Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

XD, det var ju ett lagom hinder :D, vill också ha en liten stock i hagen att skutta över, slipper man dumma bommar som envisas med att ramla ner av blåsten :p.

Då är vi tre i den klubben då för som ni kan se på mina bilder så hoppar vi inte så höga hinder heller!:D

the_conemara, du får gärna dra hem några stockar till min hage också :D, är ju bara sisådär 2mil ^_^ bra träning :p.
ja de var ju också lagom höga Novali01, lite synd att bara ponnyer får tävla på 60-70 hinder egentligen XD.

Hahaha, Tiger stannar nog innan dess :-D men vill du ha stockar är det lösbart, sambo fäller träd o sånt ibland :-)

Har faktiskt några stockar i hagen redan, men de är för tunga för mig att flytta och de ska snart bli ved. Får nöja mig med klubbens kommande hinder sen :p, de ska bara byggas. :bump:

japp ska tydligen bli en liten träningsbana där med flyttbara hinder, ska bli roligt att ha en hemmabana :D. även om det kräver att man måste tvinga med både medhjälpare och häst för att kunna komma dit XD. ingen av dem brukar ju vilja följa med..

Mina djur har tränat igår. Respekt pigg och glad men helt fantastisk som vanligt :love:
http://youtu.be/DHsGcH6W0YI

Min lilla 4-åringen skulle få pröva på första gången hade jag tänkt. Men efter att ha fått vänta länge och Respekt gått först så var han mer än upprörd när det väl var hans tur. Nog för att han humör och vilja men detta tog priset. Det tog bra länge innan vi till slut kom ner till terrängen (mamma fick springa med oss i linan och ändå var vi ute och snurra på fel ställe :p). Väl där plaskade han runt lite i vattnet och sedan tog det inte många minuter innan jag flög i en fin båge och han tog ett frivarv.

När vi väl började hoppa satsade han ju mot allt. Inga tittfasoner här inte :p
Och att försöka travhoppa är lönlöst, framåt ska han. Observera att han han hoppar in och ut över strandkanten, konstiga grejer det där. :D
http://youtu.be/uD-6YVtZ6Sg

åh vad fina ni är :)

kl
Jag har köpt mig en ny häst,. Flowerhill Sky Walker
En irländsk hunter född 2008, född och uppväxt på Irland. Jag har köpt honom osedd direkt från Flowerhill, kom hit för drygt två veckor sedan.
Han passar mig perfekt, så himla trevlig på alla sätt :)

idag var vi på terrängträning, första gången vi hoppar :)

Han var tokspänd, stark, ingen styrning, ingen broms och ville inte gärna gå ifrån de andra hästarna. Kändes inte så roligt till en början, men det blev bättre, mycket bättre :)
Han är iaf väldigt snäll och positiv. Hoppar allt och duktigt vid vattnet.

Min sits är bedrövlig till och från, jag har haft dubbla fotledsfrakturer och saknar ledband i vänsterfoten. Har svårt att hitta balansen och styrkan i den lätta sitsen, inget tramp och tippar fram. Men jag tränar på att stärka upp hela kroppen och bli stabilare!

http://www.youtube.com/watch?v=hOizBq27TIk&feature=youtu.be

ÅÅÅH blir ju inte alls sugen!!

ja eller hur, orättvis med alla som far runt :mad: :D

Jag har i alla fall kommit igång igen så smått med min 07:a efter sårskadan. Nu ska det väl ändå hålla! Först mugg i höstas, sen värsta jäkla vintern så det inte går att rida för det och sen när äntligen första terrängträningen var bokad då går hästen och välter och skrapar upp benet!!!!

Men, vi ska väl få rida vi med, om inte annat så när vi ska rida in våra 11:or :angel:

Ha ha ha du e rolig du! Men skönt att höra att ni är på G igen, vi ska ju fajtas ute i sommar!:D

I sommar eller i höst...får väl se hur långt vi kommer..:p ska ju träna för springa maraton också :D

Ja du har haft otur din stackare :( Haha ja! Se vem av oss so blir planterad först :D Tycker det är jättekul att vi båda har 11or och att båda ska ha fölis iår!

Jisses, vilken energi! :D

Vi hade årsdebut i Udden igår!
http://www.youtube.com/watch?v=ic1HRN762E4

3,6 tidsstraff, 4 straff i hoppningen och en jävlars massa straff i dressyren. :o Senaste månadens hårda dressyrjobb syns inte på tävlingsbanan ännu, men vi kämpar vidare. Så får vi ta fälttävlansdressyren som träning på att tävla och terrängen för att det är så jäkla kul! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka