Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

Duktig dressyrkamel : )

KL
I lördags blev det en liten impulsiv tripp till terrängbanan med Kimbi. Jag glömde stövlarna hemma och Kimbi var överlycklig att vara på terrängbanan igen efter typ 10 månaders uppehåll. Jag gav inte henne så stora uppgifter men hon flög över allt jag styrde på med stor glädje (hon var rättare sagt överlycklig). Var så kul att känna att hon var så himla glad. Känns inte helt omöjligt att vi ska kunna starta fälttävlan i år. Vi behöver bara jobba upp kondisen lite som blivit sådär efter en otroligt lång vinter.

KL

Min 8åriga dotter och hennes B-ponny idag :)

Film, klicka på bilden

kl

Kan för en gångs skull bjuda på film!
Min lilla söta Gobi gjorde sin debut i 100-klass i Kinda i helgen som var.
Ingen rosett denna gången men väl en stor insättning på rutin-kontot så jag är jättenöjd med dagen trots två stopp i terrängen.
Lilla häst var fullkomligt övertygad om att det bodde otäcka krokodiler i en trakhenergrav (och hoppade superextrajääättehöööögt även efter att ha stannat och kikat; min hästskötare vittnade om att det oooh-ades och aah-ades bland publiken så det måste ha sett festligt ut) och inhopp i vatten har vi inte tränat så mycket på. Allt annat gjorde han super :love:

Dressyren Mycket nöjd och vi fick 43 straff
Banhoppningen som ej är stilhoppning :angel: men vi bjuder på den ändå.
Terrängen telefonen har ej den coolaste zoomen men i HD ser man en del

Senast ändrad:

Vilken härlig trav han har!! :love:

Kl
Nu har jag äntligen fått upp filmen från helgens debut med lillskiten :)
TH90 och 8,5 så nu är första breederskvalet klart :bump:

http://youtu.be/suLvPHD5ptk Lyssna gärna på expertkommentarerna :D

KL

Nu får jag kanske också vara med här?
Igår var jag på min första terrängträning och det var jättekul!
Och jätteläskigt!
Tur att min älskade häst fått en bra utbildning av RebeccaJoli så hon tog väl hand om mig hela tiden :)
Längtar redan till nästa veckas träning :D

Några bilder:

486737_10152817334760223_1346159274_n.jpg

431913_10152817335980223_1957438240_n.jpg

310035_10152817338070223_151250531_n.jpg

294879_10152817340075223_928497032_n.jpg

405585_10152817343305223_70361716_n.jpg

Grattis, du är så grym :D

kl

Vi har också varit ute och rastar oss. Orkar nog inte sätt upp en film, kameran dog dessutom efter 4 hinder :mad: men ett par bilder slänger jag in :p

askimupphopp_zps2220abf5.jpg

askimgaloppnaumlra_zps18b97ebc.jpg

askimhoppbana_zps3874b624.jpg

Idag red vi pay and cross på hemmabanan.

Först en H90 i nästan tävlingstempo (lite halt underlag och trixiga vägar)
http://www.youtube.com/watch?v=5klQ2r3SWy8

Sen en H90+, med lite högre hinder, men ff svårare hinder och linjer. Första gången vi hoppar spets! Var orolig för näst sista hindret, palissaden med grav framför, vilket medförde att jag red ordentligt på den. :p
http://www.youtube.com/watch?v=HfcetgR77fs

Supernöjd med lilla Häxan!

kl

Vart bort och hoppade lite med Marlin igår. Första gången vi hoppar på riktigt sedan Breeders. Gick väl ok, men jag klarar inte riktigt av att rida ihop honom, så fort jag behöver samla ihop litegrann åker huvudet upp och ryggen ner :yuck:

http://youtu.be/JFLrbE6SgoM

Finaste tjejerna! Är så glad att du har henne! :)

Hunter: Fina ni är!
Marvin: Ser ju kanonbra ut!
Gabby: Han är sååå fin din kille!!

Kl
Solvey fick sig en liten runda i "skogen" idag. Kompisen red och jag fotade. Hon har piggnat till ordentligt, en duktig liten racer :)

Sen bild på blivande fälttävlanshästen. Jag har sagt till att jag vill ha en fux med vitt, annars får den vara kvar där inne tills den har blivit det. Inatt drömde jag att det kom ut en ridskolebrun med en vit prick. Igen :cautious:

Men det är ju så tråkigt med alla bruna, vi har liksom 50 nyanser av brunt nu, typ :D

Det var ett skämt ;) Jag är bara väldigt förtjust i fuxar, speciellt den mörka varianten som mammahäst har :)

Å jag gör allt för att få en brun å så är det bara fuxar som hamnar här...

Men nu hotar Rebecca med att det blir skimmeln nästa gång...
Jag kommer aldrig få min bruna :(

Din bruna är ju supervacker :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 445
Senast: Karminnie
·
Trav Tog över en "problemhäst" i september 2012. Sned häst som vi började om helt med. Nu behöver jag lite tankar och idéer. Historia från...
2
Svar
25
· Visningar
8 568
Senast: Zuzzi
·
Western Kommer antagligen ångra det här djupt om några dagar men passar på att posta filmerna medans jag fortfarande har modet uppe:crazy...
2
Svar
28
· Visningar
3 996
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 683
Senast: Skugga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka