Bilder och filmer 2014

Nån som äntligen ville?? Hahaha Vem av alla är detta nu då?

Du anar inte hur svårt det var att få en ryttare till honom. Det är den "nya" irländaren som kom till mig i höstas. Har inte så många fler faktiskt förutom Ruby och hennes avkomma ;)
 
Varför? Är han knäpp eller vad?

Nä han är fantastisk att rida en jättefin häst. Det har inte varit någon som varit intresserad så detta är den första som provat honom och hon gillar honom skarp. Tror att han kommer vara borta, typ rymt ur hagen när han väl skall åka hem igen ;)
 
Här är vi, precis nyvärvade till sporten =)

Vi fick för ett tag sen för oss att det var en bra idé att åka på terränghoppet...

Sen tyckte vi att det var hur kul som helst så igår drog vi iväg på vår första terrängträning och nu är vi fast!

=) // Pink
 
@pink_angel Härligt att se hästen som blir gladare för varje hinder ;) Sen är de ju inte hennes fel att du inte ser krokodilerna i graven :p

Tack :) åkte därifrån med en härlig känsla övertygade om att vi ska fortsätta med fälttävlan och ta kortet!
Nämen precis, hålet kommer faktiskt äta upp oss! Men ska nog gå bra efter lite gravträning. Glad att det inte var mer hon kollade på första gången.
 
@pink_angel Härligt att se hästen som blir gladare för varje hinder ;) Sen är de ju inte hennes fel att du inte ser krokodilerna i graven :p
Enligt min pålla innehåller alla gravar skelett numera och är omöjliga att hoppa över... På Boxholms fälttävlan förra året hade de lagt ned ett plastskelett i graven. Livsfarligt enligt min tjej! Numera kan hon knappt hoppa gravar alls :(. Innan boxholm hade hon aldrig haft problem med det!
 
@fio Han är numer hopphäst istället hos en tjej som han fungerar riktigt bra ihop med. Liiite tråkigt är det att han kanske inte kommer gå mer FT men vem vet hon kanske blir biten hon med ;)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Jamen ÄNTLIGEN får min häst vara med på FT forumet!!! Hon debuterade igår på Ljuslingsbacken, fick 49,9 straff i dressyren o nolla i hoppningen, gick sen enligt ryttaren helt fantastiskt på alla hinder fram till vattnet där hon fick ett mindre dampanfall, ryttaren sa att det kändes som om hon tittade på all publik o då dök vattnet upp för snabbt för henne, men travade sen snällt rakt igenom och fortsatte nolla på resten av banan. Jag är så himla glad över denna fina häst men mitt huvudbry om vilken gren hon ska fortsätta tävla i blev ju inte mindre efter denna tävling....:confused:

Träffade PF och fick se hennes fina bruna i terrängen, såg verkligen helt super ut på den svåra 100-klass banan! Han flöt genom vattnet som om han aldrig gjort annat. Såg överhuvudtaget väldigt många fina ritter i 100-klassen, verkar som "alla" nu vet att detta är mer som en *-ig bana och några newbies verkar inte åka hit.

Lite filmer kommer senare, är under uppladdning!
 
Kul att hon gick så bra! Klart hon vill vara FT-häst! Var ju många som hade problems vid vattnet i 90, jag tror också att det var publiken som de tittade på. Hade jag bara fattat att ni var där hade jag ju kunnat titta på henne i terrängen, hade liksom lite tid att döda - 8h mellan hoppning och terräng :angel:

Jag är jättenöjd med min lilla häst. Dressyren var riktigt bra, vi lyckades behålla energin inne på banan (alltså utan käppen i handen :devil: ) och för en gångs skull var galoppen bättre än traven - 41 straff.
Hoppningen var så så bra! Bästa hittills, men såklart var vi tvungna att ha ett gigantiskt missförstånd och göra plockepinn av kombinationen :/ så resultatet blev föga imponerande 8 straff, men det är ju sånt som sker ibland.

Sen, sent omsider blev det så dags för terrängen! Superspänd inledning över hinder 1 & 2... om någon inne i centrala Skövde hörde ett OOOOOOOOOOH vid kl 18 var det jag som ylade när vi flööööög över Svea Rikes vagga.... och sen backen upp var lilla häst inte förberedd på, efter ca 3/4-delar lät det OUFFFF! och inte så mkt fart kvar, hehe.
Men väl uppe på platån red jag lite lugnt och då hittade han avspändheten och sen var det nemas problemas med resten av banan (tyckte inte att den var så svår om jag ska vara ärlig. En bra 100-bana, men inget anmärkningsvärt - är det månne ett tecken på att vi är redo för 1* :D). Till vattnet hade jag planerat att lägga en volt och gå i vattnet först eftersom han var tveksam senast i Runsten, men sen tyckte jag att han gick på så himla bra att jag sparkade på lite extra istället och han hoppade i så fint så, YASSS! Nu blev det en volt mellan nedhoppet och sunken road istället, där var vi lite ofokuserade så då tyckte jag att det var sjysstare att ta en volt och en riktig anridning. Det blev ju lite tidsfel och med hopp-debaclet också hamnade vi strax utanför placering. Inte där man vill vara ;) Men mycket nöjd med hästen!

DSC03119_redigerad-1.jpg

DSC03120_redigerad-1.jpg
 

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 045
Senast: hundtant
·
  • Artikel
Hästnyheter När Emiliano Portale och hästen Future hade avslutat dressyrprogrammet som del av fälttävlan i OS rann det blod från munnen på hästen...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nyligen bildades den ideella föreningen Fälttävlans hästägarklubb, FHK. Ordförande Fredrik Bergendorff och Björn Beckman anser att man...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag ska sätta ihop en massa bilder till en film samt ha med en känd låt. Hur gör jag då? Finns det ngt program eller hur gör folk? Helt...
Svar
3
· Visningar
389
Senast: sicx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp