Bilder och filmer 2014

@PrinceFair Var det inte fullt med vatten i sunken road detta året? Det var det förrförra året när jag red 100 klassen där.. var ett sådant jävla skyfall på fredagen när jag red dressyr att vägen upp till dressyrbanan gick sönder så vi fick ju 2 vattenhinder det året ;)

Min tur! Min tur! Min tur!!!!! JAG har hoppat terräng, tralla lalla laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Eller iaf skuttat lite över småhinder...:D
Hyrde Hajjernas bana, fio skulle hoppat också men fegade ur i sista sekund..:angel: skyllde på bilen men det vet ju alla hur det är med sånt...:D
Fick iaf coachning från henne och min kompis, kändes bra att ha lite stöttning för jag var inte tuff, det är helt klart! I slutet kändes det iaf som vi skulle kunna hoppa lite mer nästa gång.:bump:

Fick några småfilmer men var tvungen att lägga musik på den ena då tjejjerna hade INGÅENDE diskussioner om diverse som kanske inte lämpar sig att lägga ut på nätet...:devil:

Nej jag fegade inte ur men eftersom jag till skillnad från andra får betala precis allt själv så är det inte så himla enkelt när man har en bil som är 14 år gammal och gått 30 tusen mil. Dessutom har jag redan varit strandsatt x- antal ggr den senaste tiden med hästar i släpet och utan precis ingen hjälp mer än den jag själv lyckats tigga till mig av förbipasserande så nä jag utsätter mig gärna inte för det om det inte är tvunget innan jag fått bilen lagad.

Ja herregud, du får uppfostra sambon lite bättre så han betalar mer, plätt lätt....:p

Skämt åsido, hoppas reparationen inte blir jättedyr, vi får göra ett nytt försök.

Har inget jättefärskt att komma med men här är en film från banhoppningen från senaste fälttävlan i slutet av maj. Om allt flyter på hoppas jag att vi kan debutera 100-klass i slutet av augusti :)

Igår var vi på Udden och red terränghästprov. Detta är andra rundan, utom tävlan, första rundan var så pinsam att jag hoppas att alla som såg den blundade. Superspänd häst och spänd ryttare som la sig i taxeringen alldeles för mycket, noll framåtbjudning och dåliga språng.

Får hoppas att det åtminstone gav henne en positiv upplevelse och bra rutin, när vi åkte drygt 20 mil enkel res för några minuters terrängritt :)

Spänningen släpper ju desto längre du kommer på banan, sista hindret flyter ju plätt lätt! Hur många banor har ni varit på innan? Inte så många olika eller hur? Tycker ni gjorde det bra.

Spänningen släpper ju desto längre du kommer på banan, sista hindret flyter ju plätt lätt! Hur många banor har ni varit på innan? Inte så många olika eller hur? Tycker ni gjorde det bra.
Tack :) som sagt var den andra rundan helt okej, första var hemsk... Hon har väl varit på tre andra banor, så hon har ju inte mycket rutin och spändheten finns i släkten dessutom. Magnus red visst 12 st 90-klasser på hennes morbror så det är nog bara att traggla på :)

Igår var vi på Udden och red terränghästprov. Detta är andra rundan, utom tävlan, första rundan var så pinsam att jag hoppas att alla som såg den blundade. Superspänd häst och spänd ryttare som la sig i taxeringen alldeles för mycket, noll framåtbjudning och dåliga språng.

Får hoppas att det åtminstone gav henne en positiv upplevelse och bra rutin, när vi åkte drygt 20 mil enkel res för några minuters terrängritt :)
Tycker det ser bra ut ändå :).

Måste bara passa på att beklaga mig om att jag troligen bara kommer få rida terräng i mina drömmar på länge :cry:. Hade hoppats på att hinna komma ut på någon tävling iår i alla fall, men för två veckor sedan slog den planen i spillror. Hästen lyckades gå omkull i hagen. Hon hade ett till synes ca 2 cm djupt sår på bakknät. Avvaktade till dagen efter när veterinären ändå skulle komma i ett annat ärende. Då hade hon svullnat upp mycket och var blockhalt. Blev en tur upp till Strömsholm efter att veterinären varit ute. På Strömsholm konstaterades att såret var ca 15 cm djupt, men gick längs med huden som tur var. Tyvärr slutade turen där. En fraktur på bakknät hade hon också lyckats få... Så nu är hon opererad och står på boxvila sedan 2 veckor tillbaka. Vi ska på återbesök om ca 10 veckor. Tills dess är det lite mer boxvila, sjukhage och korta promenader som gäller. Jag kommer ha sådan terrängabstinens i vår!!! Dessutom hade ju till sist dressyren lossat :arghh:.

Får drömma mig tillbaka till förra sommaren istället. Och njuta av era bilder och filmer såklart!

För nu sysslar vi mest med sånthär (det är tur att hon är rätt fin att se på ibland) :o.

15 cm DJUPT??? Jisses frid.
Japp... Hon måste verkligen slagit omkull ordentligt och fått in någon pinne typ. Har dock inte hittat något i hagen när jag gick en sväng direkt efter vi lämnat henne på Strömsholm. En otrolig tur att den gick längs med i alla fall och inte rakt in i leden. Nu fick hon ju en fraktur av smällen ändå, men det skulle troligen blivit betydligt värre om pinnen gått in och förstört en massa också.

Så himla tråkigt @Marty :(
Håller tummarna för snabbt tillfrisknande.
Enormt tråkigt faktiskt... Förstår inte hur hästen måste ha hittat den enda minimala lersnutten i hela hagen och lyckats slå omkull så det bara sjunger om det. Hästen går dessutom i en nästan helt platt hage med max 4 träd och inte mycket stenar eller så. :banghead:

@Speedway : Man måste hoppa ner i vattnet, det ser du väl? Går inte på annat sätt, jag lovar. :eek:

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 573
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 253
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Emiliano Portale och hästen Future hade avslutat dressyrprogrammet som del av fälttävlan i OS rann det blod från munnen på hästen...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama