Bilder från skyddsträning

Sv: Bilder från skyddsträning

Dessa rader visar på din okunskap. En väl tränad hund sitter som en krokodil och släpper fanimej när den får kommando att göra så!

Annars tycker jag att man ska gå hem o träna mer och bättre tills det sitter.

Hur skulle det se ut i tjänst om jag behöver använda hunden mot mer än en buse och hunden sitter fast som en j-la kardborre i den ene och jag som förare inte fixar att lossa hunden för att kunna rikta om den??

Riktigt illa att du kommer med såna påståenden Piru.

jag tror jag fattade vad jeeves menade och det handlar inte om hur bra hunden är, utan om pirus lilla beundrarskara. som nästan ensam ung kille på ett forum fullt med tjejer blir det lätt så. skriver man att man är tvärsäker så tror folk stenhårt på att man vet vad man pratar om. jag har lyckats lura en hel arbetsplats att jag är är på gränsen till geni på det sättet. så man glömmer lätt att talang bara är ena delen av kunnandet. den andra är erfarenhet, och för att få det krävs det fler år. jeeves har haft hund mycket längre, och varit aktiv mycket längre. talangen vet jag inget om, men erfarenheten borde finnas där.

:bow:

Så sant!

jag tror jag fattade vad jeeves menade och det handlar inte om hur bra hunden är, utan om pirus lilla beundrarskara. som nästan ensam ung kille på ett forum fullt med tjejer blir det lätt så. skriver man att man är tvärsäker så tror folk stenhårt på att man vet vad man pratar om. jag har lyckats lura en hel arbetsplats att jag är är på gränsen till geni på det sättet. så man glömmer lätt att talang bara är ena delen av kunnandet. den andra är erfarenhet, och för att få det krävs det fler år. jeeves har haft hund mycket längre, och varit aktiv mycket längre. talangen vet jag inget om, men erfarenheten borde finnas där.

Tror du på fullt allvar att man får beundrarskara bara för att han är kille?? Det är väl bara till att gå till ett annat forum då, om det är just killars synsätt på hund man är ute efter? Är det någon som har beundrar så är det väl Gnist?

Varför skulle inte erfarenhet och "kunnighet" gå hand i hand? Jag har också haft hund länge, så även om jag har erfarenheten av att ha haft hund länge och varit aktiv, betyder ju inte det att jag "kan" hund.

Om inte tråden lämnar diskussionen om Pirus påstådda beundrarskara och popularitet kommer den att låsas. Det är för mycket diskussion om enskild användare.

Mvh moderator Jadzia

Är det någon som har beundrar så är det väl Gnist?
.

:eek: Så ni ( du :p ) suktar efter halvgamla kärringar och inte unga grabbar :eek:

*springer och gömmer sig*

I övrigt så är ålder och "hundtränarår" inte lika med stor kunskap jämt och för mig som utomstående i ämnet verkar det som om de pratar om varandra och inte om samma sak.

Varför skulle inte erfarenhet och "kunnighet" gå hand i hand? Jag har också haft hund länge, så även om jag har erfarenheten av att ha haft hund länge och varit aktiv, betyder ju inte det att jag "kan" hund.

jag säger ju att en del kunskap får man genom erfarenhet. erfarenhet får man inte nödvändigtvis av att äga hund länge, men det är väl underförstått.

får man inte diskutera grupperingar på buke? min text har väl inget med piru som person att göra? det är väl ändå inte hans fel att en del hoppar in och håller med om allt utan att egentligen ha något att tillföra till diskussionen?

Senast ändrad:

får man inte diskutera grupperingar på buke? min text har väl inget med piru som person att göra? det är väl ändå inte hans fel att en del hoppar in och håller med om allt utan att egentligen ha något att tillföra till diskussionen?

Vem har hållt med om "allt" i den här bildtråden?

Vem har hållt med om "allt" i den här bildtråden?

jag reagerade bara på jadzias inlägg. jag rapporterade det inlägget som raderades eftersom innehållet i det bröt mot forumreglerna. var mitt inlägg bryter mot reglerna har jag svårt att se, eftersom det inte är "elakt" mot en viss person utan snarare mot ett fenomen (som ju förekommer lite överallt på buke och i verkligheten. inget konstigt med det). men kanske är det en tolkningsfråga, att någon eventuellt kan känna sig träffad, och då blir det ju ett personangrepp. lite långsökt kanske, men ändå.

Jaha okej du menar så.

Nåja, jag får iaf stå för att jag må vara en av "beundrarna"-jag hade inte tagit kontakt med honom för två år sen för inte, och det ångrar jag inte idag! Överens är vi dock inte alltid-det kan han nog skriva under på. Sen kan jag hålla med dig om att det är viktigt att inte försöka bli partisk utan att det är viktigt att försöka se helheten på saker och ting och se sig för på flera håll innan man väljer vilka vägar man ska ta. Det är aldrig bra att köpa saker utan att ifrågasätta! Ifrågasätter man inte får man sällan ut något ändå-anser iaf jag..som börjar flumma iväg lite väl nu.

Att betten inte bedömms på samma sätt i svenskskyddet, eller att vissa hundar inte har fullbett, har väl också att göra med att det inte är helt enkelt att få ett perfekt fullt bett när ärmen inte presenteras så behändigt som i IPO. Allt hänger ju inte på bettet heller, en hund som biter med fullt bett behöver ju inte vara en starkare hund mentalt än en hund som kanske inte biter lika fullt, för tjänst lär det inte spelar någon roll om hunden biter med fulla lugna bett jämfört med mindre fullt och rusk eller lite tugg. Att hunden biter hyfsat hårt och när den ska göra det är viktigare förmodar jag.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 499
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 061
Senast: MML
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka