Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

*kl*

Bildbomb från unghästens första terrängträning på ett år, med hemskt ringrostig ryttare också;

DSC_2174_zpsfc740cab.jpg

DSC_2169_zps2c0b88ea.jpg

Grav med lejon :D

DSC_2151_zpse7e55beb.jpg

DSC_2152_zps3dcad3d6.jpg

DSC_2096_zpsa92880e5.jpg

Om han slutar att springa åt fel håll så fort vi kommer ut på ett öppet fält ( :angel: ) så ska han få vara fälttävlanshäst i den mån det finns tävlingar.

*kl*
Fullblodet fortsätter att göra mig lycklig varje gång jag rider. Han är helt fantastisk. Vilken inställning! Det är jag ju verkligen inte bortskämd med sen tidigare...

Andra terrängträningen i måndags, oj vilken skillnad det var. Nu red vi först, iväg från flocken och han var som en målsökande missil!

http://www.youtube.com/watch?v=3U8SE8rlT8Q

Han tyckte ju dike var lite läskigt på första träningen men inte denna gång
http://www.youtube.com/watch?v=jz4RsScVLz8

http://www.youtube.com/watch?v=UxdjJZI8RZ0

Imorgon ska på dressyrtävling och försöka hålla oss innanför dressyrstaketen!

Han e verkligen superfin! Såg ut å ha roligt! ;)

Såg att vi ska på samma tävling! :D Jag missar din ritt, men vi kanske ses ändå ;)

Han e verkligen superfin! Såg ut å ha roligt! ;)

Såg att vi ska på samma tävling! :D Jag missar din ritt, men vi kanske ses ändå ;)

Tack! Det är en underbar häst. Fantastiskt psyke.
Vilken tid startar du? Jag e nog där o tittar en del. Gammelfuxen startar med min syster o det är ju stallet där Y står som har tävlingen så antar jag hjälper nog till som funktionär.
Jag startar ju först så vi ska in och lägga ribban lågt åt dom andra. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=phMgw-arVKQ
träning i tågarp!!
snälla säg vad ni tycker ^_^, har för långa stigbyglar och red inte tillräckligt, hamna efter i ett språng och rätade inte upp mig tillräckligt inför nästa utan hoppade hon skulle hoppa det själv :/.

är jätteglad att hon tog vattenhindret så bra(tog bara 8min att ta sig ner i det :p). senare så gick vi ner lite igen och plaskade runt och innan vi gick tillbaka till transporten så travade hon glatt ner till vattengraven igen :love:.

Vad somrigt det såg ut i Tågarp! Här har gräset precis blivit grönt.

Om jag var du skulle jag först prova att korta stigbyglarna när du är ute och rider hemma i skogen. Det är en vanesak att rida med korta läder och onödigt att ta sig ur sin komfortzon första gången på terrängträning. Prova dig fram lite tills du hittar rätt!

Jag skulle gärna se en lite bättre grundgalopp och att du får hästen lite mer mellan hand och understödjande skänkel så kommer ni få bättre språng utan omtramp. :) Jag tror det kommer bli jättebra det där! Hästen verkar ha lite humör också, inte helt schysst när den nitar och sen sparkar bakut. :D

hehe ja hon har lite humör ibland :p, klippte bort en fin bit när hon fick fnatt och ramlade in i ett gäng ponnymammor som fick fly för livet :o.
kosparkar hör till vardagen kan man säga ^_^.

har behövt bromsa henne så länge att jag glömt hur man rider framåt :(, men behöver ha en aktivare sits och skänkel! inte bara åka med..
detta var första träningen totalt för i år och har knappt hoppat ngt heller :p. så var glad att det gick så lätt.

Jag skulle för mitt liv aldrig klättra upp på din häst:-D men ni är ju på god väg, du rider väldigt mjukt o fint :-)

Men ja, lädren är på tok för långa, men det kommer! En sak i taget :bump:

Så söt hon är i vattnet! :) Väldigt mycket mindre vatten i nu jämfört med när det var tävling?

Vi har också tränat idag, bildbomb först:

Vi fick skritta över graven, det var lite läskigare när man hade tid att kika ner i den. Kolla öronen! :D
[/QUOTE]

Någon har ställt ett hus bakom graven

Gillar manen här:

Här är filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=Uvm5DnVmHgo (finns i HD)

Tränade rätt basic då några i gruppen var orutinerade och lite tittiga, och vi ägnade rätt mycket tid åt att alla hästarna skulle kunna skritta avslappnat över graven, tror att det är väldigt nyttigt.

När jag ska hoppa sista hindret så står min sambo på det och filmar... :rofl:

Jag skulle för mitt liv aldrig klättra upp på din häst:-D men ni är ju på god väg, du rider väldigt mjukt o fint :-)

Men ja, lädren är på tok för långa, men det kommer! En sak i taget :bump:

hon är lugn som en filbunke ni jämfört med när jag fick henne ;). Nu går hon att styra och bromsa:rofl:.

när jag experimenterade med läderna så hade jag kortare, och det gick bra men kändes snett (fick kramp i vaden :o)så längde tills de var mer balanserat men blev lite väl långt då. Mina stigläder är lite väl slitna och har töjt sig lite hit och dit, så hur man än gör är det lite ojämnt:p.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka