Bilder och filmer 2014

Jaha...det hindret i gropen. Ja det fattade inte jag heller förra året å jag har oxå gått en och annan bana i mitt liv. Som tur var så kom ett gäng precis som hade gått banvisningen. Nej håller med underlaget där är inte mkt att hurra för.

Tittat på Badminton och kände helt plötsligt ett galet sug efter att hoppa terräng. Så packade in hästen och for till terrängbana.
Vårt andra besök där, första skrittade vi genom vattnet och galopperade över några små stockar.
Idag hoppade vi lite riktiga hinder :)

tar sig an vattnet på sitt egna lilla vis

DSC_0072_zps8fa88e75.jpg
[/URL]

Haha jag blev inte ett dugg sugen på att rida terräng EFTER att ha kollat på Badminton :D

Jag vill inte ens titta på Badm. mfl. Malmö är knappt okej för mig :p

Var i Flyinge med några långväga vänner och såg bla Eros (C-ponny) gå * för häst, trodde inte man fick rida så högt :p Shit vilken ponny alltså, det var väl normala avstånd och höjder för honom liksom! Sällskapet var galet impade och youtubade honom, haha :p

Lika bra att börja på konditionsträningen nu om man ska till Badminton om några år ;)

2 st grå på konditionstur, lilla mörka grå har en galopp som är to die for... liten som han är så galopperar han nästan dubbelt så stort som ljusgrå som har en galopp som inte går av för hackor!! Dessutom i sådan balans och uppförsbacke! Inte dåligt för en 4- åring!

10261993_10152427711351797_939949391130414817_n.jpg

10363576_10152427711346797_1186068455486922060_n.jpg

Efter vilan på 5,5 veckor så har jag fått bra snurr på lilla mörka grå igen. Idag var vi på banhoppningsträning för första gången. Hela 30 cm , men jag visste inte hur han skulle bete sig och regnet vräkte ner och det var vatten över hela banan men han brydde sig inte överhuvudtaget. Dessutom var det första gången vi hoppade utomhus förutom i skogen.
10292452_10152437906841797_8751417056082321764_n.jpg

10250165_10152437906856797_4638754445236049559_n.jpg

Läbbans

10338250_10152437907256797_6949382405974751501_n.jpg

Liten filmsnutt på 2 hinder från banhoppningsträningen.. typ den linjen där man ser oss haha helt hopplöst att filma med mobil egentligen och särskilt i sådant här väder.

@fio Men gud vad lik han är Mörkgrå!!!

Ja på bilder och så är dom jättelika, när man står brevid honom är dom inte alls lika på något sätt, jättekonstigt. Han är mkt längre i ryggen och har en helt annan kropp, i verkligheten är han ganska långlinjerad vilket oxå var bedömningen på 3 års på typen, men på bild ser han lika kort ut som mörkgrå. :confused:

I går var vi och skuttade terräng med lilla mörka grå för första gången.. ÅÅÅÅ vad duktig han var! Galopperade igenom vattnet som ingenting, upp och nerhopp, gravar och stockar utan att vifta på örat. Min kompis Ellinor red honom och jag satt på ljusgrå som dragankare vilket INTE behövdes! Nästan så han skulle tränga sig förbi i hoppen (han är lite snabbare än ljusgrå) :D Fick en liten filmsnutt på bildäck, liten stock och grav

I går var vi och skuttade terräng med lilla mörka grå för första gången.. ÅÅÅÅ vad duktig han var! Galopperade igenom vattnet som ingenting, upp och nerhopp, gravar och stockar utan att vifta på örat. Min kompis Ellinor red honom och jag satt på ljusgrå som dragankare vilket INTE behövdes! Nästan så han skulle tränga sig förbi i hoppen (han är lite snabbare än ljusgrå) :D Fick en liten filmsnutt på bildäck, liten stock och grav

Härligt att lillekillen skötte sig! Får han följa med till Tranemo nu när han bevisligen inte är något att skämmas för? :D

Och jag ser att ingen har varit där och byggt om sen jag hoppade i söndagskväll ("coffin" är fortfarande sned ut :angel:). Har tyvärr inga filmer från min träning, det regnade så förbannat när jag red att jag inte ville offra telefonen för att filma.

@Undret Ja nu får han följa med hahaha. Men jag kommer nog åka ett par ggr till hit för att träna. Tror inte han orkar vara med på en hel träning än och dessa hinder räcker gott och väl för honom. Så ska du dit igen så säg gärna till!! Min pilot åker hem nästa helg till Stockholm under sommaren och jag vill gärna att det ska finnas någon mer häst på banan när lilla mörka är med.

Will do @fio . Nu ska han gå Åkerbo till helgen och Askim helgen efter det (passar på när det är nära hem trots att det bara är debutant) men sen kanske jag tar någon mer sväng dit.

Will do @fio . Nu ska han gå Åkerbo till helgen och Askim helgen efter det (passar på när det är nära hem trots att det bara är debutant) men sen kanske jag tar någon mer sväng dit.

Rider du 100 klass i Åkerbo? Ja vi lär ju ses i Askim iallafall, ska dit med ljusgrå och starta upp.. dressyr i hoppsadel och lättridning kommer det bli hahaha hinner inte få ordning på dressyren innan dess

Rider du 100 klass i Åkerbo? Ja vi lär ju ses i Askim iallafall, ska dit med ljusgrå och starta upp.. dressyr i hoppsadel och lättridning kommer det bli hahaha hinner inte få ordning på dressyren innan dess

Ja, han får gå 100-klassen där. Sen får jag mitt schema för kommande månader veckan efter så då kan jag lägga fortsatt tävlingsplan efter det.

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 557
Senast: hundtant
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 243
Kultur Vilken film tänker jag på? Amerikansk films som är gjord runt 2000 nånstans. Det jag kommer ihåg av handlingen är att det är en vuxen...
Svar
3
· Visningar
339
Senast: Sel
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När Emiliano Portale och hästen Future hade avslutat dressyrprogrammet som del av fälttävlan i OS rann det blod från munnen på hästen...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama