Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Tycker du gör ett bra jobb på en bångstyrig rödtott! Du behöver få ut halsen lite mer o länga på tygeln, förstår att du inte litar på henne men hon kommer nog protestera mer mot din tygellängd än om du ger henne en chans att hoppa bättre. Längden på lädren vet du ju redan. Försök att intala dig själv att du ska vara mer bestämd i anridningen, så du liksom fortplantar en självförtroendekänsla ned i hästen, då kommer hon säkert hoppa för hon gillar ju det det syns!:)

Hehe, hoppning typ 3 ggr i veckan senaste 3 veckorna har gjort susen, nu är han alldeles lagom tempererad inför söndagens debut i stilterräng 80 cm - hoppas jag *peppar peppar*
Nja, hade honom på annons och men dom som kom passade inte/redde inte ut honom på ett bra sätt så la ner det, dyker det upp någon så gör det. Lätt att luras när han ser ut att stå så stadigt på jorden :p

Just nu är jag inte lika sugen på att sälja längre eftersom han är så himla rolig och det går ett otroligt fort framåt - 4års hägrar :)

GRATTIS PF, kul att ni har rivstartar så bra :)

Estivuz: Hehe, ställde mig på fötter bredvid den lilla skiten :p

Va fin hon blivit!!! Tycker oxå ni fått till en bättre galopp! Tycker hon biffat på sig lite oxå?

Buck: Tycker du har en fin häst, hon behöver som de andra säger vara lite mer mellan hjälperna och jag tror Novali har en poäng där med att du behöver befästa mer självförtroende i henne. Du vet själv att du måste korta dina läder, men ser ut som du kan få lite samma problem som jag har, dvs få plats i sadeln när läderna blir kortare? Jag har väldigt långa överskänklar och det gör att jag har svårt att hamna i balans när läderna blir för korta eftersom sadeln är gjord för en person med mer "normala" ben och jag inte får stöd på rätt ställen av den. Kan vara därför du har svårt att hitta balansen när du kortar dina läder kanske? Men jag tycker ni är jättefina och du rider mjukt och fint! :)

:love: brukar få klagomål om att jag blir stel och spänd när jag rider(dressyr och banhoppning då), så känns bra att man är på rätt håll :D betyder mycket!

mer mellan hjälperna och ge hästen självförtroende är typ vad jag försökt göra senaste året :p mer eller mindre, fick det ordagrant vad jag skulle göra förra våren när jag började rida för ny tränare.
har innan antingen bromsat henne in i hindret(vilket leder till vägring) eller låtit henne rusa på (vilket leder till vägring). har också haft problem med att komma tillbaka/räta upp mig efter hindret(stod upp hela tiden och kastade mig typ fram över halsen på hästen vid varje hinder, dålig ridskole vana...)
så har fått lära om mig totalt på lilla fuxmonstret XD.

aa måste nog klippa det snart... lite jobbigt att fläta, man blir trött i fingrarna efter halva :p

kl
Idag har vi varit på terrängbanan, Kakan var grym!

Lite överladdad till en början

Och the_connemara:
Tack!
Hon har både lagt på sig lite och musklat sig, rund och fin nu!

Bison: Härliga bilder, så glad han ser ut!

Senast ändrad:

+ er andra!

Tusen tack :bow:

Min man som var snäll och följde med och fotade, han har blivit en riktigt duktig hästfotograf :)

Älskar verkligen min lilla häst, en riktigt tiger i terrängen!

*kl*

Här är en aspirerande fälttävlanshäst som har tillbringat helgen i "skamvrån" :angel: med resultaten 66,32% i LA:1 samt 62,71% och 68,29% i LA:3 så har han dock förtjänat en vecka som enbart består av vila, lullull i skogen samt hoppning och terräng :D

DSC_2216_zps9bfaa36a.jpg

DSC_2209_zps00552fea.jpg

DSC_2208_zpse5b9b9e5.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka