Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Du kan få en brun av mig ;) Vilken nyans vill du ha den i? Finns i ridskolebrun, travarbrun och bajsbrun :D Rebecca kommer vara dömd till helbruna hästar ett bra tag framöver, hon har ju fått sin andel vitt i CC :p

Den ridskolebruna tackar för komplimangen ;)

Senast ändrad:

Jag tar gärna den ridskolebruna! :D :d

Hehe men vad bra för mig då, då kanske jag lyckas få min bruna valack någon gång trots allt :p
Har ju sagt att jag bara ska köpa hästar av Rebecca framöver så jag vet vad jag får :d

Jag då som har en riktig häst, dvs grå :p, kan ju berätta hur det gick för Annie på 3års testet. Det gick åt h-vete. Jag vill inte ens skriva ner siffror för då kastar jag ut datorn genom fönstret.
Vissa delbetyg var helt rättvisa, andra var helt galna enligt mig och det tyckte även proffsvisaren. Jag har lärt mig att man absolut inte kan jämnföra hästar i testen med så olika domare. Kritiken med det linjära protokollet gick inte ihop heller. Jag skulle gjort som de på gården sa, visa inte fälttävlanshästar, de gillar inte de.... :P Slöseri med pengar kan man säga!
MEN jag kanske ska skriva en postiv sak. Annie uppförde sig som en stjärna! Hon brydde sig inte alls om andra hästar, transporter, läktare, domare osv. Hon reds första gången i ridhus någonsin, inga problem (Åstorp) med presenningar eller domarbord i mitten. När jag stod o pratade med folk stod hon bredvid mig och vilade. Vilken klippa! På ridprovet fick hon harmonisk häst, frambjudning för sin ålder, lyssnar på ryttaren.

Nu går på hon bete och vilar fram till höst då vi ska sätta igång henne, o jag ska fokusera på avslappning (hon har lätt att spänna sig, syns på halsen :p) Sen tänkte jag i slutet hoppa in henne på några små hinder innan vintervilan.

dsc01277h.jpg

Äsch vad tråkigt att det gick så dåligt! Framförallt om det inte var riktigt befogat? :(

Jag tycker iaf att din häst ser väldigt fin ut och hon har ju uppfört sig bättre än bäst!
Det är väl ändå det som visar att hon är världens bästa häst?
Iaf tycker jag att såna är världens bästa...

Men precis :love:

När vi åkte med lilla grå (som då var typ svart med vit svans :D) på treårs var vi sjukt stolta över vilken urmysig häst vid hade med oss :love: Att han sedan fick äckligt bra poäng ändrade uppfattningen lika lite som dåliga hade gjort. I våra ögon är han ju bäst oavsett poäng :love: (ja, även när vi knappt kom över 50 % nån dressyrstart senare i livet :p)

Igår var jag på träning igen, ny bana och ny tränare.
Det gick inte så bra.. Men jag ramlade aldrig av fastän det ser ut så....

Här vägrar faktiskt inte hästen, jag är handikappad så min vänstersida fungerar inte som den ska så jag tappade balansen och höll på ramla av en bra bit innan hindret pga det, tack gode gud för att älskade häst valde att stanna istället för att hoppa!
941608_10152841273170223_859872748_n.jpg

600970_10152841273510223_931639805_n.jpg

Det här hindret var jag livrädd för och hela min kropp skrek JAG VILL INTE HOPPA! å det kände väl min lilla fröken så hon hoppade inte heller..
Dock vågade jag till slut och då hoppade hon som ingenting.

484793_10152841274740223_765791918_n.jpg

423879_10152841275140223_1106872816_n.jpg

Såna här hinder gillar jag, dem är inte läskiga. Nästa gång ska jag inte hoppa hinder jag tycker är obehagliga oavsett vad andra tycker och säger.

969013_10152841285175223_131836981_n.jpg

Äsch vad tråkigt att det gick så dåligt! Framförallt om det inte var riktigt befogat? :(

Jag tycker iaf att din häst ser väldigt fin ut och hon har ju uppfört sig bättre än bäst!

vissa saker var såklart befogade, exteriören var befogad men gångarterna och hoppoängen var ett skämt. Med samma kritik som min fick fick andra hästar 2 poäng mer på varje punkt av andra domare....
Skitsamma nu!
Klart hon är väldens bästa häst! Skötte sig super! Det betyder mycket, blir nog inga problem att åka själv till tävlingar i framtiden.
O när hon gnäggar åt mig i hagen och kommer och somnar i min famn, ja, då är det bara :love:

Jag tänkte betäcka men bestämde mig för att avstå. Tänkte rida henne i höst som sagt o ev satsa nästa år på 4 års championatet.
Men nu så blir jag sugen igen på att betäcka.... Men lite prestationer borde hon ju få...hur ska man bestämma sig?

Ja det ser nära ut att du ramlade av :D Vilken schysst häst! Det är bara att peppa dig själv så kommer du flyga (tillsammans med hästen) över hindren!

Ja det ser nära ut att du ramlade av :D Vilken schysst häst! Det är bara att peppa dig själv så kommer du flyga (tillsammans med hästen) över hindren!

Ja hon är helt underbar min lilla häst!
En helt fantastisk handikapphäst :D
Är jag bara lite rädd/nervös så tar hon över och gör det hon ska ändå och visar att det här går bra matte jag visar dig, men blir jag för rädd så saktar hon ned å stannar så mjukt hon kan :love:

Är jag med på noterna så stannar hon aldrig :)

Alla borde få ha en sån här sorts häst, man kan bara ha kul med henne :D

Jo jag försöker intala mig att det inte är så läskigt som det ser ut vissa hinder... Det går nog över i takt med att jag tränar men det här var bara min 2a terrängträning...

Man ska aldrig hoppa sånt man inte vill! Tids nog känner man sig redo, lika bra att göra det då ju :-)

Jag brukar tänka att vill jag inte tvinga hästen så varför tvinga mig själv?

Fina lilla Lina, klok som en bok :love:

Det var så länge sen jag var i Hofors, skyller på det :angel:

Vad var det som var läskigt med det vita, är där djuplandning eller en grav, går inte riktigt att se på bilderna.

Hittade några gamla bilder från Hofors :)
Fence19a_zps4704d94e.jpg

Fence8_zps779a9803.jpg

Fence4b_zpsd6b172fb.jpg

Stiligt! :)

Först å främst är ju allt nedför = äckligt
Hindret består ju av järnrör = gör jätteont att ramla på och då blir jag rädd för det.
Sen är det lite djupare på baksidan men det värsta av alt är ju det där jävla elstängslet som det känns som att man hoppar rakt in i om man inte prickar i mitt tycke det lilla lilla hålet..
Å om det inte räckte med det är det vidrigt att rida an och inte se vart jag ska förrän hästen är i luften :nailbiting:

Jag behöver helt enkelt först å främst träna på att galoppera ordentligt nedför och inte fisgaloppera.
Sen måste jag träna mental träning, för jag är rädd för att göra mig illa ordentligt igen för då är jag liksom körd då är det rullstol nästa och jag vill inte bli mer förlamad än vad jag redan är.
Men allt handlar om vana och träning, mera träning så kommer det nog att släppa.
Jag hoppade ju trots allt över det där äckliga hindret flera ggr till slut utan att ha dödsångest :)

Å när jag väl kommer över mina trösklar är det ju superkul!

Haha ja då får du ju garanterat bruna ;)

Igår kväll fick jag första fölet och jag tror att den är en skimmel så då är väl även jag dömd till helbruna nu fram över...

Kul med uppdateringar på Lina, vad roligt att det går så bra! Har smygföljt er lite via Rebeccas blogg ;)

Grattis till fölet! :)

Jag vill också ha fölis! Eller nej det vill jag inte egentligen men dem är ju såå fina :love:

Haha din buse! Smygfölja oss sådär :p
Tack! Jo det är kul att det går bra, förutom nu när hon har spunkat i transporten så hennes ben inte mår bra längre :( SUCK

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?