saken och ni kan ju svara på det jag frågar istället.

att gämföra detta med någon som kör rattfull är ju helt befängt att köra rattfull är ALLTID fel det finns ingen förlåtelse.
att hålla fast en katt i ett knä med en sele och dessutom bunden i något så den ej kan rymma/attackera/smita m.m m.m kan inte ens gämföras med ditt exempel.

ja men herre gud jag BAD INTE om att ni skulle påpeka detta såklart jag fattar själv vad som kan hända det är ju mitt val och min katt.
så jag vill INTE ha fler råd från er(angående detta) kan ni inte bara accsepptera det? nej ni ska i grupp mala vidare och få det att låta som att jag är helt knäpp som inte lyssnar på er otroligt kunniga människor???

kan vi inte bara sluta disskutera just denna saken och ni kan ju svara på det jag frågar istället.

att gämföra detta med någon som kör rattfull är ju helt befängt att köra rattfull är ALLTID fel det finns ingen förlåtelse.
att hålla fast en katt i ett knä med en sele och dessutom bunden i något så den ej kan rymma/attackera/smita m.m m.m kan inte ens gämföras med ditt exempel.

En lös katt, även om den har sele på sig, i en bil kan utgöra en lika stor fara i trafiken som en rattonykter och nej, du bad inte om råd men ämnet dök upp och då är det tycker jag lämpligt att upplysa om farorna med att ha katten lös i bilen.

Hur går det med tjejen? Några nya bilder? :)

hihi tackar som frågar, det är en liten kille bara:)

men här kommer lite nya bilder på bebis:)

första dagen bara gick han o la sej själv i sin bebislåda:) tillsmmans med lite gosedjur så han inte skulle känna sig ensam:love:

19848657.jpg

19848656.jpg

19848658.jpg

forts...

Väldigt söt!

Nej, han blir inte randig han är solid blå men han är spökmönstrad.

Du har väl bälte i bilen? Jag vet inte om du sett denna reklam, rätt obehaglig men inte blodig (rinner lite från deras huvuden bara)

http://www.youtube.com/watch?v=BGG_WSOVDWY&feature=related

Tänk dig en katt med alla klor ute, visserligen gör den säkert inte riktigt lika mycket skada som en människa men det lär ju vara illa nog...

Väldigt söt!

Nej, han blir inte randig han är solid blå men han är spökmönstrad.

hihi tack visst e han.
jaså okej intressant vad menas med spökmönstrad då? hur ser man skillnaden mellan randig och spökmönstrad för han har ju som ränder i ansiktet och på benen.

solid betyder "jämn" blå eller?
hur ser man om han är silver då? uppfödaren pratade nåt om det, hans mamma är silver.

hihi tack visst e han.
jaså okej intressant vad menas med spökmönstrad då? hur ser man skillnaden mellan randig och spökmönstrad för han har ju som ränder i ansiktet och på benen.

solid betyder "jämn" blå eller?
hur ser man om han är silver då? uppfödaren pratade nåt om det, hans mamma är silver.

OK, detta kan låta konstigt men jag försöker ändå. Alla katter bär på ett grunläggande mönster: tabby, tigré, spotted eller tickad. Alla katter. Det är dock bara de som även bär på det dominanta agouti-anlaget som kommer uppvisa sitt mönster med fullt uttryck.

Hos icke-agouti kan det grundläggande mönstret skina igenom lite och då kallas det spökmönster. Ses ofta hos kattungar (och det växer oftast bort) och hos katter med solblekt päls. Det ses mer eller mindre hos alla röda katter.

Du har väl bälte i bilen? Jag vet inte om du sett denna reklam, rätt obehaglig men inte blodig (rinner lite från deras huvuden bara)

http://www.youtube.com/watch?v=BGG_WSOVDWY&feature=related

Tänk dig en katt med alla klor ute, visserligen gör den säkert inte riktigt lika mycket skada som en människa men det lär ju vara illa nog...

kunde äntligen utan en seg data kolla på filmen.
fattar inte??? alla utan en hade säkerhetsbälte och de var 4st men 3 dog? vad försöker de då bevisa? att den utan bälte överlvde:rofl:?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 556
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar