Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Okey, men va skönt att du hittat någon du trivs med! Det är ju jätteviktigt att man passar ihop, det ska ju vara KUL att ha häst :D Ska bli superkul att följa dig och din nya :) Superhäftig häst!

Respekt är ju väldigt fin men din 4 åring är ju bara så otroligt härlig!!

Vi var iväg i fredags och terrängtränade igen.. :D

Blåste storm såklart.. som vanligt.

936101_10151571471986797_1836822319_n.jpg

Nöjd Pärla efteråt

298153_10151571478546797_581341982_n.jpg

Var var ni nu?

Jaa.. Vad ska jag säga? Han är lustig min fyraåring.. Ett väldans humör men positiv. Varje gång han skickar av mig hoppar en axel (eller den slinter bara) så som vanligt kan jag inte använda en arm efter att han varit i farten igen. :p

kl

Jag och Gobi har också äntligen (riv)startat säsongen med både träning och tävling nu i helgen som var!
Fredag kväll och lördag morgon träning på hemmabanan - glad häst, stark häst, fin häst :D

Sen bar det av söderöver till tävling på Udden!
Är rätt nöjd med dressyren, han var fin men blir ju fortfarande lite spänd vid domaren och jag red en smula tankspritt och gav bort några poäng. Jaja, 45 straff iaf.
I hoppningen blev det ett nedslag på det allra minsta hindret på hela banan, lam ridning och ouppmärksam häst.
Terrängen var helt awesome, lilla häst har verkligen övervintrat väl! Så himla avspänd, enkel och klar på vad han ska göra, som att köra en liten automatväxlad bil :D Han springer fortare än förra året också, bara en sekund över tiden utan att rida med gasen i botten hela tiden.
Det resultatet räckte till en åttonde plats - femte ft-placeringen i rad för min duktiga lilla häst :)

Enormt trevliga och välarrangerade tävlingar som vanligt på Udden!

DSC09918_liten.jpg

DSC09919_liten.jpg

DSC09921_liten.jpg

Senast ändrad:

Ja det är väldigt viktigt.
Kakan passar mig perfekt på alla sätt :)

Princefair> Ni är superfina som alltid!

Tack :)

Det är bra med Kamel! Han är jätteglad och fin. Förra helgen var han på dressyrtävling :D Hu, så glad han var att få komma ut igen :love:

Ser jättefint ut Marvin! Ni får nog en härlig säsong.

PF: Grattis till placeringen! Vilket uttryck han har i terrängen, som en Tiger!:D

Grattis!! :D Härligt att tävlingarna kommit igång, kanske det händer lite mer här :D Jag lever genom er andra iår ;) Vad har ni för starttider inför Humlamaden?

Gud vad härligt det ser ut, och vad fina ni är : )

KL
Kimbi och jag var iväg på Pay and Jump i onsdags. Knappt hopptränat sedan juli förra året pga operation och lång vinter. Men varför träna ;)? Enligt Kimbi är sånt för amatörer. Kanske inte helt optimalt, men Kimbi skötte sig bra. Hon var superglad över att vara tillbaka på hoppbanan och var väldigt taggad. Fick mycket beröm av personer som sett oss innan Kimbi opererades och tyckte hon såg ut att vara mycket gladare och en helt ny häst.

kl

I onsdags var jag i Hajjerna med lilla häst och provade på terränghinder för första gången!!! Det var jättesköj tyckte häst ^^ Tyvärr hade jag inte med någon fotograf som förevigade detta historiska tillfälle :p men jag knipsade en bild från en kompis kompis på Fejjan :o

Det är min kuse längst till vänster i bild som är på väg ner i sitt första "vattenhinder" - bäst att kolla noga var man sätter tassarna :D

RebeckaHajjerna1stMay_zps383fb3fd.jpg

Vilken liten buse!O_o Men för övrigt hoppar han ju helt super, kan inte fatta att nån inte redan köpt honom...

Hunter: Härligt att ni är igång, så skönt att det inte blev ngt mer av den där sårskadan.

Tack för alla gratulationer :)

Vi fortsatte rivstarten av säsongen med ännu en start, debutant i Kinda på första maj. Och det gick minst lika bra det :D
45 straff i dressyren (jag tyckte att programmet var total mellanmjölk; domaren att det var trevligt! - man tackar och tar emot...) och felfri hoppning. Terrängen felfri på hinder med lite tidsfel (bla på grund att vi var på väg upp ur vattenhindret på helt fel håll och fick sakta av och vända för att komma på rätt kurs igen). Gobi var väldigt fin på alla de hindertyper han kände igen sedan tidigare, lite som ett frågetecken på de som var nya för honom. Tex trappa nedåt där han pluppade ned så fint det första steget - men sen tog ju marken slut :eek:
Denna gången fick vi med oss en gul rosett hem, duktig liten häst! :) Nästa start blir det debut i lätt klass.

Min fotograf envisas med att inte skicka mig de festliga bilderna tex när vi flyyyyger ut från trappan, så ni får nöja er med en fin dressyrbild denna gången :love:
DSC09941_liten.jpg

Murray, din unghäst är ju helt lovely! :love:

Marty: Ni är jättefina! Din häst ser verkligen glad och härlig ut :)

:-)

Jag var på samma bana samma dag (fast senare och med annan tränare, för vi hade klubbtävlingar på förmiddagen), första terrängträningen med nya hästen. Jag tappade balansen på lilla muren när vi skulle ta den från uppförsbacken, och hästen inte riktigt var beredd på att den kom, utan vinglade hit och dit, innan han tog ett jätteskutt. Plums ner i backen för mig, och vi skippade ganska många av hindren i skogen sen, men han gjorde sitt livs första nerhopp - såvitt jag vet - jättefint, och gick snällt genom vattnet också, så jag är nöjd ändå.

941566_10151438353734538_1107966197_n.jpg

Stoooora hinder, sa hästen...

Gick terrängbanan idag i Badminton.. fantastisk fin bana i en helt otrolig omgivning! Men jag trodde nog det skulle vara större än det var..

Vattnet

945034_10151586443841797_1546358524_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka